ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תוך 24 שעות

במתחם הבורסה באנטוורפן: בית כנסת לימי קורונה

בית הכנסת הקבוע של הקהילה אינו יכול להכיל את הציבור הגדול המגיע להתפלל בחגים, לפי תקנון ההגבלות וההרחקות בבלגיה עקב נגיף הקורונה. נציגי המשטרה הבלגית ערכו סיור במקום ועמדו נדהמים לנוכח השטח העצום ואשר נבנה בתוך 24 שעות, דבר שיאפשר את התאספות חברי הקהילה לתפילה

במתחם הבורסה באנטוורפן: בית כנסת לימי קורונה
בית כנסת קורונה במתחם הבורסה באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

בקהילת 'בית משה' בעיר אנטוורפן שבבלגיה מסכמים בסיפוק את השלמת ההיערכות לחגי תשרי בצל נגיף הקורונה, עם הקמתו של מתחם ענק שישמש כבית כנסת בתוך 24 שעות. בית הכנסת המיוחד נמצא במתחם בורסת היהלומים באנטוורפן, והוא צמוד לבית הכנסת העתיק.

המלאכה כולה התנהלה בפיקוחו ובעידודו של הגאון רבי יוסף כהן רבה של הקהילה הספרדית הפורטוגזית 'בית משה', לאחר שבית הכנסת הקבוע של הקהילה אינו יכול להכיל את הציבור הגדול המגיע להתפלל בחגים, לפי תקנון ההגבלות וההרחקות בבלגיה עקב נגיף הקורונה.

היום (שלישי) נערך במקום סיור של נציגי המשטרה הבלגית שהגיעו למקום על מנת לבדוק את תקינות המתחם. נציגי המשטרה עמדו נדהמים לנוכח השטח העצום ואשר נבנה בתוך 24 שעות, דבר שיאפשר את התאספות חברי הקהילה הפורטוגזית בעיר אנטוורפן להתאסף ולערוך את תפילות החג כסדרן.

במהלך הסיור הסביר מנהיג הקהילה הרב כהן לנציגי המשטרה, שערך הבריאות הוא ראשון במעלה ביהדות. נציגי המשטרה ברכו על היוזמה והביעו התפעלות מהמתחם הבטוח שהקימה הקהילה במקום.

הרה"ג יוסף כהן רבה של הקהילה בירך את העוסקים במלאכה, וציין שהדבר היה כרוך בקשיים רבים, אך העוסקים הוכיחו שאין דבר העומד בפני הרצון, וכוח הרצון של המתפללים נתן את הכוח והדחיפה להשלים את המלאכה כראוי. ואכן לאחר השקעה גדולה הצליחו העסקנים להביא ל'בית כנסת' רחב ידיים בו יוכלו חברי הקהילה להתפלל ברוגע ובבטחה.

צפו בתיעוד:

 

אנטוורפן מתחם הבורסה קורונה חגי תשרי בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד