בתיווך ארה"ב

הישג לנתניהו: הסכם שלום בין ישראל לבחריין

נשיא ארה"ב, דונלד טראפ, רה"מ, בנימין נתניהו, ומלך בחריין, חמד בן עיסא אל חליפה, הודיעו על הסכם שלום בין ישראל לבחריין. ההסכם ייחתם ביום שלישי בבית הלבן (חדשות, עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נתניהו ומלך בחריין (תמונת רה"מ: אלכס קלוימויסקי, פול)

נשיא ארה"ב, דונלד טראפ, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומלך בחריין, חמד בן עיסא אל חליפה, הודיעו אתמול (שישי) על הסכם שלום בין ישראל לבחריין. ההסכם ייחתם כבר ביום שלישי הקרוב, במעמד נשיא ארה"ב, בבית הלבן. "גם חיילים נהדרים כבר עייפים ממלחמות. הם התעייפו", אמר הנשיא טראמפ בתדרוך כתבים בבית הלבן. ההסכם ייחתם במקביל להסכם שיחתם עם איחוד האמירויות.

בהודעה משותפת של ארה"ב, ישראל ובחריין נמסר: "נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מלך בחריין חמד בן עיסא אל חליפה וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו היום והסכימו על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין ישראל לבחריין.

"זו פריצת דרך היסטורית לשלום נוסף במזרח התיכון, הפתיחת דיאלוג ישיר וקשרים רשמיים בין שתי החברות הדינמיות והכלכלות המתקדמות הללו ימשיך את השינוי החיובי במזרח התיכון, ויגדיל את היציבות, הביטחון והשגשוג באזור".

בסרטון שפרסם ראש הממשלה נתניהו הוא פנה לאזרחי ישראל: "אני נרגש לבשר לכם שהערב נגיע להסכם שלום נוסף עם מדינה ערבית נוספת, עם בחריין. זה מצטרף להסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות. זה לקח לנו 26 שנים להגיע מהסכם השלום השני עם מדינה ערבית להסכם השלום השלישי, וזה לקח לנו לא 26 שנים אלא 29 יום להגיע להסכם השלום בין המדינה הערבית השלישית למדינה הערבית הרביעית - ויהיו עוד".

"זה עידן חדש של שלום", הדגיש נתניהו: "שלום תמורת שלום. כלכלה תמורת כלכלה. אנחנו השקענו בשלום במשך שנים ארוכות ועכשיו השלום ישקיע בנו, יביא להשקעות גדולות מאוד לכלכלת ישראל וזה חשוב מאוד. כל ההסכמים הללו נעשים על-ידי עבודה מאומצת מאחורי הקלעים במשך שנים, אבל הם הגיעו לכלל מימוש על-ידי העזרה החשובה של ידידנו נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ואני מבקש להודות לו ולצוותו על העזרה החשובה הזאת. עידן חדש - שלום תמורת שלום".

יועצו המדיני של מלך בחריין, חמד בן עיסא אל חליפה, אמר: "ההסכם הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח את זכויות הפלסטיניים. ההסכם מעביר מסר אל העם בישראל, שלפיו שלום כולל עם הפלסטינים הוא הדרך הכי טובה והאינטרס האמיתי למען עתידם".

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הצטרף לברכות ואמר: "הצעד החשוב הזה יוביל ליציבות ושלום באזור המזרח התיכון, ויסייע להשיג פתרון הוגן וקבוע לסוגיה הפלסטינית. אני מודה לכל מי שלקח חלק בצעד ההיסטורי הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר