י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הזעם של הח"כים המעשנים

הח"כ הדגלאי הודיע ל'יתד נאמן': "אני מחרים אתכם"

לאחר שהכנסת שבה מפגרה קצרה גם אנחנו ב'שלוש קריאות' חוזרים לשגרה ולזמן חורף. והשבוע: החלפת הרכבים ביהדות התורה, הפגישה הסודית של איש 'דגל התורה' עם הליכוד בדרך לבחירות, ומה עורר את זעמם של הח"כים המעשנים בכנסת • ארי קלמן חזר מהשבוע הראשון בכנסת עם הסיפורים שטרם שמעתם 

הח"כ הדגלאי הודיע ל'יתד נאמן': "אני מחרים אתכם"
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

קריאה ראשונה: הפגישה החשאית בין איש דגל לאיש הליכוד

בדרך לבחירות, יש מי שכבר נערך ומכין את עצמו לבחירות, לפחות כך נראה בליכוד, השבוע הופיע באופן מפתיע איש המספרים של המפלגה אברהם ובר במשכן הכנסת, בכל פעם שתראו אותו בכנסת תדעו שבחירות בפתח, כך גם השבוע, אך הוא סירב לומר לנו מה מעשיו במשכן.

'שלוש קריאות' לא הצליח לעמוד במתח ופתח במעקב אחרי ובר, לאחר שרכש חזה עוף במזנון הבשרי הוא צעד לכיוון לשכתו של חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, אלא שלתוך החדר לא הצלחנו להיכנס, ובדיוק לשם כך - טוב שיש לנו מדליפים.

מתברר שחבר הכנסת שלמה קרעי יוזם בימים אלה תיקון חקיקה לכל הסמכויות ופעילות ועדת הבחירות וביקש את דעתו של האיש המנוסה שמלווה שנים את הוועדה אברהם ובר. ואולי גם את תמיכתו של איש דגל התורה להצעה.

במסגרת החוק מבקש קרעי לערוך כמה שינויים מהותיים בחוק, כך למשל רק עורכי דין ורואי חשבון יוכלו לכהן כמזכירי קלפי, בחוק יופיע שהם יהיו מצוידים במצלמות לאורך כל יום הבחירות גם בתוך הקלפי. כמו כן להגביר את השקיפות של הוועדה.

האם יספיקו להעביר את החוק קודם הבחירות לכנסת ה-24? ימים יגידו ו'שלוש קריאות' ימשיך לעקוב.

קריאה שניה: הח"כ הדגלאי והחרמת עיתון 'יתד נאמן'

אם או בלי ועדת החקירה הפרלמנטרית, הכנסת סערה, אך מתברר כי עדיין לא יורדת מסדר היום, בבוקר שלמחרת ההצבעה, והקרב בין דגל התורה לש"ס בלטה המחלוקת בין הביטאונים, בעוד עיתון 'המבשר' של שלומי אמונים תקף, עיתון הבית 'יתד נאמן' בקושי דיווח.

בעיתון 'יתד נאמן' סיקרו את הסערה סביב הקמת וועדת החקירה בעמוד הרביעי בגודל של רבע עמוד, בו הביאו דיווח יבש על ההצבעה, כשהם מגבים את סיעת ש"ס שפעלה נגד נציג 'דגל' ח"כ יצחק פינדרוס והביאו יוזמה נגדית.

מנגד, עיתון 'המבשר' סיקר בעמוד השער את המהומה, תחת הכותרת: "חרפה! הכנסת הפילה הצעת להקמת ועדת חקירה להתנהלות הממשלה" הסיקור בו הובע הזעם.

הסיקור בעיתון 'המבשר' 

בעקבות הסיקור בעיתון המפלגתי, הודיע חבר הכנסת פינדרוס לעורכי וכתבי 'יתד' כי הוא צפוי להחרים את העיתון, גם כתב הכנסת של 'יתד' קיבל הודעה על כך. יצוין כי לא מדובר בעימות ראשון בין נציגי 'דגל' בכנסת לביטאון הבית.

הסיקור בעיתון 'יתד נאמן'

קריאה שלישית: מה עורר את זעמם של חברי הכנסת המעשנים

לחברי הכנסת בדרך כלל ימים רגועים בכנסת, בימי שני קיים המון זמן פנוי בין ההצבעות, מלבד יום רביעי, אז מתנהל מרתון הצבעות שלא תמיד מאפשר להם לתפוס ארוחה קלה במזנון או לעשן סיגריה במרפסת המשכן.

בדיוק לצורך כך הוקם חדרון סגור בפרסה שמאחורי המליאה שיאפשר לחברי הכנסת לעשן בסמוך ונראה לאולם המליאה, כך שבין סיגריה לסיגריה הם יוכלו גם להשתתף בהצבעות.

אלא שעומס המעשנים עורר את דאגתו של סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש, מעשן בעצמו, שדרש מיו"ר הכנסת יריב לוין לסגור את החדרון הקטן בגלל התקהלות חריגה, בפרט שחברי הכנסת המעשנים מסירים את המסכות בזמן העישון. (אגב, גם בנתב"ג נסגרו קופסאות העישון מאז פרוץ הנגיף). 

החדר כאמור נסגר ועורר את זעמם של חברי הכנסת המעשנים, שתקפו בחריפות את חבר הכנסת קיש, אחד מהם תפס יוזמה ופנה למנכ"ל הכנסת סמי בקלש ודרש פתרון ואף הציע לבנות קפסולות בחדרון הצפוף.

לבסוף, חדר העישון נפתח מחדש, בהגבלה מיוחדת של מנכ"ל הכנסת, כך שרק שלושה חברי כנסת יורשו להיכנס בו זמנית לחדר ולשמור מרחק של שני מטר זה מזה.

ויש גם שורה לסיום: חלופת הרכבים ביהדות התורה.

בלי המון רעש, יהדות התורה הצליחה לסחרר השבוע את סדרני ועובדי הכנסת, ההתפטרויות החוזרות של חברי הכנסת יצרה בלבול אצל העובדים במשכן אבל גם אותנו הצליחו לבלבל, 30 יום בדיוק לאחר שהתפטרותו של ליצמן מהממשלה וחזרתו נכנסה לתוקף - חזר בסוף השבוע אליהו ברוכי למשכן הכנסת.

ליצמן שחזר לכנסת נאלץ לוותר על רכב השרד ולקבל רכב מהכנסת, בגלל אי הוודאות הפוליטית, בכנסת העבירו לליצמן את רכב ה-KIA שקיבל אליהו ברוכי ובו השתמש ליצמן במשך חודש ימים.

השבוע עם חזרתו של ברוכי לכנסת נאלץ ליצמן להחליף רכב שלישי תוך חודש, הוא החזיר את רכב הקאיה לברוכי שהושבע לכנסת בשנית, ובמקום זה הוא קיבל את הרכב ה'טיוטה קאמרי' של הגוראי אליהו חסיד שהתפטר השבוע מהכנסת. חד גדיא חג גדיא.

יתד נאמן יצחק פינדרוס שלמה קרעי אברהם ובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד