הסופר יהושע קנז הלך לעולמו

נפטר יהושע קנז, מגדולי הסופרים העבריים בכל הזמנים • בין ספריו המוכרים: "התגנבות יחידים", "מחזיר אהבות קודמות" ו"נוף עם שלושה עצים" • בן 83 היה במותו

צילום: Raphael GAILLARDE/Gamma-Rapho via Getty // יהושע קנז

הסופר, תסריטאי, עורך, בלשן ומתרגם יהושע קנז, מגדולי הסופרים העבריים בכל הזמנים, הלך לעולמו. בן 83 היה במותו.

בין ספריו המוכרים: "התגנבות יחידים", מחזיר אהבות קודמות", "אחרי החגים", בדרך אל החתולים", "שירת המקהלה" ו"נוף עם שלושה עצים".

יו"ר אגודת הסופרים, צביקה ניר, ספד לקנז: "יהושע קנז היה יותר מראוי לקבל את פרס ישראל לספרות כסופר, עורך ומתרגם מוערך ורב פעלים. הרומנים שפרסם, סיפוריו הקצרים שכתב והתרגומים הרבים שערך הציבו אותו בלב לבה של החברה והתרבות הישראלית".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד לסופר יהושע קנז עם היוודע דבר מותו: "יהושע קנז הלך מאיתנו וזוהי פרידה כה קשה לתרבות הישראלית. מתרגם נפלא, עורך חכם וסופר גדול של הפרטים הקטנים, של אנושיות פשוטה. 'זה נכון שהעסק הזה של בני אדם הוא יותר מדי קשה לי. אני צריך שקט', אמר פעם. נוח בשלום ובשקט מר קנז, אוצרות הרוח שהותרת לנו ידברו אותך אחרי לכתך, תמיד".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "הצטערתי צער עמוק למשמע הבשורה על מותו של הסופר יהושע קנז כתוצאה מנגיף קורונה. קנז תרם רבות לעולם הספרות, בין השאר בספר המופת 'התגנבות יחידים' שכתב וכן באמצעות עבודות התרגום והעריכה שלו. משתתף בצער המשפחה על לכתו. יהי זכרו ברוך".

יהושע קנז // צילום: Raphael GAILLARDE/Gamma-Rapho via Getty
יהושע קנז // צילום: Raphael GAILLARDE/Gamma-Rapho via Getty

בהכנת הידיעה השתתף יורי ילון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר