הסרת הגבלת הק"מ ופתיחת הגנים: אלה ההקלות שהקבינט צפוי לאשר

קבינט הקורונה צפוי לאשר מחר החזרת עסקים ומקומות עבודה שלא מקבלים קהל, ולאפשר איסוף עצמי ממסעדות. מחלוקת בין משרדי האוצר והבריאות על חזרה של כיתות א' וב'

זמן צפייה: 04:38

קבינט הקורונה צפוי לאשר מחר (חמישי) מספר הקלות כצעד ראשון ליציאה מהסגר. עם תחילת ההקלות, הגבלת אלף המטרים מאבדת ממשמעותה, לכן היא תוסר ככל הנראה בתחילת שבוע הבא. מעבר לכך, עסקים ומקומות עבודה ייפתחו ללא קבלת קהל, גני הילדים יפעלו לגילאי 0 עד 6, ויתאפשר איסוף עצמי ממסעדות. כמו כן, חופים ושמורות טבע ייפתחו לכניסת קהל.

בין הנושאים שעדיין נמצאים במחלוקת יש את סוגיית לימודים בכיתות א' ו-ב', כאשר במשרד האוצר מעוניינים לחדש את פעילות הכיתות, כדי לשחרר עשרות אלפי הורים למעגל העבודה. מנגד, במשרד הבריאות חוששים שזה יוביל לעודף הדבקה. הסוגיה השנייה היא בהקשר לחנויות הרחוב, שבהן יש מפגש פיזי בין מוכר לקונה ופוטנציאל להדבקה, בזמן שבעלי עסקים סובלים ממשבר כלכלי קשה.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1410202015' autoplay='0' credit='' desc='מגעים להקלות לאנשי עסקים השבים מחו"ל' poster='' kid='1_rwmbc0ri' duration='160'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חבילת סיוע לחיילים משוחררים: מענק השחרור יוגדל ב-1,500 שקלים

הפתרון שמציע האוצר לעצמאים: משיכת שליש מהפנסיה עם פטור ממס

גמזו: שוקלים לקצר את הבידוד – יש מספיק בדיקות בשביל זה

הקלות בהנחיות משרד הבריאות
הקלות בהנחיות משרד הבריאות | צילום: רויטרס

במקביל, בין משרדי הממשלה לארגוני המגזר העסקי מתנהלים מגעים בניסיון לייצר מתווה שיאפשר בידוד מופחת לאנשי העסקים לעומת כלל התיירים שנכנסים בשערי נתב"ג. זאת, כדי לקדם עסקאות במשק ולהחזיר את המסחר הבין-לאומי שנתקע בחודשים האחרונים. על פי המתווה, אנשי העסקים יצטרכו לקבל אישור לנסיעה מראש על בסיס צורך עסקי, משך ביקור במדינה אדומה יהיה חמישה ימים, הנוסע יתחייב בכתב על שמירת מרחק ולאחר החזרה ארצה ייכנס לבידוד של ארבעה ימים בלבד, כשבסופם ייבדק לקורונה.

לקראת הדיון מחר בקבינט הקורונה, בכחול לבן מתעקשים על פתיחה מיידית של העסקים הקטנים מיום ראשון, בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב לאזרחי ישראל וסיפר כי יתמוך בפתיחת השמיים. לדבריו, "כל המומחים אמרו שאין לכך סכנה בריאותית".

עוד אמר ראש הממשלה כי "הסגר עובד, מספר הנדבקים ושיעור ההדבקה יורדים מדי יום. נצא מהסגר מהר ככל האפשר, אבל בזהירות ובהדרגתיות. נחליט על מסלול נפרד ליציאה מהסגר לערים אדומות, ניתן כלים לראשי הערים כדי לא לסכן את יתר האוכלוסיה. אנו מתכוונים להביא עוד סיוע כלכלי". לבסוף נתניהו אמר: "אני רוצה לשבח את רוב רובם של אזרחי ישראל ששומרים על ההנחיות - ביחד נצא מזה".