חוזרים ללימודים

דרמה: הגר"ח הורה לפתוח את החיידרים - בניגוד להנחיות

בפגישה של ראשי הת"תים, שהתקיימה אצל הרב סילמן הוחלט בהוראת מרן הגר"ח לפתוח את התלמודי תורה החל ממחר • גורם בכיר ל'כיכר', משמעות פתיחת הת"תים - ביטול מתווה היש"ק (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תלמוד תורה בקורונה. אילוסטרציה (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

פרסום ראשון: סוגיית פתיחת תלמודי התורה נידונה בפגישה שהתקיימה בליל שישי (חמישי) האחרון, במעונו של הראב"ד הגאון רבי יהודה סילמן בבני ברק, בה השתתפו מנהלי תלמודי התורה הגדולים מכל רחבי הארץ.

בפגישה הוחלט, כי לאור כישלון הניסיונות להביא למתווה מוסכם לפתיחת תלמודי התורה, כל תלמודי התורה במגזר הליטאי ייפתחו בהוראת מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי.

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין הודיע שהוא לא מתערב בעניין בשל כך שכבר יצאה הוראה ממרן שר התורה.

כזכור, עשרות תלמודי תורה ברחבי הארץ, המשתייכים בעיקר לפלגים הקיצוניים ולמספר חסידויות, היו פתוחים כבר במהלך השבוע האחרון, אך חלקם נסגרו לאחר ביקור של המשטרה.

ההוראה הרשמית שהתקבלה בתחילת שבוע שעבר מההנהגה הליטאית, הספרדית ובכירי האדמו"רים היתה - להמתין עם פתיחת תלמודי התורה ולנסות להגיע לתיאום מול הרשויות. אלא, שההחלטה בקבינט הקורונה אסרה לעת עתה את פתיחת תלמודי התורה. ובקרב הרבנים נעשה לחץ גדול על מנת לפתוח מיידית את כל תלמודי התורה והמוסדות לבנים.

הכנות ללימוד ב'קפסולות', בישיבת חברון (בהתאם לסעיף 27 א)

בשבוע שעבר נערכו מספר פגישות, בין הראב"ד הגר"י סילמן, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני לפרויקטור למגזר החרדי רוני נומה והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו, בניסיון להביא למתווה מוסכם לפתיחת הת"תים, אך ללא הצלחה.

במקביל להוראת מרן הרב קנייבסקי, גם במרבית החצרות החסידיות, התקבלה ההחלטה על פתיחת 'זמן חורף' - מחר, גם בתלמודי התורה ובישיבות הקטנות.

ל'כיכר השבת' נודע כי גם בשעות אלו עדיין יש ניסיונות להביא למתווה שיפתח את תלמודי התורה בהסכמה, אך עד אז תלמודי התורה כבר ייפתחו על פי כל כללי הזהירות המתבקשים.

עוד נודע ל'כיכר השבת', מגורם בכיר בממשלה: כי "המשמעות של פתיחת תלמודי התורה (החדרים) ללא אישור המדינה - משמעותה- ביטול מתווה הישיבות קטנות".

"בממשלה בוחנים כעת את האפשרויות להטיל סנקציה של ביטול תקציבים ושלילת רישיונות למוסדות שיפרו את ההנחיות".

תלמודי תורה ספרדיים

מחזיק תיק חינוך חרדי סגן ראש העיר י-ם אברהם בצלאל, מסר הערב: "מוסדות החינוך והת"תים הכפופים לאגף חינוך חרדי, לא יפתחו מחר בהתאם להחלטת ראש הישיבה הגר"ש כהן".

"אנו פועלים לאורך הדרך בתאום עם ראש העיר מר משה ליאון, מול גורמי המקצוע לפתיחת מוסדות החינוך ע"פ כללי הזהירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר