נגיף הקורונה ממשיך להתפשט וברבות מהמדינות חוזר להכות במספרים גדולים של נדבקים. ארצות הברית עדיין מובילה את הרשימה העולמית במספר הנדבקים והמתים מהנגיף, אך במדינות רבות באירופה, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון רואים עלייה ניכרת בהיקף ההדבקה. באירופה, שהחלה בחודשיים האחרונים בצעדי חזרה לשגרה, העלייה מובהקת במדינות רבות, גם בכאלו שהצליחו להוריד משמעותית את ההדבקות. צרפת, ספרד, איטליה, בריטניה ומדינות מרכז אירופה – אירופה החלה להתמודד עם גל שני של קורונה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בריטניה

בממלכה הבריטית שבו לאחרונה להטלת מגבלות חדשות על האזרחים, כמו איסור על התקהלות מעל ל-6 אנשים וסגירת פאבים. בממשלה חוששים מהעלייה הניכרת במספרי הנדבקים החדשים. אתמול דווח על 3,105 מקרים חדשים של קורונה, לעומת 2,621 ביממה שלפני כן, כך לפי נתונים רשמיים. בשבועיים האחרונים אובחנו בבריטניה 35,252 מאובחנים חדשים.

הממשלה בבריטניה מתמודדת במקביל עם משבר גדול במערך הבדיקות והאבחונים לקורונה. בשל העומס, ישנם עיכובים משמעותיים בקבלת בדיקות לגילוי קורונה. אזרחים רבים, ביניהם רופאים בבתי חולים, לא נבדקים. בממשלה אישרו כי קיימות בעיות במערך האבחון, בעיות שייקח שבועות לפתור ולהחזיר את המערכת לפעילות תקינה. גם באירלנד השכנה החליטו להאריך את סגירת הפאבים בשל העלייה בתחלואה.

צרפת

אחת המדינות שבהן יש את הגידול החריף ביותר במספר הנדבקים היא צרפת. ביממה האחרונה התגלו בצרפת 7,852 מקרים חדשים של קורונה, לעומת 6,158 ביממה הקודמת. בשבועיים האחרונים צרפת מציגה מספרים אסטרונומיים של הידבקות. במהלך 14 הימים האחרונים, אובחנו 106,227 מקרים חדשים.

צרפת קורונה (צילום: רויטרס, רויטרס_)
בצרפת הסירו מגבלות, והתחלואה עולה | צילום: רויטרס, רויטרס_

יותר מ- 479 בני אדם נכנסו לטיפול נמרץ בבתי החולים בצרפת רק ביממה האחרונה, כך לפי נתוני משרד הבריאות בצרפת. מדובר בעלייה לעומת היממה הקודמת. 37 בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה. מומחים במדינה קישרו את העלייה הניכרת בתחלואה במדינה לפתיחת הבארים והמסעדות – שהובילו להדבקות.

הולנד

גם הולנד נחשבת למדינה בה היקפי התחלואה גבוהים במיוחד. ביום שלישי, הודיע משרד הבריאות המקומי על 1,379 נדבקים חדשים תוך יממה. מדובר בשיא של היקף הדבקה מאז חודש אפריל. בתוך שבוע: כמעט עשרת אלפים תושבים אובחנים כחולים בקורונה. בשבועיים האחרונים המספר עומד על 12,725 מקרים חדשים. המשמעות: כמעט 80% מהנדבקים החדשים התגלו בשבוע השני של ספטמבר.

צ'כיה

צ'כיה נכנסה היום לרשימה האדומה של ישראל: כל הישראלים שתטיס ליעד הפופולרי, מהשבוע הבא, יחויבו בבידוד של שבועיים. ההחלטה של משרד הבריאות מבוססת על מספרים גבוהים במיוחד שנרשמו בצ'כיה ביממה האחרונה. 1,677 נדבקים חדשים אובחנו – המספר הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה. בשבועיים האחרונים התגלו 12,604 מקרים חדשים. 

ספרד

ספרד מצדה החלה לשנות את מידת ואופן הדיווח על מקרים חדשים של הידבקות בקורונה. מאז יום שישי האחרון אובחנו ברחבי ספרד עשרות אלפי חולים חדשים, מאות מתו מהנגיף. מוקד התחלואה בספרד מתמקד דווקא בעיר הבירה מדריד: כ-11,000 אלף מההדבקות אובחנו בעיר מאז יום שישי. מספר המתים בעיר – כרבע מכלל תחלואת הקורונה במדינה.

ספרד פתחה לאחרונה את בתי ספר, תחת הגבלות, עם זאת, מומחים במדינה מקשרים בין העלייה הגדולה, בין הגדולות באירופה, לבין היקף ההדבקה בבתי הספר.

רומניה

גם ברומניה פתחו לאחרונה את בתי הספר: 2.8 מיליון תלמידים במדינה חזרו, לאחר שישה חודשים, למוסדות הלימוד תחת הגבלה של עטיית מסכה. ברומניה המספרים נותרו גבוהים מאז יולי, כשבכל יום מתגלים מעל לאלף נדבקים.

הנשיא הרומני הטיל בתחילת המגפה הגבלות קשות ברחבי המדינה, אך לאחרונה החלו בממשלה להקל על ההגבלות. ביממה האחרונה התגלו 4,503 מקרים חדשים של קורונה ברחבי המדינה. העלייה במספר הנדבקים ברומניה נחשב לאחד הגבוהים ברחבי אירופה, יחד עם ספרד, צרפת, מלטה וקרואטיה. בשבועיים האחרונים התגלו ברומניה 16,647 נדבקים חדשים.

מדינות נוספות בהן חלה מגמת עלייה מדאיגה: קרואטיה, מלטה, הונגריה, אנדורה, סן מרינו, אוקראינה ואוסטריה.

לפני נתוני ארגון הבריאות העולמי, 6 מתוך 12 מהמדינות שסבלו מאחוזי התמותה הגבוהים ביותר מקורונה הן דווקא מאירופה. ברשימה ניתן למצוא את ספרד, איטליה, בריטניה, בלגיה, אנדורה וסן מרינו.