חבר פרלמנט איטלקי ובכיר במפלגת "הליגה הצפונית", הודיע היום (רביעי) כי הגיש את מועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרס נובל לשלום.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, הסביר פאולו גרימולדי כי קיבל את ההחלטה בעקבות ההסכמים של ישראל עם איחוד האמירויות ובחרין, והדיאלוג הישראלי עם סעודיה, שהביא לפתיחת השמיים בחצי האי הערבי למטוסים ישראליים. "היסטוריה! תודה גם לטראמפ!", כתב.

בכך הצטרף נתניהו גם לנשיא ארה"ב טראמפ שמועמד אף הוא בשל ההסכמים. את מועמדותו של טראמפ הגיש כריסטיאן טיברינג-ג'ג'דה, חבר בפרלמנט של נורבגיה, שהציע את הנשיא האמריקני לפרס גם לפני כשנתיים בעקבות הפסגה ההיסטורית שקיים עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און.

"הוא מנסה לכונן שלום בעולם יותר מאשר רוב המנהיגים האחרים", אמר חבר הפרלמנט הנורבגי. "כפי שצפוי, מדינות מזרח תיכוניות אחרות ילכו בעקבות איחוד האמירויות, וההסכם הזה יכול לשנות את כללי המשחק במזרח התיכון".

טיברינג-ג'ג'דה גם שיבח את טראמפ על שהוציא עשרות אלפי חיילים מהמזרח התיכון: "הוא שבר רצף של 39 שנים של נשיאים אמריקנים שהביאו את ארצות הברית למלחמה. האחרון שנמנע מכך היה חתן פרס נובל לשלום ג'ימי קרטר".