קורונה, פוליטיקה ומשפט

איילת שקד: "נתניהו גרם נזק - בבריאות, בפרנסה ובכבוד"

הירי לעבר הדרום • הסכם השלום עם מדינות ערב • מגפת הקורונה, איבוד השליטה והאמון • הזינוק בסקרים • היחסים עם החרדים והאם זה הזמן לבחירות? ח"כ איילת שקד מסכמת שנה באולפן (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ וזאבי רוזנברג)

זו היתה שנה מעט ממאתגרת עבור איילת שקד, לאחר הניצחון הדחוק בבחירות, היא נותרה עם מפלגתה מחוץ למממשלה ויחד עם חבריה מנסה לאתגר את הממשלה מספסלי האופוזיציה.

בראיון סיכום השנה ב'אולפן כיכר', מדברת ח"כ איילת שקד על איבון האמון של הציבור בממשלה בצל התפשטות מגיפת הקורונה, על הסכם השלום עם המדינות הערביות בצל הירי מהדרום, וכן על יחסיה עם החרדים והזינוק בסקרים.

"אני חושבת שבסופו של דבר הפלסטינים הורידו אותנו אל הקרקע", טועתנ ח"כ שקד, "אנחנו חיים פה והגבול שלנו הוא לא עם איחוד האמירויות או עם בחריין.

"צריך כמובן להגיד שהסכם השלום הזה הוא טוב מאד עבור מדינת ישראל בעיקר מהסיבה הכלכלית, אבל צריך גם לומד ששילמנו עליו מחיר כבד, ויתור על הריבונות, ואני חושבת שהיה צורך לנצל את העובדה שיש לנו נשיא אוהד מאד בבית הלבן, ולצערי הבנו שריבונות כבר לא תהיה בנשים הקרובות".

אנו עומדים לפני סגר של שלושה שבועות לפחות, את תומכת בצעדים הללו של הממשלה?

"אני חושבת שלא היינו צריכים להגיע למצב הזה. הממשלה מתנהלת בחוסר מנהיגות גדולה, והדבר החשוב ביותר זה ללבוש מסיכה ולשמור על ריחוק, ואם היו שומרים על הנושא הזה בכל המגזרים, ולצערי היו חתונות בכל המגזרים, גם החרדי, הערבי והחילוני, לא היינו מגיעים לאן שהגענו.

"והבעיה המרכזית היא שאין לנו מנהיגות בממשלה ולכן הציבור איבד אמון בהנחיות, כאשר בנוסף לא הקמנו מערכת לקטיעת שרשרת ההדבקה שהיה מוכן בכל העולם כבר לפני כמה חודשים, ולצערי ראש הממשלה לא הקשיב להצעתו של השר נפתלי בנט ובכך גרם להמון אנשים נזק בבריאותם, בפרנסתם ובכבודם".

את רואה את את הסקרים, שם אתם עומדים על 20 מנדטים, את רוצה בחירות?

"במערכת האחרונה כששאלו אותי אמרתי שצריך להעביר תקציב ושמערכת בחירות היא לא טובת המדינה, אבל כשאני רואה את הממשלה הרעה הזאת שלא מצליחה להעביר תקציב, ולא מצליחה לנהל את משבר הקורונה, אני חושבת שעדיף להחליף אותה אפילו באמצעות בחירות".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר