פרטים נוספים: סגר משישי בבוקר, ומתי הלימודים יסתיימו?

פרטים נוספים: סגר משישי בבוקר, ומתי הלימודים יסתיימו?

הממשלה תתבקש לאשר מחר סגר על פי מתווה חמור במיוחד, לפיו המשק יושבת מיום שישי בבוקר, מערכת החינוך תיסגר כבר מיום רביעי. חלק מהשרים מתנגדים: "אסור לגרום לפגיעה"

author-image
פרטים נוספים: סגר משישי, ומתי הלימודים יסתיימו?
  (צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90)

ההצעה ל"ריסון מהודק", תובא מחר (ראשון) לשרי הממשלה, לפיה, הסגר יחל מיום שישי הקרוב בשעה 6:00 בבוקר, אך מערכת החינוך תיסגר כבר מיום רביעי הקרוב.

שר החינוך יואב גלנט תקף את ההחלטה: "מערכת חינוך פעילה חיונית לכל ילד ולכל משפחה ומהווה תנאי בסיסי להפעלת המשק בישראל. אסור לגרום לפגיעה בחינוכם של ילדי ישראל", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

גלנט ציין כי "לאור חשיבות הסגר", הציע לסגור את מוסדות החינוך מיום שישי, ערב ראש השנה כמו הסגר ופתיחה מחודשת שלהם מיד לאחר שמחת תורה ב-11/10/20.

הגבלת תנועה, משלוחים בלבד וצמצום הגעה לעבודה

מהפרטים עולה כי יוטל סגר בכל הארץ בין ראש השנה ועד לאחרי חג הסוכות. לפיו, צמצום הגעה למקומות עבודה ל-30% או עד 10 אנשים לפי הגבוה מביניהם, סגירת נתב"ג, סגירת בתי מלון, סגירת מקומות בילוי ומסעדות אך עם אפשרות למשלוחים או טייק אווי בלבד.

כמו כן, איסור יציאה עד 500 מטר מהבית ופעילות התחבורה הציבורית תצומצם באופן הדרגתי עד לשיתוקה כמעט באופן מוחלט,  למעט הגעה וחזרה של עובדים למקומות עבודה חיוניים ומקומות עבודה שפעולתם מותרת.

אכיפה מוגברת בסגר (קרדיט: יונתן זינדל/ פלאש 90)

עסקים שיורשו לפתוח הם אלה המספקים שירותים חיוניים, בהם חנויות למכירת מזון, בתי מרקחת, מכוני אופטיקה, חנויות למכירת מוצרי הגיינה, חנויות למכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, חנויות למכירת מוצרי תקשורת, עסקים המספקים שירותי תקשורת וחנויות המוכרות אביזרים רפואיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
למה הבנים של...
אממממ | 13-09-2020 5:29
למה הבנים של נהנתניהו נוסעים על חשבון המדינה בעלות של מליונים לארהב??? ביבי = ראש הממשלה הגרוע בתולדות המדינה. משאיר אחריו אדמה חרוכה בכח תחום.
החברה הודיעה שלא תסכים להטיס את משפחת נתניהו
מוריה | 13-09-2020 8:09
החברה שאמורה היתה להטיס את בני משפחת המלוכה במטוס הפרטי הודיעה שאינה מוכנה להטיס את משפחת נתניהו. משפחה מסואבת ונהנתנית על חשבון המדינה.
2
ביבי נכשל בטיפול...
אבי | 13-09-2020 5:34
ביבי נכשל בטיפול בקורונה שחשפה את חוסר יכולת הניהול שלו. ביבי משאיר אחריו אדמה חרוכה במערכת הבריאות, במערכת החינוך, בכלכלה, בתעשייה, במערכת אכיפת החוק, כל מה שהיה פעם גאווה לאומית ביבי הרס. עד כמה מטומטמים אלו שעדיין תומכים בו.
3
עם שלם הולך...
דוד לב | 13-09-2020 6:43
עם שלם הולך כצאן לטבח. אפשר לזרוק מאות מיילארדים כדי להרוס את המשק. ואין להם כמה מילארדים כדי להכין את מערכת הבריאות ל3 אלף חולים קשה לחודש חודשיים. בתרחיש הכי קיצוני גיוס חירום של סטודנטים לרפואה. הכשרת מתחמים זמניים. בקיצור מה שעושים במקומות אחרים בעולם. אף אחד לא מכין את מערכת הבריאות. רק לסגור ולסגור ולסגור. בשביל מחלה אומנם קשה ואכזרית. אבל לא פוגעת אנוש ברוב הנדבקים