מעבר טאבה יישאר סגור - ישראלים לא יוכלו לבלות את החג בסיני

פרסום ראשון: עקב התערבות אדלשטיין, משרד הבריאות כתב עמדה מחודשת לפיה פתיחת הגבול תסכן את בריאות הציבור. בשל כך, החליט שר הפנים דרעי להשאיר אותו סגור ולקיים דיון נוסף לאחר החגים

זמן צפייה: 02:50

שר הפנים אריה דרעי החליט כי מעבר טאבה לסיני יישאר סגור במהלך החגים לישראלים - כך פורסם היום (רביעי) לראשונה בחדשות 13. ההחלטה התקבלה לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ניסח עמדה מחודשת של המשרד לפיה פתיחת הגבול תסכן את בריאות הציבור.

ההחלטה של השר דרעי התקבלה שבועיים וחצי לאחר דיון שקיים עם גורמי המקצוע השונים, בהם אנשי המל"ל ומשרד הבריאות. ההחלטה תוגש היום בתור עמדת המדינה לבג"ץ בעתירה שהוגשה בנושא על ידי חברים בקבוצת "אוהבי סיני" שטוענים שסגירת הגבול אינה חוקית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המזרח התיכון נחצה – הפלסטינים שוב פספסו את הרכבת • פרשנות

הזינוק בתחלואה: 5,523 נדבקים ביממה; מערכת החינוך תיסגר ממחר

המדינה ערערה על עונשו של רונן ביטי: "מעביר מסר שגוי לנפגעות"

סיני
סיני | צילום: רויטרס

מעבר טאבה וכן הגבול היבשתי לירדן נסגרו ליציאת ישראלים בחודש מארס, בתקופה שבה גם השמיים נסגרו לטיסות ליעדים רבים. לאחר מכן כשהשמים נפתחו, הגבולות היבשתיים נותרו סגורים מבלי שהתקיים כל דיון בנושא.

בעקבות העתירה, נדרשה המדינה לנמק מדוע הגבול נותר סגור, ומשרד הפנים ביקש מגורמי המקצוע לנסח עמדה מעודכנת בנושא. בחודש שעבר המל"ל קבע כי אין מניעה ביטחונית לפתוח את הגבול, ולאחריו ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי, העבירה את עמדת משרד הבריאות לפיה "לא ידועה תחלואה משמעותית בסיני ואין מניעה לפתוח את הגבול".

אלפים נתקעו במעבר הגבול טאבה
אלפים נתקעו במעבר הגבול טאבה | צילום: חוסיין אלעוברה, פאנט

שר הפנים כבר עמד להודיע על פתיחת הגבול, אלא שאז שר הבריאות יולי אדלשטיין התערב וטען כי עמדתה של אלרעי אינה משקפת את עמדת משרד הבריאות, ולכן דרש לנסח עמדה מחודשת ונוקשה בהרבה. בימים האחרונים גיבש מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, את העמדה המחודשת, לפיה לא נכון יהיה לפתוח את הגבול בתקופה הקרובה וכי יהיה בכך סיכון גדול מדי לבריאות הציבור.

לאור עמדה זו ולאור העליה בתחלואה בישראל, החליט השר דרעי להשאיר את הגבול סגור והורה על דיון מחודש בתום תקופת החגים.