בעת ביקורו של ראש הממשלה נתניהו ביום שלישי הקרוב בבית הלבן בטקס החתימה על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחרין, תתקיים בוושינגטון די.סי הפגנת מחאה של עשרות ישראלים המתגוררים בערים שונות בארה"ב. הם יגיעו לוושינגטון במיוחד על מנת למחות נגד ראש ממשלה נתניהו בשם כתבי האישום נגדו. אותה קבוצת מפגינים הביעו פעמים רבות תמיכה במפגיני בלפור.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

אמש (שישי) בהצהרה משותפת של ישראל ובחרין, הודיעו המדינות על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים‎‎. הנשיא טראמפ הודיע שבחרין תצטרף ביום שלישי הקרוב לטקס החתימה על הסכם נורמליזציה, שיתבצע על מדשאות הבית הלבן.

המפגינים חברים בתנועת המחאה UnXeptable - תנועה שיזמו פעילים בסן-פרנסיסקו וכיום מונה למעלה מעשרים תאים בעולם כולו. חברי התנועה מפגינים מדי שבוע בסולידריות חוצת-יבשות עם המפגינים בבלפור בקריאה לנתניהו לצאת לנבצרות או להתפטר עקב היותו נאשם בפלילים, ועקב פגיעתו השיטתית במוסדות הדמוקרטיה הישראלית ובערכיה.

בנימין נתניהו ודונלד טראמפ (צילום: רויטרס_)
נתניהו טראמפ, ארכיון | צילום: רויטרס_

המפגינים יישאו שלטים שיביעו את תמיכתם בהסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ואת הסתייגותם הבו-זמנית מהחותם על ההסכם. מטרת ההפגנה היא לספר לעולם כולו שהמעמד אינו מעמד לגיטימי משום שעל ההסכם חתום ראש ממשלה שמכהן בעודו מואשם בפלילים והוא מסכן את מעמדה של ישראל כמדינה דמוקרטית.

״אנחנו מתכנסים מכל רחבי ארה״ב והעולם בשביל לחזור ולהזכיר שראש ממשלה המואשם בפלילים לא יכול להמשיך ולכהן בתפקידו", נמסר. "בעוד שאנחנו תומכים בשלום ובהסדר היחסים עם איחוד האמירויות, לא ייתכן שרה״מ קובע הסדרים מדיניים על דעת עצמו מבלי להתייעץ עם אף גורם אחר בממשלה, ומבלי אישור של הממשלה והכנסת".