בכירים במערכת הבריאות מודים: לא כל הנחיות הסגר ייאכפו

במשטרה הסבירו למערכת הבריאות שיהיה קושי מעשי לאכוף את הגבלת 500 המטרים, מכיוון שאין באפשרותם לבדוק כל אדם • פורום הגנים הפרטיים: "בהתאם להוראות מפיקוד העורף - נוכל לפתוח מחר"

זמן צפייה: 07:06

יומיים לפני הסגר: במערכת הבריאות מודים הערב (רביעי) כי לא כל הנחיות הסגר ייאכפו. מבחינה רשמית אומנם לא סוכם על הקלות במגבלות, אך במשטרה הסבירו לבכירים במערכת הבריאות כי יהיה קושי מעשי לאכוף את מגבלת 500 המטרים. לדבריהם, מאחר שאנשים מורשים לצאת למקומות עבודה (למעט קבלת קהל) - אין באפשרות השוטרים לבדוק כל אדם. נראה כי הממשלה בחרה באפשרות של הטלת סגר מכיוון שידעה כי בסופו של דבר בפועל הוא יסתכם בהגבלות פחות מחמירות.

במקביל, פורום הגנים הפרטיים הודיע הערב כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף - הגנים הפרטיים רשאים לפתוח מחר. "בשעות האחרונות שוחחנו מספר פעמים עם מוקד פיקוד העורף, ובכל השיחות נאמר לנו מפורשות כי הגנים הפרטיים מוחרגים וניתן לפתוח מחר", נמסר. "אנו מברכים על ההחלטה החשובה שתאפשר לעובדים לחזור לעבודה".

עוד בחדשות 13:

ריבלין: "יודע שלא עשינו מספיק כהנהגה – סמכתם עלינו ואכזבנו"

דיווח בארה"ב: יממה אחרי הטקס – עובדים בבית הלבן נדבקו בנגיף

סקר חדשות 13: למרות הסכמי השלום – נתניהו מאבד מעט מכוחו

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי מחצות אובחנו 2,547 בני אדם בקורונה. מצבם של 551 מהחולים מוגדר קשה, ו-137 מחוברים למכונות הנשמה. בכך עלה מניין הנדבקים בקורונה בישראל ל-160,352, ומניין מקרי המוות עומד על 1,163. בבתי החולים מאושפזים כעת 1,165 בני אדם. אתמול אובחנו בנגיף 5,494 בני אדם, ובוצעו יותר מ-57 אלף בדיקות.

מוקדם יותר הערב התייחס נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לסגר המתקרב, והצהיר כי מקבלי ההחלטות, משרדי הממשלה ומבצעי המדיניות חייבים לפעול אך ורק בשביל האזרחים כדי "להציל חיים, להקל על התחלואה, ולחלץ את הכלכלה". עם זאת, הוא מבין את התחושה שכל אלה לא נעשו באופן מספק, ומשכך "אזרחי ישראל נאלצים לשלם פעם נוספת מחיר יקר".

הנשיא ראובן ריבלין
הנשיא ראובן ריבלין | צילום: חדשות 13

"אני חושב על מתמודדי הנפש בהוסטלים, על החיילים, על ההורים בבתי האבות. ההכרזה על סגר - משמעה פגיעה ביכולת להיות ביחד, לחגוג ביחד, לכאוב ביחד, להתפלל יחד, למלא את הצרכים האנושיים הבסיסיים ביותר שלנו. אני שותף איתכם בתחושות הללו, ועם זאת, אני רוצה שנזקוף ראש ונאמין".

לאחר ששיבח את הצוותים הרפואיים במאבקם נגד הנגיף, פנה לממשלת ישראל לראשיה, שריה ויועציה, ואמר: "אמונו של העם הזה יקר מפז. עלינו לעשות הכול כדי להשיב את הביטחון האישי, הרפואי והכלכלי לאזרחי ישראל. זו היא הזדמנות שניה ואנחנו חייבים לנצח, שמא חלילה לא תהיה לנו הזדמנות שלישית".