ניסיון למעשה הונאת מס מתוחכמת ונדירה מסוגה נחשף על ידי חוקרי רשות המסים. תושב זכרון יעקב נעצר אמש והובא היום (יום ד') בפני בית משפט השלום בראשון לציון בחשד להצהרה כוזבת למכס בדבר ייבוא כוהל, במטרה להתחמק מתשלום מס בשווי של מעל 2.6 מיליון שקל. השופטת זהר דיבון סגל נעתרה לבקשת מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז, ושחררה את החשוד בתנאים מגבילים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי בקשת המעצר, במהלך חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז, יחד עם מכס אשדוד, עלה החשד כי היבואן הגיש מסמכי ייבוא והצהרות כוזבות לרשויות המכס, שכללו סיווג כוזב של כוהל.
על פי החשד, הצהרות אלה נעשו על שם חברת בולטהאופ, העוסקת בייבוא ושיווק מטבחי יוקרה ומוצרי חשמל. במסמכי היבוא הוצהר על יבוא של 31,500 ליטר כוהל שאינו ראוי לשתיה ולמאכל אדם, אשר המס המוטל עליו עומד על 1.08 שקל לליטר אחד.
בפועל, לאחר בדיקת מעבדה מוסמכת שנעשתה לחומר, נמצא כי הרכב הכוהל שיובא לא עמד בדרישות המוגדרות בתקנות, ומוגדר כבלתי מפוגל - כלומר ניתן לייצר באמצעותו משקאות חריפים או להשתמש בו לצורך שימושים שונים בתעשיית המזון. המס המוטל על כוהל בלתי מפוגל זה עומד על 86 שקל לליטר אחד. סכום המס הנגרע מהעבירות עומד על מעל 2.6 מיליון שקל.

לא הפעם הראשונה

בחקירתו קשר עצמו החשוד גם למקרי יבוא קודמים על שמם של אחרים, בהם נתגלו עבירות דומות. יצוין כי לפני כחצי שנה נחקר היבואן בחשד לביצוע עבירה דומה והוא שוחרר בתנאים מגבילים. החקירה בעניינו מתנהלת בימים אלו.
השופטת זהר דיבון סגל מבית משפט השלום בראשון לציון שחררה את החשוד בתנאים מגבילים, ביניהם ערבות עצמית על סך 100 אלף שקל, ערבות צד ג' על סך 100 אלף שקל וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.