לאחר ההסכם עם האמירויות: הוגשה מועמדות רה"מ לפרס נובל לשלום

חבר הפרלמנט האיטלקי פאולו גרימולדי הציע לוועדה הבוחנת גם את שמו של ראש הממשלה, זאת בעקבות הסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות. בשבוע שעבר הוגשה גם מועמדותו של הנשיא טראמפ

זמן צפייה: 04:37

חבר הפרלמנט האיטלקי פאולו גרימולדי הגיש היום (רביעי) את מועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרס נובל לשלום, זאת בשל הסכם נרמול היחסים שנחתם אתמול בין ישראל לאיחוד האמירויות.

"למה הגשתי את שמו של נתניהו?", כתב גרימולדי בחשבון הטוויטר שלו. "בגלל הפיוס עם האמירויות, הרגיעה עם בחריין, הדיאלוג עם ערב הסעודית ופתיחת המרחב האווירי הסעודי למטוסים ישראלים. זה היסטורי", הוסיף וציין: "תודה גם לטראמפ!"

לכתבות נוספות בנושא >>

"מחויבות לפתרון הסכסוך הישראלי-פלס'": ההסכם עם האמירויות

נחתמו ההסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן

טראמפ: "נצרף עוד מדינות להסכם, אולי גם את איראן"

כזכור, בשבוע שעבר גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הוגש כמועמד לפרס זה מאותה סיבה בגינה הגישו את נתניהו. מועמדותו של טראמפ הוגשה על ידי חבר הפרלמנט הנורווגי קריסטיאן טיברינג-גיידה, ששיבח את טראמפ עבור מאמציו לפתור סכסוכים ממושכים ברחבי העולם.

"אני חושב שטראמפ פעל למען השלום בין האומות יותר מכל מועמד אחר לפרס בקטגוריית השלום", אמר טיברינג-גיידה, שהוא גם יו"ר המשלחת הנורווגית לאסיפה הפרלמנטרית של נאט"ו, בריאיון לרשת החדשות פוקס האמריקנית. חבר הפרלמנט כבר הגיש בעבר את שמו של הנשיא כמועמד.

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זייד ושר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זייד ושר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני | צילום: רויטרס

במכתבו לוועדת הפרס, ציין טיברינג-גיידה כי "למשרדו של טראמפ היה תפקיד מפתח בכינון היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות, בעודו מצפה למדינות נוספות במזרח התיכון ללכת בעקבותיה", והוסיף: "הסכם זה יכול להפוך את מזרח התיכון לאזור של שיתוף פעולה ושגשוג".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חתימת הסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חתימת הסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות | צילום: רויטרס