יום שני, 10.06.2024 שעה 00:24
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

זהבי, סבע, מיכה ואצילי: מאחורי הקלעים

רונן קצב שהעביר את האקסים של גוואנגז'ו לאיינדהובן ולאמירויות: "היו צריכים להיפרד יפה". על שחקני מכבי: "לא מסכים עם מיץ', הייתי נוהג אחרת"

|
ערן זהבי וסוכנו רונן קצב במעמד החתימה (איינדהובן)
ערן זהבי וסוכנו רונן קצב במעמד החתימה (איינדהובן)

אין ספק שנגיף הקורונה גרם לרעידת אדמה גם בעולם הספורט. עוד לפני שהנגיף הגיע, ערן זהבי כבר חשב על עזיבת גוואנגז’ו ר.פ שבסין, אך אין ספק שכל מה שקרה בעקבות זאת זירז את העזיבה שלו, והביא לחתימה שלו בפ.ס.וו איינדהובן ההולנדית. במקביל בגלל עזיבת כוכב נבחרת ישראל, וכל מה שקורה בסין בגלל הנגיף, גם דיא סבע רצה לעזוב כמה שיותר מהר את גוואנגז'ו, ובין לבין הגיע הסכם השלום עם איחוד האמירויות שהנחית את החלוץ באחת המדינות העשירות בעולם.

על ההחתמות הלא שגרתיות האלו, כולל החתימה ההיסטורית של סבע, אחראי סוכן השחקנים רונן קצב, שרשם מבחינתו שבוע מאוד מיוחד. קצב בראיון ל-ONE הכניס למאחורי הקלעים של ההחתמות המיוחדות של זהבי וסבע, שיתף מה קורה כרגע בין זהבי לגוואנז'ו כאשר הצדדים נמצאים בפיצוץ, ודיבר כמובן על שחקניו דור מיכה ועומר אצילי בכל מה שקשור ל-'פרשת הכדורגלנים', ואף טען כלפי מכבי ת"א כי הם גרמו לשחקנים “נזק תדמיתי וכלכלי עצום".

השערים של מנור סולומון באימון

רונן, אפשר להגיד שסגרת מבחינתך שבוע גדול, ערן זהבי באיינדהובן ודיא סבע באיחוד האמירויות.
“כן בהחלט, זה לא שבוע רגיל גם בחלון העברות נורמלי או רגיל. בתקופת הקורונה הזאת הכל כמובן הופך ליותר דרמטי. זה היה שבוע מרגש, כי ערן מאוד חשוב לי וכולם יודעים את זה, ואז קרתה גם היסטוריה בדובאי עם דיא. שבוע בהחלט מטורף”.

מתי ידעת שערן זהבי סוגר באיינדהובן וכל שאר ההצעות לא ייצאו לפועל?
“האמת שאנחנו בקשר מעל שנתיים עם רוג’ר שמידט (מאמן איינדהובן), ישבנו איתו כמה פעמים בסין עוד כשהוא רצה את ערן כמאמן בייג’ין. ההחלטה של ערן התחילה מזה שניהלנו משא ומתן עם הסינים על שדרוג חוזה, והוא באמת קיבל הצעות נדיבות כולל חוזה עד הפרישה במועדון, חוזה ל-4 ו-5 שנים, והסכומים היו מטורפים וערן כל הזמן אומר לי ‘אני לא שלם עם זה’, ותוך כדי זה הבנו שההחלטה תהיה מעכשיו החלטה מקצועית ולא כלכלית, שזה משהו מאוד חריג לעשות בגיל 33”.

רונן קצב (שחר גרוס)רונן קצב (שחר גרוס)

“בדרך כלל עושים את הדרך ההפוכה ובגיל הזה בוחרים בכסף ולא בפן המקצוע, אבל ערן החליט שהוא בוחר באתגר המקצועי והשאיר אחריו הרבה מיליונים שיכל לקחת, כי הוא הלך עם האמת שלו וזה מאוד יפה. אני לא מכיר הרבה אנשים שלא היו בוחרים בכסף בשלב הזה בקריירה אבל ערן הוא שונה והיה חסר לו אתגר מקצועי ברמות הגבוהות ומכן נבעה ההחלטה”.

“מהרגע הראשון שישבנו עם רוג’ר שמידט היה חיבור מיידי עם הבן אדם, היינו בקשר רצוף שלושתנו במשך כל התקופה, וכשהייתה את ההבנה שהוא המאמן של פ.ס.וו. זה היה די ברור שערן כנראה יהיה שם”.

ערן זהבי ורונן קצב בדרך להולד (אינסטגרם)ערן זהבי ורונן קצב בדרך להולד (אינסטגרם)

“הגיעו הרבה הצעות, היה הרבה מאוד עניין. זה היה הגיוני כי החשיפה בסין היא ענקית מכיוון שכולם רוצים להגיע לשם בגלל המשכורות הגבוהות, וכמובן הקמפיין בנבחרת עשה את שלו. ערן קיבל הצעות מדהימות, ואנחנו מכבדים ומודים לקבוצות שהגישו לנו הצעות, אבל אני לא אזרוק שמות לתקשורת”.

למרות זאת, אהבתם את ההשתעשעות עם פנרבחצ’ה, ואתגר העוקבים שערן זהבי עשה להם.
“זה היה גימיק נחמד. אתר ‘443’ הגיב לו בפוסט, אז ערן זרק בצחוק שאם יהיו 500,000 תגובות הוא יגיע וזה הפך להיות משהו הזוי ומעל למיליון תגובות נרשמו, אבל ככה זה, תוך כדי התהליך מנסים גם לחייך וזה מה שהיה. לא הייתה שום הצעה רשמית מפנרבחצ’ה, רק עניין ולא יותר”.

ערן זהבי ורונן קצב (אינסטגרם)ערן זהבי ורונן קצב (אינסטגרם)

היו לכם הצעות בספרד. לא עניין אותו ללכת לליגה יותר גדולה כמו לה ליגה?
“אחת המטרות של ערן הייתה ללכת לקבוצה שהוא יודע שהוא יהיה שחקן דומיננטי ומוביל, בקבוצה שמתחרה על כל התארים במדינה שלה ובמפעל אירופי, מה שערן הצליח להבטיח עם חבריו במשחק הראשון שלו. השיחות עם רוג’ר הגיעו למקום שהוא אמר לערן שהוא רוצה שהוא ינהיג את השחקנים הצעירים שיהיה להם דוגמא למקצוענות, ידעתי שהוא לא יוותר על כל מכלול האתגר שהוא קיבל וירצה לחתום שם וזה מה שקרה. אני כמובן מאמין בערן בכל מקום שבו הוא ישחק ואנחנו רק אחרי משחק אחד, אבל הוא הגיע למועדון שרץ לכל התארים. ב-20 השנים האחרונות לאיינדהובן יש יותר תארים מאייאקס, ורק לפני שנתיים הם עוד היו אלופים”.

זיו סולומוביץ', ערן זהבי, רונן קצב ודיא סבע (מערכת ONE)זיו סולומוביץ', ערן זהבי, רונן קצב ודיא סבע (מערכת ONE)

מה היה הסיפור מול אייאקס שטענו שאתם פניתם ולא הם?
“אנחנו לא הולכים לדבר על קבוצות אחרות וכל דבר שאני אגיד פה גם יגיע לשם. היו הרבה הצעות ותודה לכל מי שפנה, ואנחנו מתנצלים אם בדרך אכזבנו קבוצות מסוימות”.

אתם עזבתם את סין בפיצוץ גדול עם גוואנז'ו. איך זה קרה?
”זה קרה כי ערן החליט לשים את המשחק של הנבחרת מול סקוטלנד במקום הראשון מעל הכל. הוא אמר שזאת הזדמנות חד פעמית להגיע ליורו ושהוא חייב לעשות הכל כדי להיות שם. הוא ידע שאם הוא לא יגיע לנבחרת זה ישפיע עליו גם למשחקים הבאים והוא פשוט דרש מהקבוצה להשתחרר למשחקים”.

ערן זהבי ורונן קצב במטוס (אינסטגרם)ערן זהבי ורונן קצב במטוס (אינסטגרם)

“כמובן שנסענו באישור עם מכתב רשמי, הוא לא היה נוסע ללא אישור,  אבל מאז נוצר מצב כבר פחות נעים עם הסינים. הוא גם שוחרר על ידי פיפ”א ולא על ידם, זה לא משהו שנגמר לגמרי ואנחנו מקווים שזה ייגמר יפה. אני חושב ששחקן שב-4 שנים זכה פעמיים במלך השערים, נכנס להרכב העונה, והשם שלו מופיע במקביל לקבוצה הסינית בתור מלך השערים של כל הזמנים בסין, אז צריך לדעת לכבד אחד את השני, וגם הם צריכים לדעת להיפרד יפה ולא לעשות בעיות עם מה שצריך לשלם”.

הם חייבים כסף ולא רוצים לשלם עכשיו?
“כשערן סיים את הנבחרת ורצה לחזור לסין, הם לא סידרו לו את הוויזה המיוחדת לימי הקורונה והוציאו אותו מהרשימות של הקבוצה, מה שמנע ממנו להתאמן או לשחק והפרו את ההסכם איתו. אנחנו מקווים שזה ייגמר בצורה טובה”.

ערן זהבי ורונן קצב (איתי כהן)ערן זהבי ורונן קצב (איתי כהן)

יש פה אבל קרב על מיליונים לא?
“אני לא יודע אם זה קרב על מיליונים כי בסוף אם לא נסתדר בינינו אז פיפ”א תחליט. התמונה היא די ברורה, אתה לא יכול להוציא שחקן מהרשימות ולא לתת לו להתאמן, אתה לא יכול לא לסדר לו ויזה לסין ושהוא עשרה ימים אחרי משחק נבחרת עדיין בישראל ולא חוזר לקבוצה”.

הוא לא רצה לחזור לסין.
“זה לא עניין של רצה או לא. לא הייתה לו עדיין קבוצה, הוציאו אותו מהמסגרת. אם אתם רוצים לשחרר אותו תגיעו איתו להבנות כלכליות”.

ערן זהבי חוגג (רויטרס)ערן זהבי חוגג (רויטרס)

למה ערן קיבל אישור להצטרף לנבחרת ודיא סבע לא?
“הוא לא היה נוסע בכל מקרה בלי אישור. אנחנו עובדים לפי הספר, לפי החוקים. הוא שכנע אותם שזה חשוב לו, הסביר להם שהוא ארבעה חודשים לפני סיום החוזה ובכל מקרה הוא לא יאריך אותו, הוא ביקש שיתנו לו ללכת. אם הכל היה נעשה בצורה יפה אז הכל היה נראה אחרת, אבל אני מקווה שבסוף הם יעריכו את מה שערן עשה עבורם. אם הוא לא היה שם לא בטוח שהם היו שורדים בליגה הראשונה וצריך להיפרד בצורה יפה”.

אפרופו ערן,  מה עם ערן שאדו מאמן הכושר שהיה צמוד לזהבי בסין, יש סיכוי שהוא יגיע גם לאיינדהובן?
"ערן שאדו עשה עבודה מצוינת עם ערן בסין, הוא מקצוען ברמות הכי גבוהות שיש, וחלק חשוב מאיתנו. אני בכל מקום שאפשר אעזור לו ואסתייע בו. לגבי שת"פ בהולנד רק הזמן ייתן את התשובה".

ערן זהבי (האתר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)ערן זהבי (האתר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)

עכשיו כשהוצאת משם את דיא, הפרק עם סין נגמר בעורך. האם נגמר הפרק של סין גם עבור הישראלים?
“אני לא חושב, אני מאוד מאוד מקושר שם גם היום עם הרבה קבוצות. יש תקופת קורונה כזאת שהיא תקופה מאוד מוזרה ולא נעימה גם שם. סגרו את הקבוצות שלושה חודשים במלון, זה לא אנושי מבחינתי להיות בחדר במלון בלי יכולת לזוז חוץ מלרדת ללובי. רוב הזרים שם עכשיו אלו שחקנים שכבר היו בסין כי יש בעיה להביא שחקנים מבחוץ”.

זאת תקופה בעייתית בכל עולם הכדורגל.
“כן, אבל שם זה יותר דרמטי, כי עד שמביאים אותם מחוץ למדינה לוקח זמן והבדיקות לוקחות שבועיים, ואז מבודדים אותם במלון והעדיפו להעביר זרים בין הקבוצות״.

ערן זהבי חוגג (טוויטר)ערן זהבי חוגג (טוויטר)

אתה בכלל עברת תקופה סוערת עם ערן, גם עם הסיפור של מה שקרה בסביון.
“הסיפור שם דובר עליו כבר מספיק. זה לא היה צריך להגיע למה שקרה משום צד, אבל זה בטח לא נעים שמגיעים לך בגלל רעש שישה שוטרים הביתה ואתה טיפה נכנס למגננה ואז יוצא גם קצת לחץ. זה נגמר, זה קורה, לא היה שום דבר דרמטי”.

זה התנפח ככה בגלל שקוראים לו ערן זהבי?
”אני ראיתי סרטון למשל ששוטר בא בגלל תלונה על רעש, וערן בכלל יושב עם עוד בן אדם אחד והם מדברים בלי רמקולים ובלי כלום והוא נכנס על רעש ואחרי 2 דקות יוצא. אני גם לא מאמין שאם זה היה קורה לבן אדם אחר היו שולחים לך יותר משוטר. אבל זה משהו שקרה. ברור שזה יותר מעניין שערן זהבי גר שם. זה יצא מפרופורציות, כל אחד צריך ללמוד מזה. לא נגרם נזק וכולם התקדמו הלאה”.

ערן זהבי חוגג (טוויטר)ערן זהבי חוגג (טוויטר)

עברת חודשים לא קלים גם עם דור מיכה ועומר אצילי שיצאו לגלות בקפריסין. מה דעתך על ההחלטה של מכבי תל אביב לשחרר אותם?
”אני לא מסכים עם ההחלטה. מיץ’ גולדהאר הוא בעל הבית, זאת הקבוצה שלו והוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. אני הייתי מתנהל אחרת. הייתי קצין בצבא ואותי לימדו לא להשאיר פצועים בשטח ולבצע הסקת מסקנות רק בתום האירוע. דיברתי עם כל הבעלים של ליגת העל תוך כדי תנועה וכולם אמרו ׳קודם כל תחבק ואז תשפוט׳. קודם כל אתה צריך לחבק את האנשים ולהבין מה קורה, לתת להם את חזקת החפות. לא היה אפילו כתב אישום. אבל זו הקבוצה שלו והוא רשאי לעשות בה מה שנכון לו״.

מה מכבי תל אביב אמרה לכם לגבי החוזים?
”בינתיים הם עמדו בהכל אז אין לי משהו רע להגיד בנושא הזה, אבל יכול להיות שבשלב מסוים זה ייפסק גם״.

עומר אצילי ודור מיכה (חגי מיכאלי)עומר אצילי ודור מיכה (חגי מיכאלי)

מה ההפרשים כרגע בין הצדדים?
”אני לא אוהב להיכנס למספרים ובטח לא בתקשורת. אני אנסה לנהל את זה בכבוד של כל הצדדים  אבל הנזק התדמיתי והכלכלי הוא עצום. אני חושב שברגע שהם הוציאו אותם בשלב הראשון של החקירה לחופשה זה היה הגיוני בגלל שהיה בידוד ספורטאים, אבל בתחילת העונה הם היו אמורים לחזור. זה היה גורם לקצת רעש תקשורתי, קצת ארגוני הנשים שהיו אומרים את הדברים שלהם, אבל ברגע שהם היו יוצאים נקיים והם יצאו נקיים מחוסר אשמה אז הכל היה מתיישר, וגם ידענו מההתחלה שזה ילך לכיוון הזה. הכל היה ברור, השופטים שניהלו את התיק אמרו שאין פה כלום״.

האם נגרם פה נזק תדמיתי?
״ ברור, נזק עצום. אני שמעתי לאורך כל הדרך את התקשורת וזה מאוד חרה לי, כי אנשים הפציצו פה בלי לברר ובלי להכיר את התיק. אנשים שנגועים בעבר מיני מפוקפק שפטו אותם במקלדת ומול מצלמות הטלוויזיה. אנשים זרקו מילים בלי לדעת אפילו את פרטי האירוע. אין פה יותר חזקת חף מפשע במדינה הזאת, ממהרים לתלות את כולם לפני משפט או לפני כתב תביעה אפילו״.

עומר אצילי (רדאד ג'בארה)עומר אצילי (רדאד ג'בארה)

מה החלק של השחקנים שלך? כמה הם צריכים להיזהר ולא לעשות שטויות גם אם זה משהו חוקי?
”בואו נדייק. הן אמרו להם שהן בנות 18. ברור שגבר נשוי לא צריך לבגוד, והאם גבר בגיל 27 צריך ללכת עם מישהי שהוא חושב שהיא בת 18, זה עניין אישי. אבל אם זה חוקי, מבחינתם זה היה נראה בסדר וזאת החלטה שלהם, וכל עוד זה חוקי ומותר כל אחד צריך להחליט מה נכון לו ומתאים לערכים שלו".

אתה צריך להעביר את השחקנים שלך סדנת התנהלות?
”אני יכול ללמד אותם לכוון אבל בסוף לכל אחד יש את ההתנהגות שלו והוא עושה מה שנכון לו. יש היום את ארגוני הנשים שעושות מלחמה מאוד מאוד חשובה, אני מאוד בעד המודעות הזאת נגד פגיעה בנשים, אני מתחבר לזה מאוד וגם מסייע כשאפשר אבל כשיש התחזות ושיש תלונות שווא וזיופים, הארגונים צריכים לדעת להעמיד גם את הנשים במקום כי זה גורם נזק עצום למלחמה הצודקת והחשובה להגנת נשים. אני לא מדבר על הבנות האלו כי הן באמת צעירות שלא ידעו מה הן עושות. הן מבחינתן יצאו לבלות. בסופו של דבר צריך לשמור עליהן ולהגן עליהן”.

עומר אצילי (רדאד ג'בארה)עומר אצילי (רדאד ג'בארה)

אתה הפכת להיות גם יועץ הנישואים של עומר אצילי.
“אני מכיר את עומר מגיל 12 וגם את אשתו הרבה מאוד שנים, והם זוג מדהים. את העניינים שלהם הם יפתרו בביתם ולא בתקשורת".

הם הלכו לגלות בקפריסין, זאת האמת. אחד האחרונים שיצא לשם היה ברק יצחקי וזה בסוף עשה לו רק טוב והוא היום בתפקיד בכיר במכבי ת”א. מה אתה חושב שזה יעשה להמשך הקריירה שלהם?
“בשנה האחרונה עומר מבחינתי היה קרוב מאוד להיות שחקן העונה כי היו לו מספרים מדהימים ואם לא המקרה הזה אולי היה אפילו זוכה בזה. אני לא בטוח שהשימוש במילה גלות הוא דבר טוב, כי מראש זה אומר שאתה לא נמצא איפה שאתה רוצה. זה אומר שאתה נפגע. בינתיים טוב להם בקפריסין, אבל הכל מאוד לא ברור בתקופת הקורונה הזאת, הכל הולך קשה, אין קהל, כל האווירה סביב הכדורגל היא אווירה לא נעימה ובתקופה כזאת שאתה לא בבית שלך ולא בהכרח מבחירה זה לא קל. אבל צריך לקחת את הדברים האלו ולמנף אותם, הם לא יישבו וירחמו על עצמם כל היום”.

דור מיכה (רדאד ג'בארה)דור מיכה (רדאד ג'בארה)

עומר למעשה רצה להישאר בישראל ואתה נפגשת כבר עם משה חוגג וסגרת הכל, אבל בניון הטיל וטו על המעבר. מה אתה יכול לספר לנו על זה?
”היו לנו שיחות עם קבוצות בכירות פה, גם עם בית”ר ירושלים. לא סגרנו סופית וכל הזמן הקבוצות גם חיכו להחלטת הפרקליטות, כי אין ספק שאם היא הייתה מגיעה לפני המעבר לקפריסין הם כנראה היו באחת הקבוצות הבכירות פה, אבל החלטת הפרקליטות לא הגיעה והיו צריכים כבר להתקדם. אני לא יודע מה יוסי אמר לחוגג, אני רק יכול להגיד לך שבסופו של דבר זה לא קרה וזהו”.

אתה חושב שהקריירה שלהם תתרומם בחזרה?
”אני מאוד מקווה. אלו שני שחקנים מצוינים, לא תמיד קל להשתלב בליגות אחרות. אני חושב שכל מה שקרה להם זה תהליך של התבגרות, של לקיחת אחריות, גם במגרש לחזור ולתת את מה שאתה יודע ואני מקווה מאוד שהם יראו את זה”.

דור מיכה (רדאד ג'בארה)דור מיכה (רדאד ג'בארה)

גם אריאל הרוש הוא שחקן שלך, שוער נבחרת ישראל שנמצא ללא קבוצה. אני מבין שקשה מאוד למצוא קבוצה בתקופה הזאת.
”כרגע הוא בלי קבוצה ואם החלון ייגמר והוא לא ימצא קבוצה, הוא יכול להתאמן בהפועל באר שבע, יש לו חוזה שם. אריאל עשה עונה מצוינת בהולנד אבל בתקופת הקורונה הכל יותר קשה ואין ספק שהוא נפגע ממנה".

זאת תקופה קשה למצוא לשוער קבוצה בחו”ל?
”זה קשה בכלל, לא רק לשוערים. כל ההעברה היא לא קלה. להעביר שחקנים בתקופת הקורונה, כל עסקה מחושבת הרבה יותר. כל העברה היא לא פשוטה בטח שזה בא מהשוק הישראלי, למרות שאריאל מגיע עכשיו מהולנד, אבל זאת המציאות. לפעמים אתה מצליח ולפעמים לא. בוא נקווה שנצליח לעשות משהו בחלון הזה”.

אריאל הרוש (רדאד ג'בארה)אריאל הרוש (רדאד ג'בארה)

מה קורה עם מנור סלומון, האם הוא יעבור משחטאר דונייצק?
"אין ספק שהמעבר לשחטאר שדרדג מאוד את יכולתו המקצועית. אסור לשכוח שהוא היה פצוע חלק מהתקופה ולא היה כל הזמן שחקן הרכב. אין לי ספק שיגיע מעבר לקבוצה מאוד איכותית בכדורגל העולמי. אסור לשכוח ששחטאר קבוצה מאוד עשירה שמוכרת שחקנים בסכומים גדולים. היא  לא לחוצה. היכולת שלו תביא אותו למקומות שהוא ראוי להיות בהם".

איך נוצר הקשר עם אל נסאר מאיחוד האמירויות?
”ברגע שהלכנו להסכם שלום איתם הערתי קשרים שכבר יצרתי קודם, אני כבר הרבה שנים בקשר עם סוכנים ומאמנים שנמצאים שם. לא הייתה על השולחן אפשרות לעבור לשם, אבל ברגע שהייתה הבנה שזה הולך לקרות, הגברתי את העניין שם. ידעתי שלדיא כבר קשה בסין עם הבידוד והוא גם ידע שערן לא יחזור ולחץ עלי בעניין הזה ולשמחתי זה יצא לפועל”.

מנור סולומון חוגג (האתר הרשמי של שחטאר דונייצק)מנור סולומון חוגג (האתר הרשמי של שחטאר דונייצק)

הם לא הכירו הרי את דיא סבע. איך פתאום זה הגיע לעסקה כזאת ובצורה כל כך מהירה?
"קודם כל דיא עשה עונה וחצי אדירות בסין. כשאתה ליד ערן זהבי אתה באופן טבעי קצת בצל, אבל אסור לשכוח שדיא יצא לשם אחרי שלקח את מלך השערים של ישראל בעונה המלאה האחרונה שלו, ושם בעונה הראשונה שלו הוא כבש 13 שערים עם 9 בישולים. העונה כל משחק מרגע שחזר להרכב הוא כמעט שם גול. הוא שחקן אדיר, יש לו קלטת ביצועים אדירה, השוק הסיני מוכר בשונה מהשוק הישראלי. היה לי קל מאוד לשווק אותו, יש לו גולים אדירים”.

האם דיא שם בגלל שהוא מוסלמי?
”אנחנו כיהודים ישראלים מסתכלים על הערבים הישראלים כערבים. הם רואים את כולנו כישראלים, הם לא יודעים אפילו מי מוסלמי ומי לא. אני יכול להגיד לך שהגענו לשם הם דיברו עם דיא רק אנגלית, הם לא ידעו בכלל שהוא דובר ערבית למרות שאמרנו להם שהוא ערבי מוסלמי, אבל בראש שלהם הוא ישראלי. אין שום קשר לזה שהוא ערבי מוסלמי. צריך להיות שם כדי להבין איזה אנשים אלו. הם לא בעניין הפוליטי, הם לא בריב איתנו, הם לא היו בסכסוך איתנו והיא לא מדינת אויב שלנו. מדובר במדינה חמה, מקבלת אורחים ומחבקת. המחווה שהם עשו לבקשתי לא לחתום בכיפור פשוט ריגשה אותי, עד שבשלב מסוים הם כבר למדו להגיד כיפור והאיצו בי שנעשה את התמונה הרשמית. אפשר לכבד דת אחרת ואפשר לכבד אנשים, לא הכל זה מלחמות”.

דיא סבע מוצג באל נאסר (אינסטגרם)דיא סבע מוצג באל נאסר (אינסטגרם)

התמונה בה אתה עם דיא ועורך הדין רועי רוזן ומקיפים אתכם עשרה אנשים עם כל הכאפיות, היא תמונה מדהימה. איך אתה מסכם את הביקור?
”אני יכול להגיד לך שעוד לפני התמונה הזאת, ישבנו שם בחדר והיו שם לפחות עוד 30 איש, לא כולם נכנסו לתמונה ודיברנו ובירכנו אחד את השני. זה היה מאוד מאוד מרגש. אנשים פשוט מכבדים, מילה זאת מילה. תרבות שמאוד מכבדת אנשים. זה היה מרגש לדעת שאתה חלק מעסקה היסטורית בדובאי. חזרנו במטוס פרטי והיו נרגשים בטרמינל לספר לנו שזאת הנחיתה הראשונה ישר מדובאי של מטוס שהצוות שלו הוא לא ישראלי, וכדי שזה יקרה הם מינו אותי מרחוק לקצין ביטחון של הטיסה. הכל היה טרי, היסטורי, חדש וזה כיף”.

מה הוא תקציב הקבוצה?
”אין לי שמץ של מושג. אתה רואה שכל השחקנים מגיעים עם למבורגיני לאימון אז אתה מבין שהם לא מסכנים. זאת מדינת פינוק אדירה”.

דיא סבע (מערכת ONE)דיא סבע (מערכת ONE)

מה מזג האוויר? מאוד חם שם לא?
"קשה להסתובב ברחובות, חם מאוד, הם מתאמנים בשעות הערב. בשיא הקיץ זה מגיע גם ל 50 מעלות. כולם נמצאים במזגנים ובבריכות".

האם נראה שם גם שחקן ישראלי לא מהמגזר?
”בוודאות, אני יכול להתחייב שישחק שם גם שחקן יהודי בעתיד, אותם לא מעניין דת או מדינה, רק שיהיה שחקן טוב. גם ככה 85 אחוז מתושבי המקום זרים, הם לא מתעסקים בדברים האלה".

דיא סבע במדי אל נאסר (אינסטגרם)דיא סבע במדי אל נאסר (אינסטגרם)

לסיום, האם לדעתך יגיעו מאיחוד האמירויות לישראל אנשי עסקים שירכשו קבוצות?
"יש שם עשירים מקומיים המגלים עניין, אבל זה לא יקרה ביום אחד. זה תהליך שיתפתח. בכלל כל נושא העסקים מולם יתפתח בעקבות הסכם השלום, אבל ימי הקורונה שאנחנו עוברים גורמים לדברים להתנהל בקצב אחר" .

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */