הנושאים הבוערים • פרק א'

מנייעסים בכיכר: הפגיעה ב'דעת תורה' והצוואה בסאדיגורה

חנני ברייטקופף ושלומי זייבלד מסכמים את תש"פ עם הנייעס החרדי • הוראות הרבנים נגד הרשויות, הזלזול בקורונה בישיבות ובטישים, והפילוגים הגדולים בחסידויות • צפו בפרק הראשון (חרדים, בארץ)

(מפיק: איציק אוחנה • ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

מנייעסים בכיכר: חנני ברייטקופף ושלומי זייבלד עם סדרת תכניות מרתקות לסיום שנת ה'תש"פ מהזווית הפנים-חרדית. כל הנושאים הבוערים עליהם הייתם מדברים עם החברים בבין הסדרים, בחדר קפה, בשטיבלך ובמקווה.

בפרק הראשון, התחילו כמובן עם הקורונה - והשפעתה על הציבור החרדי. החל מהטענות על איבוד מעמדם של גדולי ישראל בשל ההנחיות המנוגדות להוראות הרשויות, ועד לזלזול בהנחיות בטישים של חסידויות שונות.

זווית נוספת לקורונה בעולם הישיבות: הסלקציה שערכו בכמה מקומות בין בחורים מצויינים לחלשים, ובין צעירים למבוגרים. האם הדבר ישפיע על חוק הגיוס?

וגם: כיצד עיוותו את ההוראה של לעשות בדיקות בישיבות, עד לכדי מסיבות הדבקה המוניות ומכוונות בכמה מהישיבות המפורסמות ביותר?

במסגרת התכנית, ביקשנו מעשרות עיתונאים, פרשנים, אנשי ברנז'ה ומפורסמים לסכם בקצרה את השנה שלהם. בפרק הראשון, שילבנו כמה מהם.

בשלב השני של התכנית הראשונה, שוחחו חנני ושלומי על הצוואה של האדמו"ר מסאדיגורה: מדוע הדבר עניין כל כך את הציבור הישראלי כולו?

ולסיום, האירוע הדרמטי של תחילת ה'תש"פ, הפרישה של אנשי קהילת הגר"ש אלתר מחסידות גור - אירוע שעדיין מלווה אותנו עד היום, אך ניתן לומר כי הסיפור די הוכרע.

צפו בתכנית המלאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר