ארה"ב עלולה לחוות דצמבר קטלני מאוד עם עשרות אלפי מקרי מוות מנגיף הקורונה: מודל ממוחשב שפיתח המכון למדידת ולהערכת בריאות (IHME) באוניברסיטת וושינגטון צופה חורף קטסטרופלי בארה"ב עם עלייה משמעותית במספר המתים מהווירוס. בתרחיש מסוים נראים 415,090 מקרי מוות מקורונה עד ינואר, כך צפה המודל בתחזית האחרונה. התרחיש הגרוע ביותר הוא 600,000 מתים עד 1 בינואר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

"בזמן שאנחנו עם הפנים לחורף, אנשים נעשים פחות דרוכים, השימוש במסכות פוחת והתנועה במדינה במגמת עלייה", הסביר מנהל ה-IHME, ד"ר כריסטופר מורי את הלך הרוח בארה"ב. "אתה מחבר את כל אלה ונראה שצפוי לנו דצמבר קטלני במונחי קורונה".

מודל IHME צופה למעשה שמספר המתים בארה"ב יוכפל בארבעת החודשים הקרובים. נכון להיום (שבת) כ-6.4 מיליון מקרי הידבקות נרשמו בארה"ב וכ-193,000 אמריקנים מתו מהנגיף, על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

סיכום כהונת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: רויטרס_)
הוא בטוח שארה"ב מתמודדת טוב עם הנגיף, התחזיות - לא. טראמפ | צילום: רויטרס_

למרות התחזית הקשה, הנשיא דונלד טראמפ אמר השבוע כי ארה"ב מתמודדת בצורה טובה במאבק בנגיף, כפי שפרסם הבית הלבן ברשתות החברתיות ביום חמישי. "אני באמת מאמין שהחיסונים ממש מעבר לפינה, אבל גם בלי לדון בחיסונים או בטיפול, אנחנו 'מעגלים את הפינה'", אמר טראמפ.

בראיון שערך אתמול, אמר המומחה הראשי של ממשל טראמפ למאבק בנגיף, אם תרצו המקביל של הפרויקטור אצלנו, ד"ר אנתוני פאוצ'י שהוא אינו מסכים לדבריו של הנשיא. "אנו עומדים סביב 40,000 נדבקים ואלף מתים ביום", אמר. פאוצ'י הזהיר כי המדינה צריכה להוריד את קצב ההדבקה כך ש"כאשר ניכנס למצב רעוע יותר, כמו הסתיו והחורף, לא נהיה בעמדת נחיתות ממש מההתחלה".

"אנו באווירה מאוד טעונה פוליטית כרגע ובכל פעם שאתה מנסה לגרום לאנשים כולם לנוע יחדיו ולעשות את אותם הדברים כמו חברה שמאוחדת נגד האויב המשותף הזה - הנגיף הזה - זה קשה מאוד כשיש אווירה טעונה כל כך כמו שיש לנו כרגע וזה באמת מצער", אמר פאוצ'י.

אנתוני פאוצ'י (צילום: AP)
לא מסכים עם הנשיא. ד"ר אנתוני פאוצ'י | צילום: AP

למרות שהוא שומר על אופטימיות זהירה לגבי חיסון מאושר בסוף השנה, פאוצ'י חושב שארה"ב לא תחזור לחיים שלפני הנגיף עד לסוף השנה הבאה. "זה לא הולך להיות כמו לכבות מתג ולהפעיל אותו בחזרה. זה הולך להיות הדרגתי ואני חושב שזה ייקח כמה חודשים עד שנגיע למצב שאנחנו באמת נוכל להרגיש משהו שבכלל מתקרב לאיך שהיה בדרך כלל לפני הקורונה", אמר. ישנה גם השאלה כמה מנות חיסון יהיו זמינות וכמה זמן ייקח להפיץ אותן. "זה ייקח כמה חודשים עד שהמדינה תהיה בטוחה ומחוסנת", אמר פאוצ'י

המומחים בארה"ב דואגים גם מעונת השפעת הקרובה. פאוצ'י המליץ ​​לאנשים להתחסן נגד שפעת עד לתאריך 31 באוקטובר. "מה שאנחנו מקווים לו - ואני מקווה שזה יקרה - הוא שהשילוב של ההתחסנויות נגד השפעת יחד עם אמצעי הזהירות שאנשים נוקטים כדי להימנע מקורונה, יעזרו להם למעשה להימנע משפעת".