איש העסקים מיכאל שטראוס הלך לעולמו בגיל 86

התעשיין, בנם של מייסדי חברת המזון שטראוס ומי שכיהן כיושב הראש שלה, נפטר. תחת הנהגתו החברה שגשגה והעסיקה אלפי עובדים בארץ ובעולם. שטראוס הותיר אחריו שלושה ילדים

זמן צפייה: 03:58

איש העסקים והתעשיין מיכאל שטראוס, שעמד בראש חברת המזון הגדולה במשך שנים, הלך היום (שבת) לעולמו בגיל 86. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים.

התאחדות התעשיינים מסרה: "התעשייה הישראלית מרכינה את ראשה עם לכתו של אחד מהאבות המייסדים וזוכה פרס התעשייה". נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, ספד לו: "מיקי, אנו מבטיחים לשאת את הלפיד שלך הלאה. התעשייה הישראלית תמשיך להוביל את הכלכלה והחברה בישראל ביוזמה, חדשנות ועקשנות. חברות התעשייה הישראלית היום כולן מרכינות את ראשן בכבוד".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "יוצאים מהסגר בזהירות, אם נצטרך – נהדק את ההגבלות"

טרגדיה באשדוד: שני אחים מתו מקורונה – בהפרש של שעה

מונית ספיישל בקורונה: הילה קורח בנתיבי התחבורה הציבורית

איש העסקים מיכאל שטראוס | צילום: חדשות 13

שטראוס נולד בגרמניה לריכרד ולהילדה שטראוס. ב-1936 עלה עם משפחתו לארץ ישראל. אמו הקימה עסק לייצור גבינות, שהפך לימים לחברת שטראוס. מיכאל עשה אחרי שירותו הצבאי קורס טכנאי חלב במכון וימן למדע, ולמד בבית ספר לטכנאי חלב בשווייץ. במהלך השנים מילא שורת תפקידים בחברת שטראוס, ב-1975, כשאביו נפטר, החליף אותו שיושב ראש מחלבות שטראוס.

עם השנים הפכה החברה לדומיננטית בשוק המזון הישראלי, ופועלת ביותר מ-20 מדינות ומעסיקה אלפי עובדים בארץ ובעולם. שטראוס היה פעיל למען חיזוק ופיתוח העיר עכו, ואף קיבל אזרחות כבוד של העיר בשנת 2006.