יממה לפני שהכנסת תצביע על אישור הסכם השלום עם איחוד האמירויות, עברה הערב (רביעי) בשמי ישראל טיסת איתיאחד ממילאנו לאבו דאבי. הטייסים שוחחו עם פקחי הטיסה בנתב"ג ואמרו: "זה כבוד בשבילנו".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מליאת הכנסת תתכנס מחר בבוקר לדיון מיוחד ולהצבעה על אישור ההסכם לכינון יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה בין ישראל לאיחוד אמירויות הערביות. בפתח הדיון ינאמו יו"ר הכנסת יריב לוין וראש הממשלה נתניהו, כשאחריהם יעלו לדוכן עוד כמאה דוברים. לאחר מכן יעלה ההסכם להצבעה שלא צפויה להיתקל בהתנגדות ממשית, מלבד חברי הכנסת של הרשימה המשותפת

איתיחאד (צילום: M101Studio, shutterstock)
צילום: M101Studio, shutterstock

הסכם אברהם, שמו הרשמי של הסכם הנורמליזציה בין המדינות נותן את פירותיו הראשונים כשהטיסה של חברת התעופה של איחוד האמירויות עשתה את דרכה מאיטליה למדינה במפרץ ועברה מעל שמי ישראל.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "אנו מקדמים במרץ את ההסכמים להתנעת הטיסות הישירות בין תל אביב לאבו דאבי ודובאי שיובילו לעידן כלכלי חדש ולפריחה אזורית למען אזרחי ישראל". פקחי הטיסה הישראלים שוחחו עם הטייסים של חברת התעופה מהמפרץ ואמרו בהתרגשות: "זאת טיסה היסטורית שכולנו ציפינו לה, פתח של תקופה חדשה בהיסטוריה".

נראה ששיתוף הפעולה בין המדינות יימשך כבר בשבוע הבא וטיסה ישירה של חברת איתיחאד תצא מישראל ביחד עם קבוצת ממן, ועליה עשרות סוכני נסיעות וסוכני מטען יצאו לפגישות עסקיות עם הקולגות שלהם באבו דאבי.

הרשימה המשותפת: "העסקה מתעלמת מהכיבוש ומהפלסטינים"

הבוקר הודיעו חברי הכנסת של הרשימה המשותפת כי הסיעה תצביע נגד הסכמי השלום עם איחוד האמירויות. ההסכמים, שאושרו בממשלה ביום שני אחרי החתימה עליהם בבית הלבן, ייכנסו לתוקף רק לאחר שהכנסת תאשר אותם באופן סופי והממשלה תצביע מחדש לאשרור ההסכם.

הרשימה המשותפת (צילום: Noam Revkin Fenton Flash90, Noam Revkin Fenton/Flash90‏)
הרשימה המשותפת | צילום: Noam Revkin Fenton Flash90, Noam Revkin Fenton/Flash90‏

חבר הכנסת סמי אבו שחאדה (בל"ד) הסביר: "זו אחת מעסקאות הנשק הגדולות שישראל עשתה בשנים האחרונות. אם זה השלום הישראלי - אנחנו לא רוצים אותו". שחאדה התייחס גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני שכמעט נעדר מן ההסכם כעילה נוספת להתנגדות לו: "הסכסוך הערבי-ישראלי מעולם לא היה סביב שאלות כלכליות. מקור הסכסוך הוא בכיבוש הישראלי של פלסטין והשטחים השייכים למדינות ערביות אחרות. העסקה המדוברת אשר מתעלמת מהכיבוש ומהפלסטינים מרחיקה את השלום ולא מקרבת אותו".