הנפקת רשת החנויות המוזלות מקס סטוק וההודעה של הראל ויזל על כך שיביא לארץ את רשת הסטוק היוונית ג'מבו הביאה להתעניינות גדולה בענף, שמתברר שהוא רווחי מאוד. ההנפקה המוצלחת נתנה גושפנקה לכל חנויות הסטוק, שבעבר נחשבו לחנויות "קנה וזרוק" של מוצרים זולים מאוד מסין והביאה להתעניינות גדולה בהן של משקיעים.
גם ברשת זול סטוק, הנחשבת למספר 2 בתחום עם נתח שוק של 18% שהוקמה ב-2013, ומפעילה 45 סניפים, 30 בזכיינות מרגישים את ההתלהבות. מחזור המכירות של הרשת שבבעלות אדיר ונונו (36) וסהר כוכבי (42), מסתכם ב-220 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אדיר ונונו, שותף בבעלות על רשת זול סטוק
אדיר ונונו, שותף בבעלות על רשת זול סטוק
אדיר ונונו, שותף בבעלות על רשת זול סטוק
(צילום: גיל נחושתן)
מקס סטוק הביאה כבוד לענף והנפיקה לפי שווי חברה אדיר. זה משפיע עליכם? ונונו: "הנפקת מקס סטוק עשתה לנו טוב. הבינו שיש מספר 2 עוצמתי בשוק. הפכנו לסגן של בר כוכבא. וכולם יודעים שבעקבות ההנפקה שלהם השווי שלנו מזנק. אנחנו מרוויחים מעולה ואנחנו ביחסים טובים עם מקס. הפכנו לתפוח אדמה לוהט אצל משקיעים. ארבע-חמש פעמים בשבוע אנחנו נפגשים עם משקיעים פרטיים, קרנות השקעות וחברות ביטוח שמתעניינות בנו. בעבר ניהלנו מו"מ עם אייל רביד, בעלי ויקטורי, שרצה להיכנס כשותף אבל רצה שליטה ולא הסכמנו. הכוונה שלנו למכור עד 50% ושייתנו לנו שקט. כשנגיע למחזור מכירות שנתי של 500 מיליון שקל גם אנחנו ננפיק. אנחנו בדרך להיות מקס סטוק".
התדמית של חנויות הסטוק הייתה של מוצר סיני זול שמתפרק אחרי שבוע, משהו השתנה? "בהתחלה כולנו נתפסנו כחנויות זבל של מוצרים שקונים ואחרי יומיים נשברים. הבנו שזול לבד לא מספיק ושיפרנו את איכות המוצר. אם פעם הבאתי מחבת ב-10 שקלים, ואחרי כמה שימושים הציפוי התחלף, היום אביא מחבת ב-25 שקל אבל באיכות משופרת. אנחנו כבר לא מביאים הכל מסין. גם מטורקיה, קצת מאיטליה ומפולין. היום יש טרנד מטורף של מוצרים לעיצוב פנים. אנחנו מוכרים פינות אוכל, שידות כסאות וגם סלונים ב-1,000 שקל. זה לא סלון ברמת נטוצ'י אבל עושה את העבודה. עוד דוגמה: הבאתי מוצר שהיו לי ממש ספקות אם יצליח, רצועות דמוי פרקט עץ מ-PVC שמדביקים על הרצפה, נראה כמו אמיתי וזה תפס שיגעון. גם טפטים דמוי לבנים בהדבקה עצמית הולך טוב. יש גם טרנד מטורף של עציצים סינתטיים" .
ג'מבו, רשת הסטוק היוונית, עם חנויות של עד 10,000 מ"ר בדרך לארץ, אתם חוששים? "אנחנו נגישים יותר לצרכן, הם מפעילים חנויות ענק שלא יהיו במרכז ויצטרכו לנסוע אליהן. אני גם מאמין שהמחירים שלהם לא יהיו כמו המחירים שהישראלים מכירים מהסניפים בחו"ל כי התקינה בארץ מחמירה יותר".
איך השפיעה עליכם הקורונה? "גדלנו השנה ב-20% לעומת השנה שעברה. בהתחלה היה טירוף המסכות, האלכוג'ל וחומרי החיטוי. החזרה לבתי הספר הייתה פיצוץ שאני לא יודע להסביר. אם אין בית ספר בגלל הסגר, למה קנו ציוד כאילו זו שנה רגילה?".