לפני כמה שבועות הכרנו את איתמר ג'ינו, בן תשע וחצי, הילד החמוד שנכנס ללב של כולנו. הוא סבל מחרמות ומאלימות מילולית ופיזית בגלל משקלו. התחושה הייתה שהוא מאחורי הסיפור הזה. אבל בימים האחרונים חזרו ההצקות.

אילנית ג'ינו, אמו של איתמר, מספרת שאיתמר עבר חרם. היום היא מעידה שמצבו הרבה יותר טוב.

"חרם זה התנהגות לא נאותה", מסביר איתמר. "זה אומר שמקללים אותך, מרביצים לך, גורמים לך לברוח מבית הספר. אני לא אוהב את זה".

איתמר מתאר הפסקות שבהן הוא הסתובב ברחבי בית הספר, בודד. "אתה אוכל לבד ואתה משחק לבד. אתה מדבר עם עצמך לבד. הכל לבד".

אילנית מציינת שהצוות החינוכי בבית הספר של איתמר ניסה לסייע למצב. "לא תמיד יש להם את הכוח לעזור ולשנות. כולם היו באמת מקסימים וניסו לעזור. מגיעים למצב שבו זה לא משנה. זה חוזר על עצמו יום אחרי יום".

ומה קורה אחר הצהריים? איתמר אומר שהוא מזמין ילדים אליו הביתה, אבל אלה מגיעים רק פעם אחת בשנה: ביום ההולדת שלו. "לפעמים הם אומרים 'בסדר', אבל לא הרבה".

"זה שולט לך בחיים", אומרת אילנית. "זה לחיות בפחד תמידי. זה לחיות בפחד ששולט לך ביום יום. זה פוגע ביום יום שלך. זה פוגע בעבודה שלך. מה איתו? איך הוא? האם הוא עצוב או שמח?".

רגע השפל הגיע לאחר קטע טיקטוק הומוריסטי שעלה לפני מספר שבועות. התגובות היו אכזריות במיוחד. "מאיפה יש לכם בושה לכתוב דברים כל כך בוטים וכל כך מעליבים. אני כועס עליכם, זאת הבעיה. אתם יכולים לבקש סליחה, אני אסלח לכם".

למרות הכל, רונית מתעקשת להאמין באנשים סביבה, ולא מוכנה להסתגר כדי להגן על איתמר. "תאהבו, זה חינם".