שתף קטע נבחר

צילום: AP

הישג גדול לאריק זאבי - ארד באליפות אירופה

שנתיים לפני לונדון 2012, האם הג'ודוקא חוזר לימיו הגדולים? אחרי ארבעה נצחונות והפסד בודד בתחרות באוסטריה, הישראלי זכה במדליה השמינית שלו בטורניר היבשתי לאחר שגבר באיפון על האוקראיני בלושינקו

גאווה ישראלית. אריק זאבי זכה הערב (ש') במדליית הארד באליפות אירופה בג'ודו הנערכת בווינה. בכיר ג'ודוקאי ישראל המתחרה במשקל עד 100 ק"ג, הכניע בקרב על הארד את ארטים בלושינקו האוקראיני, לאחר שביצע איפון מנצח דקה וחצי לסיום ההתמודדות.

 

 

זאבי, מדליסט הארד מאולימפיאדת אתונה 2004, פתח את התחרות עם שלושה נצחונות רצופים, לפני שהפסיד לאלקו ואן דר גייסט הבלגי בחצי הגמר. המדליה הנוכחית היא השמינית של הג'ודוקא בן ה-33 באליפויות אירופה.


אריק זאבי חוגג לאחר הניצחון על בלושינקו האוקראיני (AFP)

 

הישראלי פתח את התחרות מול המולדובי הצעיר סטניסלב קרניצ'ה (21), עליו גבר באליפות אירופה האחרונה. גם הפעם לא התקשה הישראלי ובאחד התרגילים הראשונים בקרב הוא זרק את יריבו על המזרן, השיג יוקו, ותוך כדי כך המולדובי נפצע ופרש מהקרב. 

 

בשלב שמינית הגמר התמודד זאבי מול הלטבי יבגניס בורודאבקו, בההתמודדות הראשונה בינהם, מכיוון שעד לפני שנה הלטבי התחרה במשקל עד 90 ק"ג.

 

לאחר כדקה וחצי מהפתיחה ספגו שני הספורטאים אזהרה (שידו) בעוון פאסיביות במהלך הקרב, וכך קרה שוב שתי דקות לסיום. הקרב נכנס לניקוד זהב, בו השיג זאבי יוקו נוסף, שהפך לוואזרי, אשר העלה אותו לרבע הגמר.


זאבי מטיל באיפון את יריבו האוקראיני (AFP)

 

יריבו בשלב 8 האחרונים היה הגיאורני לייבן זוהוזוליני בן ה-22, שלמרות גילו הצעיר הספיק לפגוש פעמיים את זאבי בעבר (אליפות אירופה ב-2007 וגביע העולם בפראג ב-2008). בשני הקרבות ניצח הישראלי. גם בקרב זה היתה ידו של זאבי על העליונה. הוא צבר וואזרי ועשר שניות לסיום הקרב השיג וואזרי נוסף, שהפך לאיפון והעלה אותו לחצי הגמר.

 

זאבי היה במרחק שני נצחונות מזכייה במדליית זהב, אבל בחצי הגמר נוצח בידי אלקו ואן דר גייסט. הבלגי הוותיק בן ה-30, שייצג עד כה את הולנד, מכיר היטב את זאבי, לאחר ששניהם התמודדו שמונה פעמים בעבר זה מול זה. שבע פעמים גבר אריק על יריבו (הניצחון החשוב מכולם היה באולימפיאדת אתונה), מול ניצחון בודד שהשיג הבלגי בהתמודדות האחרונה ביניהם באליפות אירופה ב-2007.

 

הפעם נפתח הקרב כאשר זאבי היה זה שניסה לתקוף ראשון, אולם כבר בתרגיל השני הפיל אותו ואן דר גייסט באיפון, 47 שניות מתחילת הקרב.


ראה את זאבי מנצח בקרבות הראשונים, ולדימיר פוטין (AP) 

  

ביום ראשון: תחרות קבוצתית בחמש קטגוריות משקל

זאבי בן ה-33, המדורג כיום במקום ה-26 בעולם, הגיע לתחרות כאחד הספורטאים המעוטרים ביותר באליפויות אירופה. הוא זכה עד היום בשמונה מדליות. שלוש פעמים הוא הוכתר כאלוף (2001, 2003 ו-2004),

פעם אחת כסגן אלוף אירופה (2005) וארבע פעמיים זכה במדליית הארד (1999, 2007, 2008 ו-2010)

 

אורח מפתיע הגיע הבוקר לצפות באליפות. ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, הידוע כחובב ג'ודו נלהב, מתאמן לפחות פעמיים בשבוע, ובעל חגורה שחורה דאן 6, החליט לקחת פסק זמן מענייניו. הבוקר הוא הגיע לוינה כדי לעודד את המשלחת הרוסית.

  

ביום ראשון, יומה האחרון של האליפות, תיערך לראשונה תחרות קבוצתית, שכוללת רק חמש קטגוריות משקל. למדינה הזוכה יוענק פרס מכובד של 10,000 אירו ומחצית הסכום יוענק לזוכה במקום השני. בשנים האחרונות התנהלה תחרות זו בנפרד, כאשר בשנת 2005 בהונגריה זכתה נבחרת ישראל באליפות אירופה לקבוצות. 

פורסם לראשונה 24/04/2010 12:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריק זאבי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים