ריבלין: "סמכתם עלינו ואנחנו כהנהגה אכזבנו" - סרוגים

ריבלין: "סמכתם עלינו ואנחנו כהנהגה אכזבנו"

רגע לפני שמדינת ישראל תחזור לסגר, נשיא המדינה קרא לשמירה על ההנחיות וביקר את התנהלות הממשלה: "סמכתם עלינו ואנחנו איכזבנו. הבדידות שלי אינה כואבת יותר מהבדידות שלכם"

ריבלין: "סמכתם עלינו ואנחנו כהנהגה אכזבנו"
  (צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

יומיים לפני תחילת הסגר הכללי השני בארץ, נשיא המדינה ראובן ריבלין נושא כעת (רביעי) הצהרה מיוחדת לאומה מבית הנשיא בירושלים. בדבריו התייחס למגבלות שיוטלו בסגר על רקע החגים וקרא לציבור להקפיד על ההנחיות כדי למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה – תוך כדי שהוא מטיח ביקורת נרחבת על התנהלות הממשלה והמתיחות הפוליטית.

"סמכתם עלינו ואנחנו איכזבנו" אמר ריבלין, כשהוא מתייחס להתנהלות הממשלה והמערכת הפוליטית אל מול משבר הקורונה. "אני מבין היום את תחושת הבלבול והחרדה שרבים שרויים בה".

"אני מבקש לפני הכל להתנצל, ברמה באישית- אני מבקש את סליחתכם על התהלותי בסגר בימי הפסח. עשיתי זאת בעבר, ואני עושה זאת שוב היום" המשיך. "הבדידות שלי אינה כואבת יותר מהבדידות של רבים מכם שהקפידו על ההנחיות. שילמתם מחירים כבדים, שילמתם מחירים אמיתיים שמלווים אתכם תקופה ממושכת- בתי הכנסת סגורים, המסגדים סגורים ברמדאן ועד היום ליבי כואב שאני חושב על המשפחות השכולות שלא עלו ביום הזיכרון. חגגנו את השמחות בצמצום, והתאבלנו על היקרים לנו".

"המדינה חייבת להעניק לכם רשת ביטחון, חייבים לפעול בשבילכם כדי להציל חיים, להקל על בתחלורה ולהציל את הכלכלה וחיי החברה" הבהיר ריבלין כשהוא מותח ביקורת על הממשלה. "כל אלו לא נעשו באופן מספק, ועכשיו אתם נאלצים לשלם פעם נוספת מחיר יקר. אני רוצה שנזקוף ראש ונאמין. תנו בהם את אמונכם".

בסיכום דבריו פנה אל הכנסת: "אמונו של העם הזה יקר מפז, עלינו לעשות הכל כדי להשיב את הביטחון האישי, הרפואי והכלכלי לכל אזרחי ישראל. זו הזדמנות שנייה ואנחנו חייבם לנצח בה חלילה לא תהיה לנו הזדמנות שלישית. עלינו לחדול מהאשמות שבטיות, כאילו שיש כאן מגזר שאחראי על הפצת הנגיף. יש מקום בארץ לכל קהילה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
עכשיו מברבר רובי.הוא מסית ומדיח כאחרון שונאנו
טפו רובי | 16-09-2020 20:23
הייתי מכנה את רובי כאחיו של סטאלין. אני וכל הימין בישראל יורק על פרצופך המדושן עונג, עם האף של מלווי בריבית באוקריינה
תגובות מלאות...
על חטא שחטאנו לפניך בשנאת חינם...בטומאת שפתיים....בריצת רגליים להרע. | 17-09-2020 6:56
תגובות מלאות שינאה ורוע צרוף. ריבלין גילה אצילות, ביקש את סליחת הציבור, קרא לאחדות ולשמירה על כללי הבריאות. מה לא בסדר ? מה קורה לעם הזה שקריאת ריבלין מעוררת אצלו כזו רישעות ? אין שום התייחסות למהות הדברים שאמר. רק אג'נדה פוליטית.
אם רובי היה נוצרי, היו לו הרבה כמרים
איכס................ | 16-09-2020 23:24
יש לו, לרובי, מתק לשון כמו התליינים באיטליה במאה ה-12 הוא מסוגל לבכות על הצלבת יש''ו. אם רוב י היה בשעת הצליבה היה צועק: ''עמי בחר בצליבה, במקום שחיטה''
2
מדבר שטויות
רק אומר | 16-09-2020 20:46
הפוך ריבלין... הפוך...יש לנו ציבור שלא שלא ראוי להנהגה הזו. ציבור תחמן, מזלזל, שקרן ,בכיין ,מתקרבן. בלילות ובימים מסתודדים בלי טיפת אכפתיות אחד מהשני, בלילות מסיבות מחתרת, חתונות סמויות, מסיבות טבע ומה לא. הציבור הוא זה שצריך להתנצל בפני הממשלה שפתחה את הכיס וניסתה להקל ככל הניתן.
3
לא מפתיע מה...
אבודרהם נסים | 16-09-2020 21:40
לא מפתיע מה נהיית יור האופוזציה פשוט בושה וחרפה שלא ראית לנכון לפרגן.לשבח.להלל.את מסע השלום אשר ימנע מילדנו ונכדנו להמשיך לחיות על החרב. אזי אם כוונתך להצדיק את המליונים שנשפכים עליך ובית הנשיא.אכן הגיע להעביר ושנע בהם פרויקטים לא מעטים. וזוכר אותך כמו היום עומד לצידי בטקסי יא באדר בבימת תל-חי בהיותך חכ. משהו משתבש בחשיבה עם כניסה למשרה המיותרת. עם כל הצער אומר לך שאתה לא הנשיא שלי נקודה
4
אין אשמים
יוסק'ה | 17-09-2020 10:25
רבלין כדרכו מאשים. אולי הוא מתכנן משהו. אני שואל האם למשהו יש עצה מה לעשות, הרי כל אחד אומר הפוך מהשני. אנחנו נמצאים באי ידיעה ברורה בכל המגפה הזאת, ואין לנו להשען אלא על אבינו שבשמים. כל מסקנה אחרת תביא להמשך המגפה הנוראה הזאת