נתניהו: "לא נהסס להוסיף הגבלות אם יהיה צורך בכך"

רה"מ התייחס לסגר שיתחיל מחר, ואמר: "אנו עדים לעלייה מדאיגה בתחלואה בימים האחרונים - ייתכן שניאלץ להחמיר את ההגבלות". אדלשטיין: "מה שעשינו עד כה לא מספיק - חייבים צעדים נוספים"

זמן צפייה: 08:54

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת לקראת כניסת הסגר לתוקף מחר ב-14:00. "ביומיים האחרונים אנחנו עדים לעלייה מדאיגה נוספת בתחלואה, ובהמשך גידול מספר החולים הקשים", אמר נתניהו. "ייתכן שלא תהיה ברירה אלא להחמיר את ההנחיות. לא אטיל סגר סתם על האזרחים, ולא אהסס להוסיף הגבלות אם יהיה צורך בכך".

"הסגר הזה חשוב ומתבקש, ונעמוד בו כולנו יחד", הצהיר רה"מ. "קבענו מראש שאחד הקריטריונים להטלת מגבלות ולסגירה יהיה תלוי בדגל אדום שתניף מערכת הבריאות. היא הניפה את הדגל הזה. אומנם מדובר בסגר, אבל עשינו את כל המאמצים כדי לאזן בין הצרכים הבריאותיים לכלכליים".

"אנחנו מודיעים הערב על עוד תוכנית סיוע חשובה", המשיך נתניהו. "ניתן מענקים לשימור עובדים, נרחיב את ההלוואות בערבות מדינה, נקדים את תשלומי המענקים, ניתן מענק הוצאות קבועות לעסקים שנפגעו ב-25% ומעלה, נקצץ משכר הבכירים כי כולנו חייבים לשאת בנטל. אנחנו מסוגלים לעשות את כל זה משום שהכלכלה שלנו במצב טוב יותר משל רוב הכלכלות בעולם".

עוד בחדשות 13:

בכירים בקבינט הקורונה: שוקלים להכריז על "אירוע חירום אזרחי"

פחות מיממה לסגר: רה"מ, אדלשטיין וגמזו דנו על החמרת ההגבלות

הצהרת נתניהו
הצהרת נתניהו | צילום: חדשות 13

עוד התייחס נתניהו למאמצים לפיתוח חיסון. "אני מאמין שאנו מתקרבים למציאת חיסון, אבל זה ייקח עוד זמן – עוד כמה חודשים עד שנראה את החיסונים הראשונים, ואחר כך ייקח זמן עד שנקבל אותם. אני פועל לקבל אותם מהר", אמר.

אחרי נתניהו נשאו דברים גם שר האוצר ישראל כ"ץ, ושר הבריאות יולי אדלשטיין. שר הבריאות הזהיר כי "אנחנו עם נתוני תחלואה שמחייבים אותנו לעשות צעדים נוספים. צריך להבין – אם לא נעשה עכשיו כולנו ביחד את הצעדים הדרושים, הנגיף ימשיך להתשולל, התחלואה תמשיך לעלות, יותר חולים קשים יגיעו לבתי החולים, זה יגרום ליותר ויותר תמותה. מהמצב הקשה אנחנו יכולים לצאת רק אם כולנו נזכור שהמאמץ להיאבק בקורונה הוא מאמץ לאומי".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1709202127' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת שר הבריאות יולי אדלשטיין' kid='1_hnr7b0xv' duration='221'']

ממונה הקורונה גמזו צפוי היה להשתתף גם הוא במסיבת העיתונאים אך החליט שלא לקחת בה חלק. זאת, לדבריו, לא בשל חילוקי דעות עם רה"מ אלא בשל היותו בבידוד בתנאים לא מתאימים מבחינה טכנית.

בתוך כך, הערב עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 4,560 נדבקים בקורונה, ומחצות - 3,843. בכך עלה מניין הנדבקים לכ-175 אלף, ומספר החולים הפעילים - 47,758. מניין מקרי המוות עומד על 1,169.

ישנם 573 חולים שמצבם קשה -  מהם 149 מונשמים. ביממה האחרונה התווספו 90 חולים קשים, ו-30 מונשמים חדשים. אפשר לייחס את העלייה, בין היתר, לשחיקה של הצוותים הרפואיים.