י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מתקדמים לבדיקות מהירות?

בעקבות הפוסט של בנט: משרד הבריאות יצר קשר עם חברת באטם

בצהריים פירסם יו"ר 'ימינה' קיראה לממשלה ליצור קשר עם מנכ"ל חב' 'באטן' הישראלית שפיתחה ערכה מהירה לבדיקות קורונה. הערב הוא מעדכן כי הפניה הועילה, וכי הקשר נוצר

בעקבות הפוסט של בנט: משרד הבריאות יצר קשר עם חברת באטם
בדיקות קורונה צילום: פלאש 90

כנראה שגם מהאופוזיציה ניתן לקדם דברים: בצהריים (רביעי) פרסם יו"ר 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט פוסט שבו קרא לממשלת ישראל ליצור קשר בהקדם עם צבי מרום, ישראלי העומד בראשה של חברת 'באטם', שפיתחה ערכה לבדיקת קורונה מהירה. כמה שעות לאחר מכן הוא מדווח כי הקשר נוצר, וכי במשרד הבריאות בודקים את האפשרות לרכוש את הטכנולוגיה שתסייע לביצוע בדיקות מהירות יותר - מה שיסייע לאיתור מדויק יותר של חולים כשכך יהיה ניתן לחזור לשגרה תוך בידוד מהיר יותר של החולים.

קריאתו של בנט בצהריים, הופנתה לממשלת ישראל ובה הוא קרא ליצור קשר עם מרום, שלדבריו זוכה לחיזורים מצד מדינות רבות בעולם שמתעניינות במוצר, בעוד שדווקא בישראל מתעלמים מהפיתוח החדשני וזאת על אף הצורך הנואש בביצוע בדיקות מהירות. בפוסט שפירסם בנט הוא כתב: "הסנדלר הולך יחף. ברמה יומיומית אני נחשף לאבסורד שההייטק הישראלי מצוי בחזית הקורונה העולמית, אך כאן בישראל, לא משתמשים בטכנולוגיות שלהם!"

בהמשך הבהיר כי "סיימתי מספר מפגשים עם צבי מרום הנפלא, מנכ״ל באטם, שפיתח ערכות PCR זולות יותר ומדויקות הרבה יותר ממה שיש לנו. בערכות הללו יש שני יתרונות אדירים נוספים: 1. כמעט ואין false positive כי בודקים 4 בדיקות שונות בו זמנית. 2. הערכה הזו גם בודקת עומס ויראלי של החולה! כלומר כמה חלקיקי נגיף הוא עלול לפלוט ברגע נתון. מידע קריטי!" את קריאתו סיים במילים: "שרי ממשלת ישראל—שבו איתם היום!"

שעות לאחר מכן, פרסם בנט פוסט נוסף. בנט, שרק לפני כמה שבועות פירסם את ספרו "כך מנצחים מגיפה" שבו תיאר כיצד רעיונות שהועלו למיגור המגיפה נדחו ולא נבדקו בידי מי שהוא מכנה כ'רגולוטורים', מציין בסיפוק שאכן, יש מי ששומע. וכך הוא כותב בפוסט שפורסם בערב: "עדכון ערב: בעקבות הציוץ כאן משרד הבריאות יצר כרגע קשר עם צבי, ומתחיל להתקדם איתו. כל הכבוד על התגובה המהירה!"

והוא מסיים את העדכון בעדכון החשוב הבא: "ולא, אין לי מניות בבאטם, יש לי מניות במדינה הסובלת שלי".

כעת נותר לנו לעקוב ולראות האם המגעים יבשילו אכן ויתקדמו לידי רכישה, או שגם הפיתוח הזה, כמו פיתוחים ישראלים נוספים, יאומצו בידי מדינות אחרות בעוד שבמדינה דווקא יתעלמו מהם.

בנט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד