צפו בתיעוד

במהירות: כך הקימו מתחם לאשפוז חירום

בשיתוף עם משרד הביטחון ובעלות של 236 מיליוני שקלים, ייפתח מחר בבית החולים 'בילינסון' שבפתח תקווה מתחם אשפוז תת קרקעי לחירום, שיכלול 206 מיטות אשפוז (קורונה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ב'בילינסון' (צילום: אלי לוי ELP)

בעלות של 36 מיליוני שקלים, מחר (רביעי), צפוי להיפתח בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה - מתחם האשפוז התת קרקעי לחירום יכלול 206 מיטות אשפוז.

המתחם כולל ארבע מחלקות טיפול נמרץ לחולי קורונה קשים ומונשמים שנבנה על ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון.

בפרויקט הושקע כאמור 36 מיליוני ש"ח והוא יכלול: 206 מיטות אשפוז, 200 עמדות הנשמה, 4 מרכזי בקרה ושליטה לרפואה מרחוק עם מצלמות במעגל סגור, מערכות זרימת אויר בלחץ שלילי, מעל 100 אנשי צוות ושמירה קפדנית על בטיחות הצוותים המטפלים

הבנייה הושלמה בזמן שיא של כחודשיים, במבצע מורכב, נבנו בשתי קומות החניון התת קרקעי של בילינסון ארבע מחלקות טיפול נמרץ. בניית בית החולים לקורונה נעשתה על ידי אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון. המתחם משתרע על פני 5,000 מ"ר.

התשתית שהקים משרד הביטחון עבור בילינסון, תאפשר פתיחה מהירה של בית חולים ממוגן, בכל מצב חירום. בבית החולים החדש לקורונה הוכשרו 20 עמדות לביצוע דיאליזה לחולי קורונה, כמו גם האפשרות לשימוש במכשיר אקמו (חמצון חוץ גופי).

מנהל מחוז מרכז באגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון, אסף שחם: "מרגע קבלת המשימה ממשרד הבריאות פעלנו במהירות להשלמת הפרויקט. הקמנו את בית החולים באופן מודולרי, כך שניתן יהיה לקפלו בתום משבר הקורונה ולהקימו מחדש כבית חולים ממוגן בכל אירוע חירום עתידי, לרבות תרחיש מלחמתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר