מדינת ישראל צועדת ככל הנראה לסגר כללי בפעם השנייה זה חצי שנה - וההשפעות על המשק והאזרחים עצומות. אמש (רביעי) במהדורה המרכזית, הצגנו סימולציה שמסתמכת על נתוני הסגר הקודם - במטרה לחזות תוך כמה זמן ניתן יהיה לשחרר את המגבלות מהמשק. הנתונים ממכון ויצמן מבהירים: בהתחשב במצב התחלואה הקשה היום, פתיחת הכלכלה עשויה בהחלט לקחת זמן.  

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

לפי הנתונים של מכון ויצמן לגבי הסגר הקודם, ב-19 במרץ הוטל סגר מלא כשהיו 100 נדבקים מאומתים ביום. בשבועיים הראשונים לסגר, התחלואה המשיכה לעלות והגיע לשיא של 600 נדבקים ביום בממוצע שבועי. כעבור שבועיים נוספים הנתון הזה נחתך בחצי והגיע ל-300 נדבקים ביום, ושבועיים לאחר מכן היו בסך הכל 150 נדבקים ביום.

תחזית השפעת הסגר השני (צילום: N12)
כמה זמן נדרש לסגר הראשון להשפיע? | צילום: N12

ומה זה אומר לגבי המצב במדינת ישראל היום ועל הסגר הנוכחי? התרחיש שמציגים במכון ויצמן אומר שבשבוע הקרוב אנחנו נראה את תחילתה של ההתייצבות. יחלפו עוד בערך שבועיים כדי להגיע למצב שהיום נראה רחוק - 2,500 נדבקים ביום. בהסתמך על נתוני הסגר הקודם, רק בשבוע השני של נובמבר נתוני התחלואה ירדו באופן שיאפשר לפתוח שוב את המדינה.

תחזית השפעת הסגר השני (צילום: N12)
הנתונים גבוהים - הנזקים הצפויים גבוהים בהתאם | צילום: N12

ההערכה העגומה של מכון ויצמן היא כי עד נובמבר יתווספו בסך הכל עוד 3,500 חולים קשים וימותו עוד כ-700 ישראלים נוספים. בשורה התחתונה, גם אם התחלואה תתנהג באופן זהה לגל הראשון - המספרים היום כל כך גבוהים ולכן גם הנזקים הצפויים גבוהים בהתאם.