6 נקודות • עורך עולם קטן מסכם את סערת דניאל זמיר - סרוגים

6 נקודות • עורך עולם קטן מסכם את סערת דניאל זמיר

72 שעות אחרי פרסום הראיון שערכו בעולם קטן עם האמן דניאל זמיר שיצא מהארון, העורך הראשי יוסף רוסו מנתח בשש נקודות את המתקפות והחיזוקים מתוך אינסוף שיחות והתכתבויות

author-image
6 נקודות • עורך עולם קטן מסכם את סערת דניאל זמיר
  (צילום: יח"צ, נועם רבקין פנטון/ פלאש 90)

1. אז קודם כל אנחנו ממש לא מהאו"ם. בתרבות של אומות העולם מעודדים תרבות להט"בית. אצלנו היהודים, לא אצלנו בעולם קטן, אלא אצלנו היהודים, אלה שאוחזים בתורת משה שהעביר אותה לנביאים, ושהחשמונאים נלחמו למענה, ורבי עקיבא – בתורה הזו שהיא חלק בלתי נפרד ממהותנו – אנחנו סוחבים איתנו בפקלאות משפט שלחלקנו אפילו מותר להתבאס שהוא נכתב, אבל הוא לא מתכוון להימחק.

כתוב בתורה של היהודים שלא רק שאסור לקיים יחסים בין גברים, אלא שזה גם מסומן כמעשה אנטי מוסרי (תועבה כלשון המקרא). לא אני כתבתי. גם בקרב חלק מאנשי התורה לא אוהבים לספר שזו קביעה מוסרית שהתורה קבעה, אלא אוהבים לומר שזה איסור כזה טכני כמו שלא אוכלים בשר וחלב למרות שזה אולי טעים ולכן אם בן אדם ממש לא שולט על מעשיו אפשר למצוא כל מיני פתרונות. אבל מה נעשה שממש כמו שהתורה כתבה שאסור לעשוק יתומים ואלמנות ואסור לתחמן ולייצר שחיתות שלטונית, היא כתבה באופן ממש פשוט שלקיים יחסים בין גברים זה מעשה לא מוסרי.

עוד באותו נושא

"לא מתבייש ולא גאה": דניאל זמיר יוצא מהארון


74

עכשיו, מה הכי מסבך את זה? שזה נמצא בקטגוריות העבירות הכי קשות של מה שמכונה 'יהרג ואל יעבור' – איסורי עריות… אז כאמור אנחנו לא מהאו"ם. אז האם אחרי מה שהתורה כתבה יש בכלל מה לדבר על תופעת הלהט"ביות שפושה בדורנו? בטח! יש הרבה מאוד מה לדבר מהנקודה הזו והלאה. אחרי שמבינים שאנחנו חתומים על האמירה המוסרית הזאת, עכשיו צריך לחשוב וללמוד ולבדוק היטב כיצד עוזרים ללא מעט אנשים שיש להם נטיות מיניות הפוכות וסובלים מכך סבל רב. הם צריכים לבדוק היטב אם נכון להם לעשות טיפול שיבדוק מה מקור התופעה או שאולי הם צריכים להרפות ולחפש דרך אחרת להתגבר על כך. שווה לבדוק האם זו תופעה גנטית או שלפחות חלקה מושפע ממבנה חברתי והשפעות פסיכולוגיות. חשוב לבדוק מה נכון לנסות וגם סופר חשוב לבדוק מה לא נכון לנסות.

תרבות מיובאת של הגויים

אבל לפני שניגשים לממצאים ולתשובות – שני הצדדים צריכים להיות מספיק הגונים כדי לספר עם איזו אג'נדה הם נכנסים למגרש "המחקר". ואז מגלים באופן לא מאוד מפתיע שיש התאמה מעניינת: איכשהו מתגלה שמי שאוחז ידו בהנחת היסוד של הקביעה המוסרית של התורה המבחינה בין טוב לרע – מגיע למגרש הממצאים עם הרבה יותר הצלחות בשינוי. ומאידך – לא משנה כמה ראיונות נפרסם בעולם קטן של אנשים שמספרים על עצמם שהקימו משפחה, האנשים שהחליטו שמה שכתוב בתורה הוא איזה משפט ארכאי ובטח לא קביעה מוסרית, ימשיכו לבטל כל דבר שלא מתאים עם תפיסת עולמם. זה בסדר, אבל בואו נהיה הגונים משני הצדדים לומר מאיזו נקודת מוצא אנחנו מגיעים.

אז מי צודק? האם דניאל זמיר שמספר שהיה שם לא טוב ושחושב שחלק גדול מחבריו פגשו משיכה מינית לנשים ושמדובר בפסיכולוגיה ושהיום הוא מבין מהחוויה שעבר כמה הקב"ה צדק, ושאין באגף ההוא כלום מלבד מניפולציה נפשית וגופנית שממירה את כל הטבע שלך ומטרללת את כל האנושות כולה? או שמא התרבות המיובאת של הגויים צודקת – זו שלא רק לא קשורה למקורותינו אלא שגם אנחנו רואים בעינינו כיצד היא מכלה את אירופה. תרבות שמאמינה שאין דבר כזה לשפוט טוב או רע. וש"מי אנחנו שנגיד שמשפחה של גבר וגבר היא טובה פחות מגבר ואישה?" ונכון מאוד אגב – באמת מי אנחנו שנגיד מה יותר טוב? לא עולם קטן מוסמך לכך, לא יוסף ולא דניאל ואפילו לא היהודים. אבל התורה, הנביאים וחז"ל – הם דווקא כן מוסמכים להגיד מה טוב ומה רע. דבר ה' מוסמך גם מוסמך.

לא יודע אם אנחנו אובססיביים

2. ראיתי כמה תגובות שזועקות על אובססיביות של עולם קטן בטיפול בסוגיית התרבות הלה"טבית. לא יודע אם אנחנו אובססיביים. אבל בא נאמר שאחרי שנים ארוכות שבהן בכל עיתון סוף שבוע יש כתבה שמעודדת להטביות, בכל אתר אינטרנט יש לכך מדור מיוחד, בכל ליהוק לתוכנית ריאליטי חייבים זוג גברים וזוג נשים, ואחרי שיש כל כך הרבה הצעות חוק לא נתפסות, וכל כך הרבה מצעדי גאווה, ואחרי שבשום אופן לא שומעים בשום מקום מי שיעז לצייץ אחרי המקהלה הזאת. ובטח שלא לתת במה לכתבות עם אנשים שהשתנו והקימו משפחה – בואו נאמר שאחרי האובססיביות הזאת – אכן המוטיבציה שלנו להביא קולות אחרים – גדלה.

3. האם המקום של כתבה כזאת בבית הכנסת? התשובה היא שאנחנו באמת לא יודעים. חשבנו אחרי הרבה מאוד זהירות שכן. בעיקר כי אין כרגע מקום אחר שאפשר לפרסם כתבה כזאת. בגלל שלא היינו בטוחים התייעצנו עם דעת תורה, ואחרי שהרב שמואל אליהו חיזק אותנו, זה יצא בבית הכנסת.

לא תיכנס תגובה שמעודדת איסור תורה

4. האם אנחנו מוכנים לשים בעולם קטן תגובות נגד הכתבה הזאת ונגד טיפולים פסיכולוגיים? בטח. עשינו את זה ועוד נעשה. ויש אבל. אבל לעיתון בית כנסת אכן תיכנס תגובה שנוודא שהיא בשום אופן לא מעודדת גם לא בעקיפין איסור תורה. תגובה שחתומה על הקביעה המוסרית של מה שקיבלנו מסיני, תיכנס בשמחה.

5. האם ילדים צריכים להיות חשופים לכתבות כאלה? להערכתנו הדלה, בני אדם – גדולים וקטנים – קוראים רק כתבות שמעניינות אותם. אם ילד דתי יראה את הכותרת הזאת והיא תעניין אותו, זה אומר שכנראה שכשהוא רואה עוד כתבות בנושאים האלה במדיות אחרות הוא כבר קורא גם אותן. במקרה כזה, אני הקטן חושב שאשמח שהילדים שלי יקראו לפחות כתבה אחת שתציג את תפיסת העולם ואת המציאות שדניאל זמיר סיפר. לפחות אחת אל מול השטף שכנראה כבר הספיק לעצב את תפיסת עולמו בכל הקשור ללהט"ביות.

6. זו אולי ההערה הכי חשובה: מצהירים בזאת על אהבה גדולה ועמוקה לכל אחד ואחת שמתמודדים עם נטיות הפוכות. אנחנו בשום אופן לא מעזים לשפוט אף אחד. המחלוקת היא מחלוקת תרבותית וערכית ולעולם לא אישית. אנחנו כן מאמינים ומתפללים בשבילם ובשביל עם ישראל שימצאו בתוכם כוחות למרות כל השטף לחפש דרך להקים משפחות לרצון ה'. גם מי שחולק עלינו מכל וכל – אחינו אתה. עצמנו ובשרנו. ללא תנאי וללא גבול.

יוסף רוסו הוא העורך הראשי של העלון 'עולם קטן'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
49 תגובות - 30 דיונים מיין לפי
1
יישר כוח לעולם...
תמי | 12-09-2020 22:53
יישר כוח לעולם קטן!! נלחמים את מלחמת המכבים. יחד ננצח.
2
ממש נפלא, חזקו...
א | 12-09-2020 23:06
ממש נפלא, חזקו ואמצו!
3
יישר כוח. הגיע...
שימע | 12-09-2020 23:17
יישר כוח. הגיע הזמן שהרוב הדומם ישמיע את קולו מול הטרור הלהטבי. מותר לחשוב אחרת. צריך לחשוב אחרת. הומוסקסואליות היא חורבן המין האנושי, כפשוטו. והתורה אומרת אסור, אז נגמר הסיפור.
4
בלבלן שכל. מדבר...
יהודה | 13-09-2020 1:22
בלבלן שכל. מדבר כל כך בעקיפין שזה לא יאומן.. כלפי כל דבר שרוצה להגיד... זוכר פעם שמורי ורבי הרב בלומנצוויכ קרא לו חצוף בעקבות זה שלכלך על ראשי הישיבות שיצאו נגד הרב מלמד בסירוב פקודה... הוא מסמן מי הרבנים שמתאימים לו ואז מגדיר אותם כאלו שחתומים על מה שכתוב בסיני. פני הדור כפני הכלב. פני רוסו כפני הדור.
טוב אחי. תחזור לחומש עם רש"י
אני | 13-09-2020 18:07
ותקרא לנו כשסיימת. בסוף תקבל ממתק
אתה שומר...
יהודית | 13-09-2020 1:43
אתה שומר הרבה בלב, ואז אתה מתפוצץ בלי קשר ..
5
התפלספנות מיותרת. מספיק שגרמתם ל ...כנסו
ירושלמי | 13-09-2020 1:35
בן אדם אחד, אחד! שבגללכם קרא את הכתבה הזאת בבית הכנסת. עוד תבינו עד כמה טעיתם. פשוט דרדרתם את המדרון לתהומות עמוקים עמוקים. ככ מיותר ועצוב להכניס דבר כזה לבית הכנסת. כתבה לכשלעצמה אולי לגיטימית, אבל מה זאת אומרת לא יכלה להתפרסם במקום אחר? שטות גמורה
צודק מאה אחוז
אבי | 13-09-2020 20:19
באמת שטות גמורה לפרסם בעלון של בית כנסת שגם ילדים קטינים תמימים קוראים אותו כאלה שלא בדיוק יודעים מה זה להטבים ואיך זה ביוק מתבצע מדוע הם צריכים לסבול את הסיבוכים הנפשיים של דניאל זה לא המקום ולא הצורה אי אפשר לעשות טיפול נפשי של צורך לפרסם את הסיפרו שלך על חשבון הילדים שלנו בנוסף פתח פתח לעוד ללכת בעקבותיו להיות ביסקסואל כי הרי אפשר להשאיר את הפתח הזה פתוח ומתן לגיטימציה לזה הוא הרה אסון
6
יישר כוח עצום!!!!!...
אמת | 13-09-2020 1:47
יישר כוח עצום!!!!!
7
נתתם לנו הרבה כח! תודה
מתמודד | 13-09-2020 2:48
תודה רבה. זה נותן כח.
8
חוסן-מרכז סיוע למתמודדים בנושא הזהות המינית
סיוע למתמודדים | 13-09-2020 2:53
חוסן-מרכז סיוע למתמודדים בנושא הזהות המינית the-hosen.org.il טלפון 02-3762100 ראשון, שלישי וחמישי 20:00 - 23:00
9
יש עוד המון...
בהצלחה | 13-09-2020 7:43
יש עוד המון הומואים בחברה הסרוגה. בין 10% ל 5% לפי כל המחקרים. בהצלחה למתכחשים.
למה אתם חייבים לשקר?
אחי | 13-09-2020 8:48
כל המחקרים אומרים שיש בין אחוז וחצי לשלוש. למה יש לך צורך לשקר ועוד לפרסם את זה ברבים?
10
אף פעם לא...
יוסי | 13-09-2020 8:01
אף פעם לא התרשמתי מהמוסיקה של זמיר. אימפוטנטית
אחרי שהוא יצא נגד הלהטבים - תשרפו אותו
ברור | 13-09-2020 8:50
תגידו שהוא לא מנגן יפה. שהוא משעמם. שהוא לא באמת גדול כמו שכולם חושבים. מכירים אתכם
11
מאמר מיותר ומתנשא עם חמלה נוצרית מזויפת
אריה | 13-09-2020 8:24
חוסר התגמשות כבר הביא לאסון החילונות והכפירה. מאמר בלי כנות
חמלה,אמפתיה,ראיית הטוב
נוצרי? הכי יהודי שי | 14-09-2020 20:20
אנחנו בעד האנשים ונגד התופעה. מי שעדיין לא ירד מהעץ והבין שיש כאן התמודדות שעומדת לפפני בני נוער, שממילא הם מקבלים את המידע מהמרשתת. טוב שעשו עולם קטן שהציפו בבגרות ואחריות את הנושא
אכן מאמר נוצרי לחלוטין, גם בגינוי וגם באהבה
גלית | 14-09-2020 17:00
אכן מאמר נוצרי לחלוטין, גם בגינוי וגם באהבה המזויפת, יאללה לכו לבקש קצת כסף מהאוונגליסטים י
זה בדיוק מה שאומרים הריפורמים. - להתגמש ו
ראביי | 13-09-2020 8:52
תראה מה שקרה לריפורמים שהחליטו להתגמש. 70% התבוללות. זו נקראת גמישות
12
דעת תורה זו לא דעתו של רב אחד
מאיר | 13-09-2020 9:15
ובמיוחד שהוא חולק על הרבה מאד. תועבה זו סטיה, וכאדם ירא שמים אני מצפה שלא תתן לגטימציה לדעות שזה גן מולד. אלא זה נרכש עי האדם עצמו
לא בכל...
אושרית | 13-09-2020 10:39
לא בכל המקרים אתה צודק, יש כאלו שהגיעו לעולם עם התיקון הקשה הזה
13
קשקשת כדי להוכיח...
אריה | 13-09-2020 10:04
קשקשת כדי להוכיח את דברי הרב שמואל אליהו ערכתם עיתון שבדיוק מראה כמה טענותיו נכונות, ציבור מזרחוניק נשאר מזרוחניק, עתון שנכנס לבית בשבת תחת מסווה של עלון לשבת נגיש לנערים וילדים לא כל נושא שראוי לדון בו צריך להיות נידון דווקא בעלון זה, אתם לא טיפשים וזו לא טעות אתם מזרוחניקים .נקודה.
ואיזה פתרון יש לציבור החרדי בנוגע לנטייה?
אני | 13-09-2020 18:04
עדיף שאני לא אגיד.
14
וואו...... ככ יפה...
אושרית | 13-09-2020 10:21
וואו...... ככ יפה כתבת......מדויק ויהודי להפליא! הלוואי שעכשיו גם תביא את הצד השני והאמיתי לגבי חסידות רחלין, אחרי השם הרע שהוצאתם עליהם בסבבה שלכם.... (ואני לא שייכת לחסידות זו, אגב, רק מכירה מקרוב את הנפשות הפועלות). חושבני שעכשיו, בחודש אלול, זה זמן נפלא לתקן את המעוות, אם טרם עשיתם זאת ????????
לא יודעת מאיפה...
אושרית | 13-09-2020 10:38
לא יודעת מאיפה צצו סימני השאלה בסוף.
15
רק לדייק את...
אושרית | 13-09-2020 10:26
רק לדייק את כוונתי- אני לא חושבת שזה מתאים לבית הכנסת, הייתי די המומה לראות את הכתבה הזו בין עלוני השבת שלקחתי מבית הכנסת ביום שישי. לא זה המקום. התכוונתי שיפה מה שכתבת ביחס להתייחסות המתאימה
16
בושה. 'עיתון בית כנסת'.
עילאי | 13-09-2020 12:21
בבית כנסת מתפללים, לומדים - לא קוראים עיתונים. משום סוג שהוא. בגלל עיתונים כאלה הקבה זרק אותנו מבתי הכנסת.
מוזר שכשדיברו שם על כל דבר אחר - שתקת
משה כהן ארזי | 13-09-2020 21:42
מעניין לא? אז תתחסד על מישהו אחר
זה לא המקום!
אין עיתון בי"כ | 13-09-2020 13:03
בית הכנסת הוא מקום איסוף, ולא מקום לקריאת עלונם, לא הפרסומות, לא הכתבות וגם לא דברי התורה. בבית הכנסת תתפלל, בבית תקרא ותלמד!
17
גם חזיר הוא תועבה ונאמר בו אפשי ומה אעשה
זאב | 13-09-2020 14:53
הכותב בא בטענות שמשווים משכב זכר לבשר וחלב שהוא איסור טכני .אז קודם כל הוא לא איסור טכני ואין כזה דבר איסור טכני. כל האיסורים הם מהותיים ( הוא אכן לא איסור של תועבה אלא של אכזריות כביכול). שנית, צריך להשוות משכב זכר לחזיר שהוא שייך למאכל אסורות שנאמר עליהם שהם שיקוץ וטומאה ( לא תטמאו את נפשותיכם .. ואת נבלתם תשקצו.. לא תאכל כל תועבה). וידוע ששיקוץ זו מילה בתנך שהיא בת הזוג של המילה תועבה. ( כמו הרבה צמדים בתנך - עצה ומחשבה, הנאה והפרה, עולם ודור ודור וכו'). למעשה בספר דברים נאמר במפורש שכל איסורי מאכלות הם תועבה. אז הטענה של הכותב פשוט לא נכון. גם כיום ניתן לומר על משכב זכור למי שזה לא מגעיל אותו שזה אפשי ומה אעשה שאלוהיי גזר עליי בדיוק כמו שזה נאמר על חזיר (זה נאמר במקור על חזיר) כל הטור הזו הוא פשוט צדקנות אחת גדולה
18
המסר הכפול
מיכל | 13-09-2020 16:27
הנקודה הרביעית מציינת שלא תכנס תגובה שמעודדת איסור תורה. ואכן כך צריך להיות. אולם בראיון של דניאל זמיר יש כמה אמירות שמשתמע מהן, שמי שרוצה לבחור בדך של זוגיות עם גבר, יכול לבחור כך. בדברים שבמסגרת שנכתבו ליד הכתבה לא צוינה כל הערה בעניין זה, שהמערכת לא מסכימה עם דברים של דניאל זמיר שמשמעותם סותרת איסור תורה, וזה מאד צרם. יש בכך חו אפשרות להבין כי הרבנים שתמכו בפרסום הראיון מסכימים עם כל דבריו של דניאל זמיר ויכולה לצאת מזה תקלה גדולה. חבל מאד שבגוך הכתבה לא נרשם בכלל הדברים שנרשמו במסגרת מטעם עולם קטן שהמערכת מסתייגת באופן מוחלט מדברים שאומר דניאל זמיר שהם סותרים דברי תורה. ההסתייגות היתה צריכה להיות החלטית ומפורשת.
מי שבאמת רוצה לחיות את הנטייה שלו
משה כהן | 13-09-2020 18:06
שום טיפול לא יעזור לו. ככה שאין כל כך מה לעשות עם אנשים כאלה, ואין מה לייעץ להם, בבחינת הלעיטהו לרשע וימות
19
ישר כוח לעולם קטן על התעוזה האמיתית
אני | 13-09-2020 18:08
אף מדיה דתית לא מעיזה לדבר ככה ולהעלות את הנושא הזה. אפילו ערוץ 7 כבר מיישרים קו עם הלהטב ונותנים במה לארגונים להטביים לא דתיים בעמוד הראשי.
בטמטום מדבק...
גם אני | 13-09-2020 21:23
בטמטום מדבק
20
באמת
יאיר | 13-09-2020 20:20
באמת שטות גמורה לפרסם בעלון של בית כנסת שגם ילדים קטינים תמימים קוראים אותו כאלה שלא בדיוק יודעים מה זה להטבים ואיך זה ביוק מתבצע מדוע הם צריכים לסבול את הסיבוכים הנפשיים של דניאל זה לא המקום ולא הצורה אי אפשר לעשות טיפול נפשי של צורך לפרסם את הסיפור שלך על חשבון הילדים שלנו בנוסף פתח פתח לעוד ללכת בעקבותיו להיות ביסקסואל כי הרי אפשר להשאיר את הפתח הזה פתוח ומתן לגיטימציה לזה הוא הרה אסון
לדיסני יש סרט על הומואים,איך תתחמק מזה בדיוק?
אני | 13-09-2020 21:40
היום בכל הסרטים וגם המדע בדיוני למיניהם יש להטב כלשהו. היום כבר אי אפשר לברוח
21
חבל מאוד, שלא...
קקון | 13-09-2020 21:21
חבל מאוד, שלא מתייחסים גם להיסטוריה, מה קרה לעולם אחרי הלהטב. ( ולא סתם קוראים להם בעלי גאווה). אז הקבה שלח את המבול והשמיד כל העולם, למעט תיבת נח כמובן. ולמה?! כי השחית כל בשר את דרכו. היום לצערנו, חלק גדול במרכז הם מהקהילה הזו. מה שהזוי בחורות האלה שהם תמיד קוראים ואהבת לרעך , ומנסים וגם מצליחים להדביק חלק בלתי מבוטל בטמטום החדש. אי אפשר לצעוק ואהבת לרעך כמוך - שאתה יודע שהעולם משלם על מעשי התועבה שלך. (שלא לדבר על החוצפה של התביעה)
22
חייבים לשים לב!...
קקוני | 13-09-2020 21:22
חייבים לשים לב! ככל שהקהילה הזו מתגברת והסטיות המיניות , יהיה יותר אונס ופדופיליה בחברה. תבדקו
23
עדיף כתבה נגד להטב בבית כנסת
אלפרד גנדורו | 13-09-2020 21:44
מאשר כתבה בעד להטב בערוץ 7. מישהו צריך להתבייש
24
הילדים שלי קוראים את העלון הזה ממש בושה! הפעם
אט | 13-09-2020 22:54
העלמתי אותו ועכשו אבדוק אותו טוב לפני שיגיע לילדים טהורים שרוצים להכניס להם תועבה לראש. ממש מכשול עשיתם ולא משנה מה הכוונה היתה.
אולי תעלים...
איתמר | 14-09-2020 3:40
אולי תעלים גם את החומש והגמרא כי יש שם סיפורים שכנראה לא תרצה שהילד שלך יקרא וכן מדרשים ורשי על התורה יש צדק במה שאתה אומר אבל אין מה לעשות יש דברים שצריכים לדבר עליהם ויש גם דברים שצריכים לדבר עם ילדים לא אומר שכל דבר אבל בהחלט יש דברים ואם אתה לא תסביר לילד הוא יקבל את זה ממקומות אחרים ואז זה לא ממש רצוי אתה יודע
יש ילדים...
אני | 14-09-2020 0:04
יש ילדים ונערים שמתמודדים עם הדילמה התוכנית הזאת והנפשית הזאת ראוי שיהיה לזה מקום. מקום לבירור מקום ללשכת מה לעשות מקום להרגיש את התורה מתייחסת אליו אם ילד שמץמודד עם זה והכתבה הזאת עוזרת לו זה מעולה הכתבה לא מעודדת למעשים אסורים, בגלל לא היא מראה את טבע הבריאה אחך אלוהים ברא ואיזה סוגים חנויות הוא ברא בנו וצריך לדעת שזה מאלוהים והוא מבקש ממנו משהו דרך זה וצרחך ללמוד זאת ולדעת איך מתמודדים אם נטטא מתחת לשטיח, הבעיה לא באמת תיעלם...
25
אלוקים ברא את...
אלמוני | 14-09-2020 0:14
אלוקים ברא את העולם ואת הטבע עם חוקים, אבל גם נתן לנו קשיים.. זה בעצם מה שאנחנו עושים בעולם, בוחרים בין טוב לרע בשביל לבחור צריך לדעת בשביל לדעת צריך לשים את האמת בפנים והאמת היא- שיש מורכבות. דווקא מתוך המחויבות לדבר אלוקים.. משם צצה המורכבות, אנחנו לא מלאכים. תבינו שיש אנשים שמתמודדים עם משיכה נורא חזקה, והחומרה של המעשה שלהם נורא גדולה הם צריכים חיזוקים, צריכים להרגיש שמכירים שיש את המקום, שלא מחביאים את הקושי שלהם מתחת לשטיח וזה מה שנכתבה באה להגיד. יש בעולם נטייה הפוכה, אבל בגלל חוקי התורה- שאסור לגבר לממש את הנטייה הזאתי דניאל מציע דרך חדשה להסתכל על *הנטייה*, לא על התורה.. על *הנטייה* אולי אדם שהרגיש שהוא לא בסדר, עכשיו יבין שיש בו צד שהוא בסדר, שהוא יכל להיות נמשך גם לנשים. ופתאום זה ייפתח לו דלת לחיות חיי תורה , משפחה, והמשיכה המינית לגברים לא תיעלם, פשוט תתווסף המשיכה לנשים זה יכל לעזור לכל כך הרבה ילדים.. זה כתבה אמיצה מאוד שבעזרת בורא עולם תעזור לכל מי שרוצה לשמור את התורה ומרגיש לא ראוי.
26
על אנשים כמוכם...
יהודי | 14-09-2020 10:25
על אנשים כמוכם כתוב בתורה משכמם ומטה. כתוב בתורה. הדתיים הם כת של משוגעים. לא יותר טובים מחרדים. מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. האסו אותנו 2000 שנה. רוצים שוב. תתאפסו על עצמכם
27
טעות יסוד של כותב הכתבה
י | 14-09-2020 18:24
טעות יסוד של כותב הכתבה היא שהתורה אוסרת או מתירה, או קובעת מה מוסרי. התורה מכוונת אבל מי שאוסר ומתיר וקובע בסופו של יום זה הרבנים, הפרשנים והקהילה. ואין אחד שלא מערב את תפיסת עולמו בתהליך, בוחש בכתובים, מדגיש פסוקים אחדים ומבטל אחרים. לכן כשל לוגי בטענה : באמת מי אנחנו שנגיד מה יותר טוב? לא עולם קטן מוסמך לכך, לא יוסף ולא דניאל ואפילו לא היהודים. אבל התורה, הנביאים וחזל – הם דווקא כן מוסמכים להגיד מה טוב ומה רע. דבר ה' מוסמך גם מוסמך. אכן דבר ה' מוסמך גם מוסמך אבל מה נעשה שדבר ה' נסתר מעינינו ומה שגלוי הוא הפרשנות של אלו שהסמכנו, אנשים בשר ודם שבויים של נטיות ליבם. אחד קורא את התורה והחכמים ומגיע למסקנה שהומוסקסאליות איננה מוסרית ואחר קורא את אותה תורה ואת אותם חכמים ומגיע למסקנה שהומוסקסואליות ניתנת להתרה ובוודאי לקבלה. ומי אתה יוסף שתקבע איזה פלוני צודק בפרשנות התורה? זה ששולל ומגנה את ההומוסקסואליות או זה שמקבל אותה. הלוואי וכולנו נהיה יראי שמיים, נקום בבוקר וננסה לחיות הכי נכון שנוכל במקום לכלות את זמננו בלהטיף ולקבוע לאחרים איך הם צריכים לחיות נכון.
התורה כן קובעת מה מוסרי ומה לא
אורי ישראלי | 14-09-2020 19:38
אתה מוזמן לעיין בחזון איש אמונה וביטחון פרק ג' והלאה. תרווה נחת. בתורה הק' שלנו אין כשלים לוגיים, בה.
28
יישר כח!
אורי ישראלי | 14-09-2020 19:34
כל הכבוד על הרמת קרן ישראל! אשריך!
29
עיתון עולם קטן...
יוסף חיים | 18-09-2020 2:10
עיתון עולם קטן כבר הרבה שנים משתף פעולה עם כל מה שהוא להחריב את עם ישראל ואת היהדות בכלל.עיתון ברמה נמוכה .מזעזע שעדיין אנשים קוראים אותו
30
יישר כוח לגדול...
חזקו ואמצו | 30-09-2020 11:12
יישר כוח לגדול לעולם קטן. אתם לא יודעים איך אתם מחזקים! באמת. המשיכו לא לפחד מפרסום הנושא ומפרסום ההבנה שאפשר אחרת. אפשר לא להיכנע לנטייה ולהקים בית נאמן בישראל.