מצב הפצוע מהירי לאשדוד הידרדר: "הלך לחלק מזון – וחטף רסיס"

מצבו של הגבר מוגדר כעת קשה, אך לא נשקפת סכנה לחייו. בנו, יחיאל ביטון, סיפר לחדשות 13: "אבא החליף מישהו שחלה בקורונה, הוא הגיע לאסוף מאפים עבור אנשים קשי יום, יצא מהרכב – ונפצע"

זמן צפייה: 07:38

מצבו של הגבר שנפצע אתמול (שלישי) כתוצאה מהירי הרקטי לאשדוד התדרדר הלילה, וכעת הוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ במצב קשה בבית החולים אסותא באשדוד, אך לא נשקפת סכנה לחייו. בנו, יחיאל ביטון, סיפר לחדשות 13: "אתמול בשעה שמונה הוא היה צריך להיות מהחנות כדי לאסוף את המאפים שנשארו להם ולחלק אותם לאנשים קשי יום. בדרך כלל מישהו אחר מחלק, אבל הוא חלה בקורונה אז אבא החליף אותו. הוא יצא בדיוק מהרכב והייתה אזעקה. הוא נצמד לקיר ואז הרים את ידיו כדי להגן על הראש וחטף רסיס במרפק".

כזכור, שתי רקטות שוגרו אמש לעבר הערים אשקלון ואשדוד. בנוסף לגבר בן ה-62 שנפצע מרסיסים בפלג גופו העליון, נפצעו מרסיסים ארבעה בני אדם במצב קל. הפצועים פונו לבית החולים אסותא בעיר. כמו כן, שמונה בני אדם נוספים הוגדרו נפגעי חרדה.

הזינוק בתחלואה: 5,523 נדבקים ביממה; מערכת החינוך תיסגר ממחר

"מחויבות לפתרון הסכסוך הישראלי-פלס'": ההסכם עם האמירויות

רה"מ על הירי לדרום: "הטרוריסטים רוצים להחזיר את השלום לאחור"

זירת נפילת הרקטה במרכז המסחרי באשדוד
זירת נפילת הרקטה במרכז המסחרי באשדוד | צילום: דוברות מד''א

חובשי רפואת חירום במד"א, שחר אדרי ואהרון ויינשטיין, סיפרו: "כשהגענו, במקום הייתה המולה וראינו הרס. 2 נפגעים שכבו, גבר בן 62 שסבל מפגיעות רסיסים בגפיים ובחזה היה בהכרה מלאה וסבל מכאבים. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני. גבר נוסף בן 28 סבל מפציעות קלות מרסיסי זכוכית ולאחר טיפול ראשוני במקום פינינו אותו לבית החולים במצב קל. טיפלנו בארבעה נפגעי חרדה נוספים ופינינו גם אותם להמשך טיפול בבית החולים".

בתוך כך, רה"מ נתניהו התייחס הלילה לירי לדרום: "אני לא מתפלא שהטרוריסטים הפלסטינים ירו לעבר ישראל בדיוק בזמן הטקס ההיסטורי הזה. הם רוצים להחזיר את השלום לאחור, הם לא יצליחו בזה. אנחנו נכה בכל אלו שידם שלוחה לפגוע בנו, ואנחנו נושיט יד לשלום לכל אלה שידם שלוחה לשלום איתנו". את הדברים אמר נתניהו טרם המראתו חזרה לישראל.

בנימין נתניהו מוסר הצהרה לתקשורת לפני עלייתו למטוס חזרה לארץ
בנימין נתניהו מוסר הצהרה לתקשורת לפני עלייתו למטוס חזרה לארץ | צילום: חדשות 13

כאמור, התרעת צבע אדום נשמעה בעיר הדרומיות דקות ספורות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סיימו את נאומיהם במהלך חתימת השלום ההיסטורית בבית הלבן - ובמהלך נאומו של שר החוץ של איחוד האמירויות. בזמן האזעקה נכחו אנשים רבים במרכז המסחרי.