תרגיל של גנץ?

המדינה לבג"ץ: לדחות בחודש את חוק הגיוס

המדינה מבקשת לדחות את המועד האחרון לחקיקת חוק הגיוס • דרעי ל'כיכר השבת': כחול לבן משתמשת בחוק הגיוס כבן ערובה • בני גנץ ל'כיכר': "יעבור בחודשים הקרובים" (חרדים)

(צילום: Flash90)

המדינה הגישה היום (רביעי) בקשה נוספת מבג"ץ לדחות שוב בחודש את המועד האחרון לחקיקת חוק הגיוס. במפלגות החרדיות זועמים.

בבקשה, הסבירו כי בשל הקורונה, המצב הביטחוני והפעילות בזירה הבינלאומית יש צורך בדחייה נוספת, אך החרדים סבורים: "חוק הגיוס הפך לכלי ערובה בידי כחול לבן".

"בימים אלה, מתמודדת ממשלת ישראל עם התפשטות נגיף הקורונה והמשבר הכללי. לאור זאת ולאור תהליכים מדיניים משמעותיים המתקיימים בעת האחרונה בזירה הבינלאומית, לצד סוגיות ביטחוניות דחופות, קיים קושי", הסבירה המדינה מדוע יש צורך בדחייה נוספת.

בבקשת המדינה נכתב כי "על כן, תכלית הבקשה הנוכחית, המוגשת בהתאם לבקשת ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, ועל דעת ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה, היא ליתן לממשלה פרק זמן נוסף להידרש לסוגיה מושא ענייננו, וכן לעמוד על פרק הזמן הדרוש לצורך השלמת הליכי החקיקה".

בכיר חרדי בממשלה אמר ל'כיכר השבת' כי "בני גנץ מחזיק את חוק הגיוס כבן ערובה, החוק החשוב ביותר למגזר החרדי. הוא מחזיק בחוק כבן ערובה, בכדי לראות שהממשלה תחזיק מעמד".

חוק הגיוס - בן ערובה? צפו בדרעי וגנץ

בראיון סיכום שנה לישי כהן ב'כיכר השבת' אמר השר אריה דרעי: "אני אגיד לך משהו משונה, אבל אל תצחק. אני מאחל שבג"צ לא יקבל את בקשת שר הביטחון". דרעי הוסיף כי הוא מרגיש שב'כחול לבן' משתמשים בחוק הגיוס כערובה.

בני גנץ, שהתראיין אף הוא לסיכום השנה ב'כיכר השבת' הסביר את בקשת הדחייה כך: "אנחנו היינו במשבר פוליטי, שנמשך בשבועיים האחרונים, ואני מקווה שזה יעבור בחודשים הקרובים".

ישי כהן שאל את שר הביטחון: משתמשים בחוק הגיוס כבערובה, כדי שהחרדים לא יקבלו את החוק אם הממשלה לא תחזיק?

על כך ענה השר גנץ, "אתה מדבר, באמת ישי, עם מישהו שהוא קודם כל מדינאי ואחר כך פוליטיקאי. לא קודם פוליטיקאי ואז מדינאי. אולי זה חיסרון, אולי זה יתרון... תעשה מה שאתה מבין".

"ואני מאמין שבחברה הישראלית חייב להיות מתווה שירות של העם והמדינה, שיתאים לשבעים שנה הקרובות, על כל מרכיבי החברה הישראלית. בינתיים עושים חוק גיוס שיאפשר לנו לתת תשובה לבג"ץ, עד שיהיה ניתן לבצע את הרפורמה היותר משמעותית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר