אשר ביטון בן ה-62 ואב ל-15 ילדים, היה אמש בדרך לחלוקת לחם באשדוד בזמן שנחתו רקטות ששוגרו מעזה לעבר אשדוד. כתוצאה מכך, נפצע ביטון באורח קשה בידו ובחזה מרסיסים. כעת הוא מאושפז בבית החולים אסותא, שם החליט הצוות הרפואי שלא לנתח את ביטון, מחשש שלא יעמוד בניתוח - והחליט לחכות עד שיתעורר. הוא ממשיך להיות מורדם ומאושפז בטיפול נמרץ, אך אינו מוגדר בסכנת חיים. בני משפחתו מבקשים מעם ישראל להתפלל עבורו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

"המנהל של החנות אמר לו להזיז את האוטו קצת ואז ככל הנראה זה קרה", סיפרה רבקה ביטון, אשתו של אשר בשיחה עם N12, "ראינו את הרכב של בעלי עומד שם. התקשרתי אליו ואף אחד לא ענה. שמעתי שמישהו לחץ בלי כוונה על הטלפון, שמעתי צעקות ומשטרה ואמבולנסים, תפסתי מונית והנהג טס לזירה". 

ירי לעבר אשדוד - פגיעה במרכז מסחרי (צילום: N12)
צילום: N12

רבקה סיפרה שראתה את הרכב של בעלה דרך אתר חדשות שבו פורסמה ידיעה על הירי מעזה לעבר אשדוד: "ראינו שזה האזור ואת הרכב שלו עומד שם עם חלונות מנופצים. צעקנו ואמרנו שזה לא יכול להיות. כשהגענו לזירה, אמרו לי לא להיכנס לזירה. הבן שלי שבא איתי צעק ובכה ואמר לשוטרים: 'זה אבא שלי, תנו לי לעבור!".

אשתו של אשר סיפרה שבעלה הצליח להגן על עצמו כשהניח את הידיים על הראש ושכב על הקרקע, אך הוא נפגע מרסיסים בחלקים רבים בגופו: "הוא שכב על הרצפה עם היד על הראש, יש לו הרבה פגיעות פנימיות. אני עדיין בהלם ומרגישה כמו באיזה סיוט שעוד לא התעוררתי ממנו". 

בזמן מעמד חתימת הסכם השלום והאירוע החגיגי שנערך בבית הלבן אמש, נשמעה אזעקת צבע אדום באשדוד ואשקלון. לצד החגיגות והשמחה בוושינגטון, תושבי הדרום נאלצו להיכנס למקלטים בעקבות מספר שיגורים מעזה לאשדוד ואשקלון. רקטה אחת יורטה והשנייה נפלה סמוך לקניון באשדוד. בעקבות התפוצצות הרקטה, פונו לבית החולים אסותא בעיר 13 פצועים: מלבד אשר ביטון, 4 בני אדם נפצעו קל מפגיעת רסיסים ו-8 נפגעי חרדה. בדובר צה"ל אישרו כי הופעלה התרעה וזוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. 

שורת החנויות הסמוכות למקום נפילת הרקטה ומכוניות שהיו במקום נפגעו וחלונות הראווה והשמשות התנפצו. משה, בעלים של את החנויות שנפגעו סיפר: "היו רסיסים שנכנסו כי הרקטה נפלה מול הקניון. הרסיסים פגעו בחנות. הנזק זה בדלתות והזכוכיות שנשברו".

פגיעה במרכז מסחרי באשדוד - יירוט רקטות (צילום: אנשי הדממה)
צילום: אנשי הדממה

כמה שעות לאחר מכן, סמוך לשעה 04:30 לפנות בוקר, נשמעו אזעקות נוספות בייישובי עוטף עזה, כתוצאה מ-13 שיגורי רקטות שנורו לשטח ישראל מרצועת עזה. סוללת כיפת ברזל ולוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה 8 רקטות - השאר נפלו בשטח פתוח. בתגובה לירי, תקף חיל האוויר של צה"ל כ-10 יעדי טרור של חמאס בעזה במפעל לייצור אמצעי לחימה וחומרי נפץ, מתחם צבאי המשמש לאימונים וניסויי ירי רקטי, ותשתית תת-קרקעית של ארגון הטרור.