המשטרה קיבלה אמש (רביעי) שורה של בקשות להפגנות חרדים שיתקיימו במוקדים שונים בצאת החג. זאת בעצם דרך מתוחכמת לחזור הביתה בסגר, בלי קנס. מוקדי ההפגנות – אזורים חרדיים מובהקים. המשטרה: "כל הבקשות יבחנו כמקובל".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אמש במהלך היום הוגשו מספר בקשות במשטרה בירושלים בני ברק מודיעין עילית, בית שמש וצפת להפגנות בצאת החג – כולן בריכוזים חרדים על פני כל הארץ. הנימוקים שהוגשו ברובם היו הפגנות נגד הסגר; למשל, בצפת הנימוק בבקשה היה בכלל לקיים הפגנה על הטיוח בפרשת אום אל-חיראן.

הפגנות נגד הסגר בשכונות החרדיות בירושלים (צילום: פיטוסי , פלאש/90 )
נצפה להפגנות חרדים בצאת החג? | צילום: פיטוסי , פלאש/90

אבל כשמסתכלים באמת המהלך ומדברים עם המארגנים של כל אותן הפגנות, מבינים שזו דרך מתוחכמת לאפשר תנועה חופשית בין כל הריכוזים החרדים בצאת החג. בדרך זו מי שלדוגמה עושה שבת בחסידות שלו בבני ברק אבל גר בירושלים, או מי שנמצא אצל ההורים בבית שמש אבל רוצה לחזור למודיעין עילית יוכל לעשות זאת.

שנאת חרדים (צילום: Yonatan SindelFlash90)
דרך להימנע מסגר? | צילום: Yonatan SindelFlash90

בקשות אלו מהוות מעין תירוץ מצוין שאף שוטר לא יכול לעמוד בפניו ומאפשר לכל אחד לצאת מתוך הגבלת 500 המטרים - מעין "פרצת בלפור" שנוצרה בסגר. למרות זאת חשוב להדגיש, ככל הנראה נראה גם הפגנות בפועל, כן קיים בשטח זעם חרדי גדול ומשמעותי, וכן אנו צפויים לראות במוצאי החג הפגנות משמעותית.

מהמשטרה נמסר כי "הוגשו מספר בקשות להפגנות ברחבי הארץ, ואלו ייבחנו כמקובל".