נתניהו: "יוצאים מהסגר בזהירות, אם נצטרך - נהדק את ההגבלות"

ערב היציאה מהסגר נשאו רה"מ והפרויקטור הצהרות בנפרד. נתניהו קרא לחרדים שלא לפתוח את מוסדות החינוך מחר. גמזו קרא לאזרחים להיזהר: "זאת אינה יציאה לשגרה - רק הקלות, צמצמו מפגשים"

זמן צפייה: 13:12

ישראל יוצאת מהסגר: ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שבת) הצהרה מיוחדת לקראת השלב הראשון ביציאה מהסגר שיחל הלילה בחצות. "אנחנו יוצאים הפעם בזהירות ואנחנו יוצאים לפי מתווה שנקבע על פי מומחים ומשרד הבריאות", אמר ראש הממשלה, "אם נראה שזה לא עובד - בלית ברירה נחזור להדק את ההגבלות".

נתניהו התייחס גם להצהרת הרב קנייבסקי ומנהיגים בציבור החרדי לפתוח את מוסדות החינוך בניגוד להנחיות. אני קורא לציבור החרדי לא לעשות את זה ולמנהיגי הציבור החרדי לא לעשות זאת", אמר, "נפעל לפי החוק ונאכוף לפי מידת יכולתנו. נשמור על סגר הדוק בערים האדומות.

מוקדם יותר נשא גם פרופ' גמזו הצהרה נפרדת לקראת היציאה מהסגר. "זאת איננה יציאה לשגרה - אלו רק הקלות. צמצמו מפגשים גם אם הם מותרים. הקפידו על המגבלות", אמר, "מסיבות טבע וחתונות אסורים עד מאוד. הם יחזירו אותנו מהר מאוד אחורה".

פרופ' רוני גמזו בהצהרה לציבור לקראת היום הראשון של ההקלות
''זאת אינה חזרה לשגרה''. פרופ' גמזו, הערב | צילום: חדשות 13

פרויקטור הקורונה הדגיש את הצורך בפתיחה זהירה של גני הילדים מחר. "הפתיחה מחייבת אותנו ניהול קפדני ובטוח, אמר, "אנחנו צריכים לשים לב שהגלים מתנהלים נכון". גמזו התייחס גם להחלטה לפתוח את הגנים גם בערים אדומות, והתנער מהביקורת שהוטחה בה. "זו אינה החלטה פוליטית. קיבלנו אותה בראייה מפוקחת", טען.

גמזו גם ציין לטובה את הירידה בתחלואה גם בריכוזים החרדיים, אך הוסיף כי "עדיין יש שיעור בדיקות חיוביות גבוה, ותחלואה משמעותית שצריך לאתר". זאת בצל הדיווחים כי הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, הורה לפתוח את מוסדות החינוך החרדיים, לאחר שלא נמצא מתווה מוסכם.