8,221 אובחנו אתמול בקורונה; מספר המונשמים זינק ל-200

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים קשה עלה ל-728 וכי מניין המתים הגיע ל-1,417. תחזית "מודל המודלים" של המשך התפשטות הקורונה: 835 חולים קשה עד לסוף החודש

זמן צפייה: 02:45

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי אתמול אובחנו 8,221 נדבקים חדשים בקורונה, שהם 13.8% מתוך 61,101 נבדקים. מספר החולים קשה זינק ל-728, ומניין המונשמים עלה גם הוא ועומד כעת על 200 בני אדם. מספר המתים עלה ל-1,417.

לידי חדשות 13 הגיעו נתוני המודל המאגד בתוכו את כלל המודלים להתפשטות הקורונה בישראל לימים הקרובים, ולפיו עד לסוף החודש ישראל תגיע ל-835 חולים קשה. בשבוע הקרוב יהיה אפשר לראות את ההשפעה של תחילת צמצום המגעים שהחל לפני ראש השנה. לא צפויים פחות חולים קשה, כי נדבקים בקורונה שמגיעים למצב קשה, מגיעים אליו רק אחרי שבועיים שלושה.

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר העריכו בארגון הבריאות העולמי כי בסוף השבוע כי ייתכן וימותו כשני מיליון בני אדם ברחבי העולם מקורונה, עד שימצא החיסון המיוחל. על פי ההערכות עד כה מתו כמיליון בני אדם ברחבי העולם – ציון דרך כואב נוסף בהתפשטות הנגיף.

"זה לא בלתי אפשרי שנגיע לשני מליון מתים", אמר אתמול ד"ר מייק ראיין, מנהל תוכנית בריאות החירום בארגון הבריאות העולמי, "השאלה האמיתית היא: האם אנחנו מוכנים, כקולקטיב, לעשות את כל מה שניתן כדי להימנע מהמספר הזה?".

עם זאת ישנן גם בשורות מעודדות, שכן בניגוד לגרף התחלואה העולמי שנמצא במגמת עליה, שיעור התמותה נמצא דווקא במגמת ירידה. מומחים מסבירים כי תקופת הזמן שעברה מאז החלה התפרצות הנגיף, אפשרה למדענים ולרופאים לשפר ולשכלל את פרוטוקול הטיפול, בעיקר בקרב החולים הקשים, באופן שגם הליך ההנשמה וגם מתן התרופות המקלות על המחלה, השתפרו משמעותית.