מתכונן לחג: חגי שלום, בעל השליטה ברשת טיב טעם, מדבר על הקניות לחגים ותוקף את סקרי השוואות המחירים של הסלים לחג ברשתות השיווק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"טיב טעם מצליחה בקורונה. לפי סטורנקסט, שוק המזון גדל בחצי השנה האחרונה ב-9%, ואנחנו עלינו ב-21%. זה גם בזכות תפיסת המחיר החדשה שלנו. הוזלנו 1,000 מוצרים פופולריים ונוזיל עוד 1,000 למחיר שווה למוצרים בשופרסל דיל. הקניות באונליין גדלו אצלנו פי שלושה לעומת רשתות אחרות, שצמחו ב-30% בזמן שאנו צמחנו ב-110%. אצלנו מחיר האונליין זהה למחיר בחנויות".
2 צפייה בגלריה
טיב טעם אשדוד
טיב טעם אשדוד
עומסים בטיב טעם אשדוד ערב הסגר הראשון
(צילום: רועי עידן )
אבל בסקרים לחג אתם יוצאים הכי יקרים מכל הרשתות. "הסקרים זה בלוף. ראית את ויקטורי? בבוקר מזרימים לאתר בחצי מחיר, במשך היום מעלים כדי לקבל ממוצע נמוך, והסקרים נופלים בפח. במקום ללכת ולקנות בחנות סל של 50 מוצרים ולקבל מחיר אמיתי, יש הבוחרים לעשות סקר ולהתבסס על אתר השוואת המחירים פרייסז. הוריתי לא לזייף מחיר כדי להיראות טוב יותר. גם לקחת ולהשוות מחיר שלי בחנויות הסיטי העירוניות לחנויות דיסקאונט של מתחרים זה לא הוגן".
2 צפייה בגלריה
חגי שלום, בעל השליטה ברשת טיב טעם
חגי שלום, בעל השליטה ברשת טיב טעם
חגי שלום, בעל השליטה ברשת טיב טעם
(צילום: יובל חן)
אבל מדובר באתר מחירים שפועל בחסות הרשות להגנת הצרכן. "במקום להוריד מחירים הוא הפך למכשיר להעלאת מחיר. אנחנו מהזולים בשוק בבשר טרי ואיכותי. שוק טלה טרי עולה 59.9 שקל, סינטה טרי מ-80 שקל. אצלנו זה בשר כחול לבן ששוחטים ולמחרת נמכר בחנות, לא 'טרי' שנוסע ימים מקצה העולם".
מה שלום הזוג שהפעיל במתחם שלכם בראשל"צ משחקייה שנסגרה בקורונה? עדיין עובדים בסניף? "כן. הם צברו חוב של מאות אלפי שקלים שכ"ד אבל אנחנו לא גובים אותו. לא תופסים אדם בצערו. שניהם עובדים אצלנו ומקבלים שכר. אנחנו גם תורמים תווי קנייה בטיב טעם בשווי 10,000 שקל לשבוע למשפחות אמנים דרך הארגון של לירן ברדוגו".
יש מוצרים שנפגעו מהקורונה? "הופתענו שבמאפייה בסניפים המכירות לא עלו, וכך גם התבלינים והחמוצים שאנו מפעילים כחנות בתוך חנות. עכשיו אנשים לא רוצים מוצרים לא ארוזים. הם מעדיפים לקחת לחם הכי פשוט אבל ארוז הרמטית. הבהלה קובעת את הכללים".
אתה גם בעלי הארגז לייצור אוטובוסים. בשנים האחרונות נראה שהמפעל עומד להיסגר בגלל יבוא מסין. "עברנו תקופה קשה. לשמחתי, אחרי חמש שנים הלקוחות מבינים שהאוטובוסים מסין הם סחורה ירודה. במכרז האחרון רכש אגד 675 אוטובוסים ישראליים מתוך 725 אוטובוסים (המכרז נתן העדפה במחיר לתוצרת המקומית ‑ נ"ז). משרד התחבורה של ישראל כץ דחף אותם להעדיף את הסינים. גם המנכ"לית שלו, קרן טרנר, התנגדה לתוצרת הארץ ולא נראה שכמנכ"לית האוצר דעתה השתנתה. כעת מצבנו טוב".
מהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן נמסר: "שינוי מחיר בשעות העבודה אינו אסור בחוק. בנוסף, חובה על פי תקנות קידום התחרות בענף המזון לעדכן בתוך שעה כל שינויי מחיר לכל מוצר כדי שהצרכן יוכל להשוות מחירים. אם שינוי המחירים משרת מטרה אחרת יש לפעול כדי לסגור את הפרצה. הרשות תבוא בדברים בעניין עם הגורמים הרלוונטיים".
בוויקטורי סירבו להגיב.