מענק לעסק שלא יוציא לחל"ת ופטור ארנונה מורחב: התוכנית של כ"ץ

שר האוצר יציג תוכנית כלכלית נוספת, שבמסגרתה גם עצמאים ועסקים שהמחזור שלהם פחת ב-25% ומעלה יקבלו מענקים. עסק שירצה יוכל להקדים את דיווחי המע"מ כדי שיקבל כסף במקרה של הפסדים

זמן צפייה: 04:32

שר האוצר ישראל כ"ץ צפוי להציג תוכנית כלכלית נוספת, כחלק מההתמודדות עם המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות מגפת הקורונה. בין היתר, יוענק למעסיקים שלא יוציאו את רוב עובדיהם לחל"ת מענק בסך 5,000 שקלים על כל עובד. מספר העובדים הזכאים ייקבע בהתאם לירידה במחזור של העסק.

כמו כן, הקריטריון לקבלת המענק לעצמאים ולעסקים יופחת, כך שמי שהמחזור שלו ירד ב-25% ויותר יקבל את המענק, במקום הדרישה ל-40% בירידה כיום. נוסף על כך, יוגמש גם הקריטריון לפטור מארנונה לעסקים, כך שיחל מירידה של 25% במחזור, ולא 60%. עסק שיהיה מעוניין להקדים את דיווחי המע"מ שלו יוכל לעשות זאת, וכך במקרה של הפסדים וזכאות להחזר יוכל לקבל את הכסף במהירות.

העסקים יקבלו מקדמה מיידית על חשבון מענק ספטמבר אוקטובר - בגובה 50% ממענק ההוצאות הקבועות. גובה המקדמה יתבסס על היקף הנזק של העסק בפעימות קודמות. בנוסף תוגדל הקרן להלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים ב-18 מיליארד שקלים נוספים, כך שתגדל מ-22 מיליארד ל-40 מיליארד שקלים.

עוד בחדשות 13:

פחות מיממה לסגר: רה"מ, אדלשטיין וגמזו דנים על החמרת ההגבלות

מבצע "אחריות מנצחת": אלפי שוטרים נערכים לאכוף את הסגר

אדלשטיין: "יכול להיות שזה ייקח זמן או שנצטרך להדק את הסגר"

שר האוצר ישראל כ''ץ
שר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע העריכה מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר אייל כי מעגל האבטלה צפוי להתרחב משמעותית בסגר הקרוב, כאשר עד 200 אלף בני אדם נוספים צפויים לאבד את מקום עבודתם.

בריאיון לגל"צ הדגישה טרנר אייל  כי בכירי האוצר טרם ערכו חישוב מדויק, אולם לדבריה, אם המדינה הייתה מכריזה על הגבלות מחמירות יותר בסגר - מספר המובטלים יכול היה להגיע ליותר ממיליון וחצי ישראלים, "לפחות זו תקופה של חגים, כך שזה קצת יותר נוח. זה הרע במיעוטו", אמרה.

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
שוק מחנה יהודה בימי הקורונה | צילום: חדשות 13

"בשלב הראשון צריך להפחית בצורה משמעותית את היקף התחלואה", אמרה. "עד עכשיו נמנענו מסגר והכלכלה די התאוששה, אולם במשרד הבריאות לחצו עלינו לצעדים קשים יותר. וכשהם באים ואומרים 'צריכים לעשות צעד קריטי', אנחנו מנסים לאזן, לתת מקום לכלכלה – אבל צריכים שינוי".