משרד הבריאות: החזרה ללימודים עד כיתות ג' תהיה ללא קפסולות

נציגת המשרד התייחסה בדיון בכנסת למתווה שגובש ואמרה כי השינוי העיקרי יהיה שלא יתאפשר מעבר של מורים קבוצות. "חזרה ללימודים בכיתות ה' ומעלה - רק כשנגיע ל-250 נדבקים ביום"

זמן צפייה: 02:10

בדיון שהתקיים הבוקר בוועדה לביקורת המדינה על מתווה החזרה ללימודים, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות במשרד הבריאות אפרת אפללו אמרה כי "החזרה ללימודים תהיה באותה דרך כמו שנפתחה שנת הלימודים - בלי קפסולות עד כיתה ג'".

לדבריה, כיתות ה' ומעלה יחזרו לבתי הספר רק כאשר מניין הנדבקים היומי יעמוד על 250 בני אדם, ואילו תלמידי א'-ד' יחזרו עוד לפני כן, כאשר מספר הנדבקים היומי לא יעבור את האלף. אפללו הבהירה כי "לא יהיה יותר מעבר של מורים ומפעילים חיצוניים בין קבוצות. יהיה חידוד של הנהלים לצוותים על כך שבהתנהלות היומיומית יהיו עם מסכות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סגן שר הבריאות: "מעריך שיש סיכוי גבוה שהגנים ייפתחו בראשון"

ברקע משבר הקורונה: זינוק במספר הנרשמים ללימודים אקדמיים

במהלך מעצר מבוקש בשכם: שני לוחמי צה"ל נפצעו קל ובינוני ממטען

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: דוברות משרד החינוך

מי שעוד נוכחת בדיון היא מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, שהבהירה: "גם אם יוחלט לפתוח את הגנים בראשון - יהיו שיבושים בשטח. רשימות צריכות זמן להיערך". בינתיים, בדיון עלתה האופציה לפיה מורים יחוייבו לעטות גם מסכת פנים שקופה מעל המסכה הרגילה.

"הפקידות של משרד החינוך מנותקת מהשטח – המתווים לא ישימים בשטח", טענה בן דוד. "בלי שיתוף פעולה של הצוות - שום מתווה לא יצלח". לדבריה, "אין שיתופי פעולה כרגע, ולכן המתווים מתפוצצים".

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, אמר במהלך הדיון כי "מגיע ל-2.4 מיליון תלמידים ולהוריהם יותר מזה. מגיע למשק הישראלי ולעתיד ההשכלה בישראל יותר מזה. לא תקבלו את זה מהממשלה הזאת".

יפה בן דוד, מזכ''לית הסתדרות המורים
יפה בן דוד, מזכ''לית הסתדרות המורים | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני יומיים אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו, כי גני הילדים והפעוטונים ייפתחו ביום ראשון, ושבועיים לאחר מכן יחזרו כיתות א' עד ד' ללימודים. זאת בסתירה לאמירתה של ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי שהודיעה יום לפני כן כי מערכת החינוך לא תיפתח בשבוע הבא. עוד הוסיף גרוטו כי אין עדיין תאריך לפתיחת כיתות ה' עד יב', וכי הלימודים בכיתות הלימוד ובגנים לא ייפתחו בערים אדומות.

בתחילת השבוע הציגה ד"ר אלרעי את מתווה היציאה מהסגר של משרד הבריאות, וכאמור, הודיעה כי בניגוד לדיווחים לפיהם, ככל הנראה, מערכת החינוך תיפתח בחלקה כבר ביום ראשון הבא - זה לא צפוי לקרות. "לדעתי, לא נחזור ללימודים ביום ראשון הקרוב", אמרה. "אנחנו כרגע לא עומדים במדדי התחלואה שהצבנו לעצמנו. העקרון הוא תנועה לפי מדדי תחלואה - ולא לפי תאריכים".

ד"ר אלרעי הוסיפה כי "הנתונים מעודדים. יש סימנים ראשוניים שיש לנו שליטה במגפה, אנחנו לא נמצאים בעלייה של חולים קשים בבתי החולים - שזה מה שהדאיג אותנו". אלרעי הבהירה כי אם אנחנו לא רוצים להיכנס לסגר שלישי, יש לקבל את ההחלטות לפי מדדי התחלואה. "אני יודעת שזה קשה, אבל אי אפשר לקבוע תאריך ללא קשר לתחלואה בין כל שלב ושלב יהיו לפחות שבועיים. ראינו מה קרה בפעם הקודמת - ואסור לחזור על הטעות הזאת".