בתוך כחודשיים וחצי: כמעט מיליון ישראלים נכנסו לבידוד

על פי הנתונים, מה-1 ביולי התבקשו כ-978 אלף איש להיכנס לבידוד כיוון שנחשפו לחולי קורונה. ישראל היא המדינה שבה המספר היחסי של המבודדים הגבוה ביותר. פנייה לרה"מ: קצר את הבידוד ביומיים

זמן צפייה: 02:10

מגפת הקורונה בישראל: על פי נתוני הדוח השבועי שהגיש משרד הבריאות לוועדת החוץ והביטחון עולה כי מה-1 ביולי ועד היום התבקשו כ-978 אלף אנשים בישראל להיכנס לבידוד. עוד עולה כי רק בשבוע האחרון נכנסו יותר מ-160 אלף בני אדם לבידוד.

מוועדת החוץ והביטחון נמסר כי ישראל היא המדינה היחידה שעושה שימוש בכלי השב"כ, ועל כן יש בה את המספר היחסי הגבוה ביותר של אזרחים שנכנסים לבידוד, מול שאר המדינות בעולם.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר, פנה השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו, משרד הביטחון וקבינט הקורונה, לבחון אפשרות לקצר את ימי הבידוד ביומיים לאחר בדיקה שתיערך ביום ה-9 עד ובהינתן שתוצאתה שלילית. כמו כן, דרש יו"ר הועדה לבחון את מדיניות קיצור ימי הבידוד במדינות אחרות כמו שווייץ, אוסטריה וצ'כיה אשר נוהגות להכניס אזרחים שבאו במגע עם חולה מאומת לכ-10 ימי בידוד בלבד.

לפי הערכת הוועידה, קיצור ימי הבידוד ביומיים יחסוך כ150 מיליון ש"ח בחודש וכ-2 מיליארד ש"ח בשנה. נטען כי לאור העובדה שנתונים מהותיים בנושא לא הוצגו בפני הממשלה ועדת החוץ והביטחון אישרה את המשך שימוש באיכוני השב"כ ל-10 ימים בלבד, במקום 21.

"ישראל חייבת לעדכן את מדיניות הבידודים וזאת כחלק מההערכות ליציאה מהסגר הצפוי", אמר האוזר, "המשך בידוד ל-14 יום פוגע באמון הציבור ובכלכלה הישראלית. אי אפשר להמשיך ולהכניס אלפי אנשים לבידוד מידי יום מבלי לגבש מדיניות כוללת בעניין".