הקרב על סגר השכונות באשדוד: המתח בין חרדים לחילונים עולה שלב

על שלושה מתוך ארבעת רובעי העיר הוטל השבוע עוצר לילי, כאשר רוב השכונות שבהן חלו ההגבלות מאוכלסות בעיקר על ידי חרדים - דבר שעורר כעס בקרב רבים מהם. "מתייחסים אלינו כאל קופים"

זמן צפייה: 06:21

בעקבות החלטת הממשלה, העיר אשדוד הוכרזה כאדומה, ולכן בכמה מרבעי העיר הוצבו מחסומים - כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. תושביה החרדים של העיר, שעיקר הסגר שהוטל חל על הרבעים שלהם, טענו כי מדובר באפליה לרעה של אוכלוסייתם, מה שהעלה את המתח בינם לבין החילונים, שהיה קיים עוד לפני משבר הקורונה.

"אנחנו כולנו מסתכלים על זה כמעשה נקמה", אמר צבי, תושב חרדי של העיר, והוסיף: "המקומות היחידים באשדוד בהם שומרים בצורה צייתנית על ההנחיות הם הרובעים החרדים, כי פשוט אצלנו יש יותר מודעות לעשות בדיקות". מנגד, תושב עיר חילוני אמר: "מאוד שמחתי שזה רק סגר אזורי באשדוד ולא כל העיר". הביקורת מצד החרדים מגיעה על רקע היותו של החלק החילוני בעיר פתוח לקהל ובעלי העסקים ממשיכים לעבוד בו כרגיל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: טראמפ יודיע על התקדמות בכינון יחסים בין ישראל לבחריין

בכירי המשק וראשי המגזר העסקי קוראים: "לא נוכל לשאת סגר נוסף"

ערן זהבי עוכב לחקירה לאחר שערך מסיבה בביתו: "הפריע לשוטרים"

קצין משטרה באשדוד מפנה רכבים לעשות הקפה עם הרכב לאחר שהסגר נכנס לתוקפו
קצין משטרה באשדוד מפנה רכבים לעשות הקפה עם הרכב לאחר שהסגר נכנס לתוקפו | צילום: חדשות 13

החל מהשעה חמש בערב הוטל עוצר לילי על התושבים. ליאור, קצין המבצעים של משטרת אשדוד, הודה כי "האזרחים מבולבלים, נדרשת הסברה בנושא". תושב העיר שרצה להיכנס לאזור מגורב לאחר שהחמיץ את הסגר בחמש דקות, התבקש לנסוע מסביב, אז עלה המתח בין החרדים לשוטרים: "למה מתייחסים אלינו כאל קופים? אני סך הכל רוצה להיכנס הביתה", אמר משה, והוסיף: "למה כל אזורי הבילוי החילוניים פתוחים, ואילו אצלנו כל חתונה קטנה מיד מקבלת כותרות בעיתונים?".

ליאור טען בחזרה כי "אנחנו לא הולכים לפי דתיים, חילונים. אנחנו הולכים לפי אזורי סגר. זה שבאזור סגר מסוים יש יותר דתיים זה לא משהו שתלוי בנו, במשטרת ישראל. זה מה שנקבע על ידי הדרג המדיני ואנחנו אוכפים אותו". מעבר לעניין הרפואי של נגיף הקורונה, הוא מעורר גם דיון יומיומי על מחסומים, מסכות ודו-שיח אחד עם השני.