המלחמה על הסגר נמשכת: שורה של ראשי ערים הגישו היום (רביעי) עתירה דחופה לבג"ץ בדרישה להשוות בין מספר המפגינים לבין מספרי המתפללים בשטחים הפתוחים. בעקבות העתירה, שופט בית המשפט העליון מני מזוז הורה לקיים דיון דחוף בנושא כבר מחר, יממה לפני כניסת הסגר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

את העתירה הגישו ראש עיריית בת-ים צביקה ברוט, ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט, וראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן, בגיבוי ראשי ערים נוספים. לדבריהם, "המדינה מבקשת מהם לעמוד מול מאות אלפי תושבים ולהסביר להם מדוע עליהם להתפלל בקבוצות קטנות ביום כיפור או להימנע מלהפעיל את העסק שלהם - אך במקביל היא מאשרת לעשרת אלפים מפגינים להגיע מדי שבוע בניגוד לכללי הקורונה להפגין בבלפור".

עוד טענו ראשי הערים כי בעריהם "תושבים רבים מסרבים בשל כך להקשיב להנחיות הקורונה, והם זועמים על כך שהמדינה מאפשרת למפגינים להתכנס ללא מגבלות ובאופן חופשי". את העתירה הגישה עו"ד אילן בומבך, בדרישה שבג"ץ יקבע כי שתי הזכויות - הזכות להפגין והזכות להתפלל - "הן זכויות שוות, ויש לקבוע כללים אחידים הן להפגנות והן לתפילות בשטחים פתוחים". הם הדגישו כי העתירה לבג"צ אינה מתייחסת רק לתקופת הסגר, אלא גם להמשך שגרת הקורונה.

"להגביל את המספר המשתתפים בשני המקומות בצורה זהה"

"אנחנו במדינה דמוקרטית וחשוב מאוד לאפשר הפגנות למי שרוצה בכך", אמרו ראשי הערים. "אלא שבאותה מידה יש לאפשר גם את התפילות באוויר הפתוח באותם התנאים. יש להגביל את מספר המשתתפים בשני המקומות בצורה זהה, או לחילופין להתיר את שניהם באופן זהה. אי אפשר לעשות איפה ואיפה, שפוגעת באופן אנוש באמון הציבור במדינה בתקופה כל כך קריטית".

ראשי הערים הוסיפו כי "אנחנו עומדים בחזית מול התושבים, וצריכים להסביר להם את ההגבלות של הממשלה. אלא שבכל שבוע התושבים זועמים כשהם נאלצים לוותר על תפילות במניין או להפסיד לקוחות בבתי העסק שלהם, בזמן שהממשלה מאפשרת למפגינים לפעול באופן חופשי. אם המדינה רוצה שהציבור ייקח אותה ברצינות, עליה לקבל החלטות הגיוניות ואחידות, ולא לזגזג. אם הממשלה החליטה לסגור כעת את חופי הים, לאסור הופעות, ולצמצם מאוד את התפילות באוויר הפתוח בגלל סכנה בריאותית – אז לא ייתכן שההפגנות יוכלו להימשך כאילו הסכנה אינה קיימת".