חברת התרופות הבריטית-שוודית "אסטרהזנקה" ואוניברסיטת אוקספורד שבלונדון, חידשו את הניסויים לפיתוח החיסון נגד נגיף הקורונה - כך פורסם היום (שבת) באתר האוניברסיטה. הניסויים בבני אדם נעצרו השבוע לאחר שאחד המתנדבים פיתח תסמיני מחלה בלתי צפויים, והיום החברה הודיעה שהרשות הרגולטורית לבריאות אישרה כי המשך הניסויים בטיחותי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

באתר הרשמי של אוניברסיטת אוקספורד פורסם כי 18 אלף בני אדם ברחבי העולם כבר חוסנו במסגרת הניסוי. "בניסויים גדולים כמו שלנו, זה צפוי שחלק מהמשתתפים לא ירגישו טוב ויש לבדוק כל מקרה בדקדוק כדי לוודא את בטיחות הניסוי", נכתב באתר. "אנו מחויבים לשלומם של הנסיינים ולסטנדרטים הגבוהים ביותר של התנהלות במחקרינו ונמשיך לעקוב מקרוב אחר בטיחות ההליכים".

"כחלק מהניסויים המבוקרים שלנו ברחבי העולם של החיסון שפותח ביחד עם אוניברסיטת אוקספורד, החלטנו לעצור במטרה לבחון נתונים בטיחותיים", מסרה החברה באופן רשמי לאחר שעצרה את הניסויים השבוע. "זהו צעד שגרתי שקורה כשישנה מחלה לא ברורה שמתפרצת באחד מהניסויים".דובר החברה אישר כי הנסיין שפיתח את המחלה הוא בריטי אך למרות זאת כלל הניסויים שלה ברחבי העולם הופסקו באופן מיידי.

החברה היא אחת מתוך שלוש חברות בלבד בארצות הברית, אחרי "פייזר" ו"מודרנה", שנמצאות בשלב השלישי והמתקדם של ניסויים קליניים בבני אדם. חברת פייזר וחברת BioNTech SE הודיעו היום כי הציעו למינהל התרופות האמריקני להרחיב את ההרשמה לשלב השלישי בפיתוח החיסון שלהם לכ-44 אלף משתתפים.