ישראל ובחריין סיכמו: כינון יחסים דיפלומטיים מלאים

המדינות הכריזו על נרמול היחסים בתום שיחה משותפת, שבה השתתפו מלך בחריין, הנשיא טראמפ ורה"מ נתניהו. נתניהו: "עידן חדש של שלום - יהיו מדינות נוספות". טראמפ: "יום היסטורי"

זמן צפייה: 01:50

ישראל ובחריין סיכמו הערב (שישי) על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין המדינות. בהצהרה משותפת, שפרסם הנשיא האמריקני בחשבון הטוויטר שלו, נכתב כי ההחלטה התקבלה במהלך שיחה שנערכה היום בין מלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא טראמפ.

"זו פריצת דרך היסטורית לשלום עתידי במזרח התיכון", נכתב בהצהרה. "שיח ישיר וקשרים בין שתי המדינות המתקדמות הללו ימשיכו את המהפך במזרח התיכון ויגבירו את היציבות, הביטחון והשגשוג באזור". עוד נכתב כי שר החוץ של בחריין יגיע לטקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות בשבוע הבא.

 

ההצהרה המלאה:

עוד בחדשות 13:

שיא נדבקים שלילי עולמי: 302 אלף בני אדם נדבקו אתמול בקורונה

עקב פרסום חדשות 13: רה"מ ורעייתו לא יטוסו לארה"ב במטוס פרטי

בכירי המשק וראשי המגזר העסקי קוראים: "לא נוכל לשאת סגר נוסף"

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ וחמד עיסא אל חליפה מלך בחריין
בנימין נתניהו, דונלד טראמפ וחמד בן עיסא אאל חליפה מלך בחריין | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נתניהו התייחס להסכם: "לקח לנו 26 שנים להגיע מהסכם השלום השני עם מדינה ערבית להסכם השלום השלישי, וזה לקח לנו לא 26 שנים אלא 29 יום להגיע להסכם השלום בין המדינה הערבית השלישית למדינה הערבית הרביעית, ויהיו עוד. זה עידן חדש של שלום".

הנשיא טראמפ הצהיר: "זהו יום היסטורי המייצג את ההליך הדרמטי במזרח התיכון. כשנכנסתי לתפקיד המזרח התיכון היה כאוס מוחלט". יועצו הבכיר של הנשיא ג'ארד קושנר מסר לרויטרס כי ההסכם בין ישראל לבחריין יכלול הקמת שגרירויות והחלפת שגרירים.

שר החוץ גבי אשכנזי בירך על ההחלטה: "עוד ציון דרך משמעותי במאמצי כינון הנורמליזציה שבין ישראל ומדינות האזור.  מודה לעם הבחרייני ומנהיגיו ומחכה בקוצר רוח להמשיך ולעבוד יחדיו.
ליחסים בין שתי המדינות משמעות אסטרטגית וכלכלית ואני בטוח שנוכל להמשיך ולשלב את מאמצינו, כדי לשמר את היציבות באזור ולהביא להישגים עבור שתי המדינות לרווחתם של אזרחינו".

קו הרקיע של מנאמה, בירת בחריין
קו הרקיע של מנאמה, בירת בחריין | צילום: רויטרס

שר החוץ של בחריין לשעבר ויועצו של מלך בחריין צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי ההכרזה של יצירת קשרים בין בחריין לישראל באה מתוך אינטרס לביטחון האזור, יציבותו ושגשוגו. עוד כתב בן אחמד כי צעדזה מעביר מסר חיובי ואמיץ לעם בישראל לפיו השלום הצודק עם הפלסטינים הוא הדרך הטובה ביותר.

בכיר פלסטיני מסר לרויטרס בתגובה לדברים: "הכרזת בחריין על נורמליזציה עם ישראל - בגידה בסוגיה הפלסטינית".