יום שבת, 01.06.2024 שעה 10:04

טרופר מתכנן תוכנית מתקנים חדשה ל-2030

שר הספורט הקים ועדת היגוי לפיתוח התוכנית - אך מתוך 21 החברים בוועדה אין אף נציג מאיגודי הספורט, בעוד שהרשויות המקומיות זכו לנציגות רחבה

|
אצטדיון טדי (אורן בן חקון)
אצטדיון טדי (אורן בן חקון)

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, מעוניין להכין תוכנית מתקנים חדשה לספורט הישראלי לעשר השנים הבאות, כך נודע ל-ONE. לשם כך, השר כינס ועדת היגוי שיתחיל לפעול כדי להכין אותה החל מהחודש הנוכחי - אלא שבאיגודי הספורט לא אהבו את העובדה כי אין בוועדה נציגים מטעמם, בעוד שהרשויות המקומיות זכו לנציגות רחבה מנגד.

בכל כמה שנים תוכנית המתקנים הלאומית משתנה, כך שבשנים האחרונות השרה מירי רגב עדכנה את התוכנית של 2022 ושינתה אותה בהשקעה של מיליארדי שקלים עם יעד חדש ל-2027. אלא שעם החקיקה של חוק ההסדרים, שהפסיק את פעילות הטוטו במסגרת הרפורמה בספורט, התוכנית לא הייתה בתוקף בחודשים האחרונים ולכן היא גם דורשת עדכון.

לפי התכנון של השר טרופר, תוכנית המתקנים 2030 תצטרך להיות יסודית ומקיפה יותר, כחלק מתוכנית אסטרטגית רחבה שמשרד התרבות והספורט בונה לספורט הישראלי בחודשים האחרונים. בעקבות זאת, השר טרופר ביקש להקים ועדת היגוי שתתחיל לפעול בהליך מזורז לבניית התוכנית עוד במהלך החודש הנוכחי.

כדי להניע את התהליך, במשרדו קבעו כי בוועדת ההיגוי יישבו 21 נציגים: שבעה עובדים ממשרד הספורט; שלושה מתחום הבינוי; אדריכל; וחמישה נציגים נוספים מהרשויות המקומיות, ביניהם רותם ידלין המשמשת כראשת מועצה אזורית גזר ובתו של אלוף עמוס ידלין, טל אוחנה מירוחם, מאיר שטיינרייך שמנהל את מחלקת הספורט בבני ברק ורוני קוך הכדורסלנית שמנהלת את מתנ"ס מועצה אזורית גליל עליון.

חילי טרופר (רדאד ג'בארה)חילי טרופר (רדאד ג'בארה)

בנוסף אליהם, נקבעו לכהן כחברים בוועדת ההיגוי של התוכנית עוד חמישה נציגים מהספורט: מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג, נשיא התאחדות אילת אריק קפלן, השחיין הפראלימפי רון בולוטין, יו"ר איגוד מנהלי מחלקות הספורט שאול דוד, וראש אגף הקצאות ומבנים במפעל הפיס קובי בנבנישתי. לפיכך, בפועל רק שלושה נציגים באמת באים מהספורט ומייצגים אותו בוועדת ההיגוי, אך ללא כל נציגות מאיגודי הספורט השונים, מההתאחדות לכדורגל שמשוועת למגרשים או מאיגוד הכדורסל.

בכירים באיגודי הספורט הביעו ביקורת על כך שלספורט הישראלי יש מיעוט בקרב הנציגים של ועדת ההיגוי ואמרו: "אנחנו צריכים מתקנים חדשים ושיתאימו לצרכים שלנו כדי שנוכל לפתח את הספורט ברמה המקצועית. זה לא הגיוני שיושבים לתכנן תוכנית כזאת בלי ששומעים את דעתם של גורמי המקצוע ובודקים מה אנחנו צריכים בשטח".

במשרד הספורט הדפו את הטענות והבהירו כי מדובר רק בוועדת היגוי להתנעת התהליך, כך שהכל ייעשה בהתייעצות גם עם איגודי הספורט בהמשך והתוכנית תתחשב בדרישותיהם. סביר להניח שבמשרד הספורט מבינים שאי אפשר באמת לבנות תוכנית אסטרטגית בלי לשמוע את האיגודים, שהם הגורם המקצועי, והרשויות המקומיות, שהן בעלות המתקנים והקרקע.

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */