י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נשבר והודה בחקירתו

חייל ממשפחה חרדית הודה בשימוש בסמים קשים

למרות שנעצר על שימוש בסמים קלים בלבד, חייל למשפחה חרדית נשבר והודה במהלך חקירתו על שימוש בסמים קשים. הרקע המשפחתי, נסיבות חייו, והבעת חרטה כנה, עמדו לו כדי לקבל עונש מופחת יחסית והורדה בדרגה בלבד

חייל ממשפחה חרדית הודה בשימוש בסמים קשים
אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

חייל בודד בן למשפחה חרדית המתגוררת כיום בחו"ל, המשרת בצבא בתפקיד לוחם, טס לפני כמה חודשים לבקר את בני משפחתו, לאחר שקיבל לכך אישור מיוחד ממפקדיו. במהלך החופשה הוא מעד והשתמש בסם מסוג אקסטזי. כך על פי הפרסום של שמעון איפרגן באתר MAKO.

זו לא הייתה הפעם היחידה בה הוא עשה שימוש בחומרים ממכרים. וכאשר הוא חזר לארץ, הוא נתפס מעשן קנאביס בעת שהותו ביחידה שלו ונפתחה נגדו חקירה.

במהלך חקירתו, נשבר החייל והודה שעישן סמים בעת שירותו בצבא בארבעה מקרים שונים. ולשאלת חוקר מצ"ח האם עישן סמים בעבר, השיב והודה כי השתמש בסם מסוג אקסטזי בעת שביקר את משפחתו בחו"ל.

התביעה הצבאית הגישה כתב אישום נגד החייל לבית הדין הצבאי בגין עבירות של שימוש בסמים. במהלך הדיון, הודה הלוחם באישומים נגדו וציין כי למרות מעשיו שעליהם הוא מביע חרטה, הוא מתכוון לסיים את שירותו הצבאי באופן תקין.

למרות חומרת העבירות עליהן הודה, התחשבו השופטים בלוחם ובנסיבות חייו ובעיקר התרשמו מעובדת התעקשותו לשוב לארץ ולשרת בצבא למרות שמשפחתו עזבה את הארץ כמה שנים לפני כן, ולהיותו 'חייל בודד' על כל המשתמע מכך.

לאור זאת ולאור רצונו לסיים את שירותו הצבאי כראוי והבעת החרטה הכנה שלו, הם החליטו להקל משמעותית בעונשו.

בסופו של דיון השופטים גזרו על הלוחם חודשיים מאסר בפועל, וזאת בנוסף על עוד חודשיים מאסר על תנאי והורדה בדרגה.

חייל בודד צה"ל סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד