התאונה התרחשה לפני כשנתיים. רב"ט א', נהג בשעות הערב בבסיס 'עובדה' שבערבה במהירות של 70 קמ"ש במקום 50 קמ"ש.

בשולי הכביש צעדו 120 צוערים ללא אפודים זוהרים או מחזירי אור. רק במרחק של מטרים בודדים הבחין א' בצוערים, הצליח לבלום אבל פגע בשניים מהם. אחד נפצע באורח קל ביותר והשני באורח בינוני, הם נזקקו לקבלת טיפול רפואי.

חוקרי מצ"ח פתחו בחקירה במהלכה נחקר א' וכן מפקדיהם של הצוערים בדרגות סא"ל, רס"ן וסרן בחשד לרשלנות. על פי החשד מפקדי הצוערים ידעו שהם הולכים במסלול חשוך ומסוכן ללא מחזירי אור ואפודים זוהרים כנדרש כחוק.

רב"ט א' טען בחקירתו כי לא יכול היה להבחין בצוערים אלא רק כאשר הגיע מטרים ספורים אליהם ולא ידע שגובה המהירות באזור זה של הבסיס הורד מ-70 ל-50 קמ"ש.

בתום חקירת מצ"ח התיק הועבר לפרקליטות הצבאית שהגישה כתבי אישום לבית הדין הצבאי נגד א' ושלושה מפקדיהם של הצוערים.

רכב צבאי (צילום: דובר צה"ל)
חיילים נפצעו בתאונה, נהג הרכב הצבאי יצא בזול | צילום: דובר צה"ל

א' יוצג על ידי עו"ד אלון ארז שטען בדיון כי מרשו לקח אחריות על מעשיו, לא התחמק וסיפר את האמת. "אני מצטער, זה לא יקרה שוב", אמר א' לשופט.

לדברי העו"ד, א' המשיך לשרת ביחידה ונבחר לנהג הבטיחותי ביותר. הוא טען כי למפקדי הצוערים יש אשמה ואחריות לתאונה, בכך שלא דאגו לצייד את הצוערים באפודים זוהרים ולדאוג שקצין בטיחות יתלווה אליהם.

א', הורשע בעבירה של גרימת תאונת דרכים שבה נחבל אדם באופן ממשי. השופט ציין בגזר הדין, כי עובדת הימצאותם של הצוערים על הכביש מקורה בהתרשלות של גורמים נוספים לרבות שלושה קצינים וכי במקום התאונה לא הייתה תאורה.

השופט התחשב ב-א' שנחשב לחייל מצטיין וגזר עליו עונש קל ביותר של 45 ימי פסילת רישיון ו-500 שקל פיצוי לצוער שנפצע בתאונה. גזר דינם של הקצינים ומפקדי הצוערים אמור להינתן בקרוב.