המוזיקאי הארמני נגד ישראל: "נשק לרצח עם מנכדים של ניצולי שואה"

סולן "סיסטם אוף אה דאון" המוזיקאי סרג' טנקיאן, קורא לישראלים להתנגד למכירת נשק לטורקיה ואזרבייג'ן, ובכך למעשה טוען כי לישראל יד ברצח עם

צילום: GettyImages // סרג' טנקיאן

המוזיקאי סרג' טנקיאן, סולן להקת "סיסטם אוף אה דאון", מבקר בחריפות את פעולותיה של ישראל.

בפוסט שעלה אמש (ראשון) בחשבון האינסטגרם שלו, נכתב: "זה הולך להיות קשה לבליעה. נכדים של יזמי רצח עם הורגים נכדים של ניצולי רצח עם, באמצעות נשק שסופק להם על ידי נכדים של ניצולי שואה".

 


View this post on Instagram

A post shared by Serj Tankian (@serjtankian) on Oct 11, 2020 at 12:34am PDT

לצד הכיתוב השנוי במחלוקת, הוסיף המוזיקאי הארמני-אמריקאי פנייה לאזרחי הארץ. "אנשי ישראל, אנא אמרו לממשלתכם לעצור משלוחים של כלי טיס לא מאוישים לצמד רוצחי העם ארדואן ואלייב", כתב טנקיאן. בכך התכוון למנהיג טורקיה ארדואן ולנשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב.

לפני כמה ימים אישר בכיר לענייני מדיניות חוץ של הנשיא אלייב ל"ישראל היום", כי ארצו עושה שימוש במל"טים מתאבדים מדגם "הארופ", במהלך מלחמתה נגד הארמנים בחבל נגורנו קרבאך. כלי התקשורת בטורקיה פרסמו כמה תיעודים של שימוש במל"טים מתאבדים במהלך המלחמה, אך לא ציינו שמדובר בתחמושת מתוצרת ישראל.

• אסייג חוזר עם "סאטירה ימנית נושכת ובועטת"

"נכדים של יזמי רצח עם הורגים נכדים של ניצולי רצח עם, באמצעות נשק שסופק להם על ידי נכדים של ניצולי שואה". סרג' טנקיאן // צילום: GettyImages
"נכדים של יזמי רצח עם הורגים נכדים של ניצולי רצח עם, באמצעות נשק שסופק להם על ידי נכדים של ניצולי שואה". סרג' טנקיאן // צילום: GettyImages

מזה שבועיים שהלחימה בחבל נגורנו קרבאך ממשיכה, לאחר מתקפה שפתח הצבא האזרי לאורך קו העימות הצפוני והמזרחי של השטחים המוחזקים על ידי הארמנים. כאשר טנקיאן מתייחס להרג נכדיהם של ניצולי רצח עם הוא מתכוון לשואת הארמנים, רצח עם שביצעה האימפריה העות'מאנית במהלך מלחמת העולם הראשונה באוכלוסייה הארמנית שהייתה בשטחה. גם לאחר תומה של מלחמת העולם הוסיפו הטורקים, הכורדים והאזרים לטבוח בארמנים.

"המל"טים הללו מפציצים אוכלוסייה אזרחית בנוגרנו קרבך", כתב טנקיאן. "ראיתם את התמונות. אתם יודעים מי הם אויבינו".

אין זו הפעם הראשונה בה מתבטא טנקיאן באופן שמבקר את פעולותיה של ישראל. ביולי 2014, בשיאו של מבצע "צוק איתן", הוא ביקר את הנוכחות הישראלית בשטחים וקרא לשחרורה של עזה. "הגיע הזמן לסיים את המצב האומלל הזה, הידוע ככיבוש הישראלי של עזה והגדה המערבית", כתב אז בפוסט בפייסבוק. "ג'ון קרי והממשל האמריקאי מפעילים לחץ רב להתחיל מחדש את תהליך השלום. החמאס והרשות הפלשתינית מאוחדות למשא ומתן כמקשה אחת. נתניהו ניסה להפריד ביניהן אך לא הצליח בכך. בסופו של דבר החטיפה (של שלושת  הנערים בגוש עציון. ע.פ) שימשה כגושפנקה פוליטית ללכידתם מחדש של אסירים ביטחוניים על ידי ישראל. חמאס ירה טילים בתגובה וישראל ניצלה מחובתה לקיים באזור שלום קבע, על ידי פלישה לעזה ושינוי השיח מזה של שלום קבע לכזה של הפסקת אש זמנית".

• לאחר השערורייה: מירי רגב ממשיכה להתגרות

• אחרי שבוע באוויר: טיקטוק חסמה את להב"ה

טנקיאן ציין באותו פוסט כי שירו "Occupied Tears", מתוך אלבום הסולו שהוציא בשנת 2012, עוסק ב"צביעות של אלה שעברו אקציות איומות ושואה, וכעת משמשים ככובשים של עם אחר". לצד כך ביקש אז המוזיקאי מעוקביו ומגיביו שלא לדרדר את הדיון והנקודה הלגיטימית שהעלה לכדי קריאות אנטישמיות.

 


View this post on Instagram

A post shared by Serj Tankian (@serjtankian) on Oct 3, 2020 at 1:57pm PDT

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר