כאילו אין קורונה: נמשכות ההפרות ההמוניות של ההגבלות

ברקע כוונת הממשלה להטיל סגר ממושך בתקופת החגים, ממשיכים להצטבר תיעודים רבים של ישראלים המתכנסים באירועים רבי משתתפים ללא עטיית מסכות ושמירת מרחק - בניגוד מוחלט להוראות משרד הבריאות

זמן צפייה: 02:50

מספר החולים היומי חצה את קו ה-4,000 זה היום השני ברציפות, וכשהמדינה נמצאת על סף סגר - ישראלים רבים מכלל המגזרים נראים שוב שוב בעודם מפרים הנחיות ברורות של משרד הבריאות כגון ריחוק חברתי, צמצום משתתפים ויטיית מסכות.

בין היתר ניתן למצוא הפרות באירועים כמו חנוכת בית כנסת והכנסת ספר תורה, בנוכחותם של בכירים כמו הרבנים הראשיים יצחק יוסף ודוד לאו, ואפילו ראש עיריית ירושלים משה ליאון. למרות שלאירוע זה ניתן אישור משטרתי, בתיעוד שפורסם ניתן לראות כי כמות המשתתפים הינה חריגה מהמותר, וגם רבים מהם לא עוטים מסכות ולא שמורים מרחק.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצרים בירכה, הפלסטינים גינו: התגובות להסכם עם בחריין

נתניהו ורעייתו יטוסו במטוס פרטי לארה"ב – בנפרד משאר המשלחת

"אנשים גרים ברחוב": כך נראית בואנוס איירס אחרי חצי שנה בסגר

חרדים מפרים את ההנחיות באירוע בר מצווה בירושלים
חרדים מפרים את ההנחיות באירוע בר מצווה בירושלים | צילום: חדשות 13

באירוע נוסף שהתקיים בירושלים, הפעם בר מצווה בישיבת סדיגורה, נראים המשתתפים כשהם ללא מסכות, ועל אף שהמשטרה הגיעה למקום - היא נתקלה בסגן ראש העיר יוסי דייטש והחליטו לעזוב את המקום. אירוע זה ורבים אחרים מתקיימים במקביל להתראות, אזהרות הופצרות חוזרות ונשנות מצד גורמי משרד הבריאות והמשטרה.

כאמור, לא רק במגזר החרדי ניתן למצוא הפרות בהנחיות: בהופעה של הזמר קובי פרץ ניתן לזהות קהל צפוף ומעט עוטי מסכות. המשטרה גם יצאה למבצע אכיפה במקומות הבילוי בשוק הפשפשים ביפו וחילקה קנסות רבים. בשבוע הבא, עם סגר החגים הכללי הצפוי, במשטרה נערכים להידוק אכיפת ההנחיות, אך למפקדי המשטרה ברור שבגל השני המשימה תהיה מורכבת הרבה יותר.