המשבר בגבול

אוקראינה: "בלארוס משקרת על החסידים"

אלפי חסידי ברסלב עדיין תקועים בגבול בין המדינות, ובאוקראינה מאשימים את בלארוס כי הם משקרים על החסידים וגורמים להם להישאר בגבול, במקום לחזור (בעולם)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
(צילום: ש.ש. ובאדיבות המצלם)

ממשלת אוקראינה תוקפת בחריפות את ממשלת בלארוס ומאשימה אותה בהפצת שקרים, הגורמים לחסידי ברסלב להישאר על הגבול בין המדינות.

האם אלפי החסידים הצובאים על הגבול ומבקשים להגיע לציון רבי נחמן בעיר אומן לראש השנה יגרמו למשבר דיפלומטי בין המדינות?

בהודעה החריגה נכתב היום: "ממשלת אוקראינה קוראת לבלארוס להפסיק ליצור מתח בגבול ולהפיץ פייק ניוז". עוד הזכירו כי הגבולות סגורים כרגע, מכל המדינות ולכל כיוון.

השר זאב אלקין אמר אתמול באולפן 'כיכר השבת', "מי שפנה אלי, מאלה שהיו שם, אמרתי להם: חבל להישאר שם, חבל שתענו את עצמכם ואת המשפחות, כדאי שתחזרו ארצה, הסיכוי לפתרון הוא נמוך".

השר אלקין הזהיר את החסידים: "לא לנסות לחצות את הגבול בכוח. האוקראינים העבירו לי מסר שכל ניסיון לחצות את הגבול בכוח יענה בצורה מאוד מחמירה כולל מעצרים להרבה שנים. הם אמרו לי 'אל תתקשר אלינו בבקשה לשחרר במידה ומישהו ייעצר', הם אמרו שהם הבליגו, אבל קיבלתי מהם הודעה שעם כל האהבה למדינת ישראל יש גבול".

אלקין סיכם: "ההמלצה הראשונית שלי לאנשים שם לא לעשות שטויות, ואח"כ אף אחד, כולל אני, לא יוכל לעזור להם. הם צריכים לחזור, הסיכוי שיאפשרו משהו הוא קלוש. אני חושב שזה לא נכון, לא להם ולא למשפחות. ראיתי את התנאים הנוראים שם, ליבי איתם, אני לא ישן בלילות בגלל זה אבל ידיי קצרו מלהושיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר