שתף קטע נבחר

מסתמן: רו"ח יפנו לשיף למלא את מקום הנשיא

מותו הפתאומי של נשיא הלשכה רו"ח יגאל גוזמן, הותיר את הנהגתה ללא ממלא מקום חוקי. כעת שוקלים בצמרת הלשכה לפנות לנשיא הקודם ראובן שיף, לחזור למלא זמנית את התפקיד

מותו הפתאומי של נשיא לשכת רואי החשבון רו"ח יגאל גוזמן ז"ל בסוף השבוע, הותיר חלל ריק בהנהגת הלשכה. כבר בסוף השבוע עלה בצמרת הלשכה הרעיון להציע בהסכמה לנשיא הקודם רו"ח ראובן שיף לחזור למלא זמנית את תפקיד הנשיא, אפילו לתקופה של שנה, כדי שניתן יהיה להתארגן לבחירת נשיא חדש ובעיקר, כדי שהתפקוד השוטף של הלשכה לא ייפגע.

 

החלל שנוצר נובע מכך, שתחת גוזמן נבחר ועד מרכזי, שרוב חבריו נמנים על האופוזיציה לנשיא הנבחר. הם נטלו מהנשיא את רוב סמכויותיו ולמעשה נטרלו אותו, וכן מנעו את בחירת סגני הנשיא. במצב זה, אין כעת ממלא מקום חוקי למנוח, זאת משום שהוועד איננו מוסמך לבחור את ממלא המקום, מאחר שהתקנון לא הביא בחשבון מצב דברים שכזה.

 

מות הנשיא חשף בעיה נוספת: התקנון גם איננו מאפשר לבחור נשיא אלא פעם ב-3 שנים. לפיכך, הכוח לשנות את פני הדברים נמצא כעת בידי האסיפה הכללית של חברי הלשכה. הוועד יכול לכנס את האסיפה כדי להחליט על שינוי התקנון במטרה למלא את החלל שנוצר ובצמרת הלשכה נערכים לכנס את הוועד אולי כבר היום, לאחר ההלוויה.

 

השאלה מי יהיה יושב הראש בישיבה זו של הוועד עדיין פתוחה. ההערכה היא, שהתפקיד יוטל בהסכמה על מזכיר הכבוד של הלשכה, רו"ח מנחם רז. הוועד יידרש להחליט על כינוסה של האסיפה הכללית וכן לגבש ולהביא לאישור את התיקונים בתקנון, שיספקו מענה חוקי למצב החריג שנוצר.

 

האסיפה תוכל לקבוע בחירות חדשות

אחד מהתיקונים העקרוניים אמור לאפשר בחירת נשיא חדש במהלך 3 השנים לאחר הבחירות, או במועד התואם את הנסיבות. תיקון נוסף אמור להסמיך את הוועד או את האסיפה הכללית לבחור נשיא או ממלא מקום, מהסגנים או בהעדרם, במות הנשיא או במקרים שנבצר ממנו למלא את תפקידו. האסיפה יכולה להחליט גם על עריכת בחירות חדשות.

 

בצמרת הלשכה סבורים שיש להשלים הליכים אלה בדחיפות רבה, כדי לקצר את תקופת אי הוודאות ובעיקר, למנוע מצבים נוספים שיגררו את הלשכה לדיונים ממושכים בבתי המשפט. גם בין חברי הוועד המרכזי רווחה מורת רוח מהצעדים, שגרמו לשיתוק ההנהגה ערב מותו של גוזמן. חברי הוועד לחצו להימנע ככל האפשר משיבוש בתפקודם המקצועי.

 

גוזמן נבחר לתפקידו לפני 8 חודשים בלבד ברוב דחוק (40 קולות) מול מתחרהו, רו"ח עופר מנירב, לשעבר נשיא הלשכה. מנירב פתח בהליכים משפטיים לפסילת התוצאות ב-2 קלפיות בהנחה, שהפסילה תביא לו את הרוב הנכסף. מולו ערערו גוזמן ותומכיו בבית המשפט על החלטת הוועד לשלול ממנו את רוב סמכויותיו.

 

גוזמן מצדו, השקיע מאמצי גישור רבים לכונן רפורמות בעבודת הלשכה בהסכמות עם מתנגדיו. מותו הפתאומי מדום לב (בגיל 60) בבוקר יום ו', קטע את מגעי הפיוס בעיצומם והכה בתדהמה את הלשכה, אך לא הפתיע את מי שהיו בעין הסערה. מצד אחד, גוזמן היה בקבוצת הסיכון של אירוע לב. מצד שני, הוא "לקח ללב" יתר על המידה את המאמצים להפריע לו למלא את תפקידו ולמרר את חייו עד שיתפטר מרצונו.

 

רו"ח גוזמן היה שותף בכיר באחד ממשרדי הצמרת של רואי החשבון (BDO זיו והאפט). את תפקיד נשיא הלשכה הוא מילא בהתנדבות. גוזמן יובא למנוחות היום בשעה 16:30 אחר הצהריים בבית הקברות של קיבוץ עינת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשיא לשכת רואי חשבון רו"ח יגאל גוזמן שהלך לעולמו
מומלצים